Στην Τουρκική βουλή, μπορούν να ορκιστούν οι βουλευτές στο κοράνι; Κάποτε είχα διαβάσει, ότι στην Κύπρο, πριν από τον καιρό της εισβολής των τουρκικών στρατευμάτων (1974), ο αρχι-Μουφτής Λευκωσίας είχε δώσει εντολή στους ιμάμηδες, η ένταση των μεγάφωνων να είναι στη διαπασών, για να υποδηλώνουν στους ελληνο-Κύπριους την παρουσία τους και για να τους εκνευρίζουν.
Όλως περιέργως, κατά το έτος 2012, όταν εκτελούσα χρέη γραμματέως της ιεράς Μουφτείας Ξάνθης, προ-εκλογικά και μετεκλογικά δόθηκαν πάνω από είκοσι (20) άδειες για μιναρέδες σε διάφορα τεμένη της Ξάνθης. Τα περισσότερα από αυτά δεν είχαν καθόλου μουσουλμάνους κατοίκους. Τότε, δεν μπορούσα να δώσω μία λογική εξήγηση.
Προ ημερών, διερχόμενος από ένα πεδινό χωριό της Ξάνθης, άκουσα από το μιναρέ τον μουεζίνη να απαγγέλει το μεσημεριανό προσκλητήριο για προσευχή. Επειδή ήταν γνωστός μου, σταμάτησα στο τζαμί. Μέχρι να πλυθώ- κατά το ισλαμικό τυπικό- ο μουεζίνης τελείωσε το εζάνι (κάλεσμα σε προσευχή), βγήκε βιαστικός από το τζαμί και έβαλε μπρος στο αυτοκίνητό του για να φύγει. Τον φώναξα και τον ρώτησα γιατί φεύγει χωρίς να τελέσει την μεσημεριανή προσευχή. Μου απάντησε ότι κανένας δεν πάει να προσευχηθεί το μεσημέρι και γι αυτό δεν ανοίγει το τζαμί. Τότε, ποιος ο λόγος για το κάλεσμα από το μεγάφωνο και στη διαπασών μέρα μεσημέρι; Η απάντηση ήταν όμοια με αυτήν της Κύπρου: «Παίρνω εντολές από αυτούς που με πληρώνουν» μου είπε (τους ψευτομουφτήδες δηλαδή). Του υπενθύμισα ότι τα τζαμιά και οι μιναρέδες δεν είναι χώροι επίδειξης δύναμης και πολιτικής, αλλά ιεροί χώροι λατρείας.
Είναι απαράδεκτο σε θρησκευτικούς χώρους, είτε πρόκειται για εκκλησίες είτε για τζαμιά, να γίνεται πολιτική και μάλιστα να προκαλούνται οι πιστοί σε εκδηλώσεις μίσους εναντίον αλλοθρήσκων. Οι χώροι λατρείας πρέπει να είναι χώροι αγάπης και ομόνοιας μεταξύ όλων των ανθρώπων που κατοικούμε στη Θράκη.
Για άλλη μία φορά θέλω να επικροτήσω την ενέργεια των Ελλήνων Βουλευτών να ψηφίσουν το νόμο για τους ιμάμηδες στη Θράκη. Οι ιμάμηδες πρέπει να έχουν σωστή θρησκευτική παιδεία και να διδάσκουν το Κοράνι στα παιδιά μας, όχι να διδάσκουν τον τουρκισμό και τον εκτουρκισμό των Πομάκων.
Ο προξενικός «Αγάς» της της Άγκυρας, με πρωτοστατούντες τους δύο ψευτομουφτήδες και τους μουσουλμάνους βουλευτές, κάθε Παρασκευή με όλο το σκυλολόι του, πηγαίνει και «προσεύχεται» σε διαφορετικά τζαμιά της Θράκης κάνοντας τουρκική προπαγάνδα. Ο ιερός άμβωνας έγινε βήμα εκστόμισης πύρινης λαύρας κατά της Ελλάδος, επειδή θέλει να διορίσει δικούς του ιμάμηδες στα τεμένη της Θράκης. Ο «Αγάς» της περιοχής παριστάνει τον θεοσεβούμενο μουσουλμάνο, ενώ στην χώρα του είναι κεμαλιστής μέχρι το κόκκαλο.
Δεν θέλω να μιλήσω για τις θρησκευτικές ελευθερίες των μειονοτήτων που ζουν στην Τουρκία. Θα μιλήσω και θα γράψω για τους ίδιους τους Τούρκους, που ο ίδιος ο πρωθυπουργός τους δεν μπορεί να προφέρει την λέξη Bismillah (στο όνομα του Αλλάχ) στο κοινοβούλιο! Μέσα σε 90 χρόνια δεν αναγνώστηκε ούτε ένα εδάφιο από το Κοράνι στην τουρκική εθνοσυνέλευση. Μέχρι σήμερα, μόνο μία γυναίκα βουλευτής τόλμησε να μπει με μαντίλα στη βουλή και έχασε την ιθαγένεια της, ενώ το Κοράνιο ήταν απαγορευμένο στα σχολεία και μόνο από φέτος θα είναι προαιρετική η διδασκαλία του.
Η κεμαλική δικτατορία ζει και βασιλεύει. Όταν θα ακούσω να απαγγέλλεται Κοράνιο στην τουρκική βουλή τότε θα πιστέψω ότι οι Τούρκοι είναι μουσουλμάνοι. Στους τρεις αριστερούς (;) μουσουλμάνους βουλευτές της Ελληνικής Θράκης υπενθυμίζω ότι ορκίστηκαν στο ιερό Κοράνιο. Στην Τουρκία θα μπορούσαν να ορκισθούν στο ιερό Κοράνιο; Αναμένω απάντηση και εξήγηση.
Προστατέψτε τα τζαμιά να μείνουν χώροι λατρείας και όχι χώροι εθνικιστικής αντιπαράθεσης και πολιτικής διαμάχης.
Εφόσον σέβονται τις μειονότητες να συνεννοηθούν να ανοίξει η Σχολή της Χάλκης εκεί, και, εδώ, να ιδρυθεί ανώτερη Θεολογική Σχολή στο τοπικό Πανεπιστήμιο, για να αποφοιτούν οι θρησκευτικοί λειτουργοί από τον τόπο τους και να μην είναι καλούπια από τα τουρκικά χυτήρια, για να εκτελούν μόνο εντολές Αγάδων και να αγνοούν το Θεό.
Ιμάμ Αχμέτ ( ΖΑΓΑΛΙΣΑ)