1 Ιουλ 2013

Χριστιανόπουλος:"Μου τα χαλνάει ο Χατζιδάκις"

Ήρθε λοιπόν η ώρα να σας παρουσιάσουμε το τρίτο μέρος της συνέντευξης του Ντίνου Χριστιανόπουλου στο TAXALIA. Στο κομμάτι αυτό ο Θεσσαλονικιός ποιητής μας μιλάει για τις ενστάσεις του ως προς τις μελοποιήσεις των ποιημάτων του λέγοντας: "Εγώ δεν έγραψα τραγούδια, ποιήματα έγραψα".


Την πλήρη αντίθεσή του προς όλες τις μελοποιήσεις που έχουν υποστεί τα τραγούδια του δηλώνει ευθαρσώς ο Ντίνος Χριστιανόπουλος λέγοντας χαρακτηριστικά στο TAXALIA: "Είναι καμία δεκαριά που με μελοποίησαν. Αυτοί οι δέκα είναι μεν σπουδαίοι αλλά έχουν ένα κοινό με το Χατζιδάκι: δε συμφωνώ με τον τρόπο που με μελωποίησαν". Μάλιστα όπως καταγγέλλει κανένας δεν του ζήτησε την γνώμη ή την άδειά του προκειμένου να μελοποιήσουν τα ποιήματά του ενώ αν κάποιος είναι ελάχιστα πιο κοντά από τους άλλους στην νοοτροπία του ποιητή, όπως αυτός δηλώνει, αυτός είναι ο Σταύρος Κουγιουμτζής. "Ο Χατζιδάκις όμως δεν είναι! Είναι σούπερ μοντέρνος, τόσο σούπερ που μου τα χαλνάει , τον περίμενα λίγο πιο απλό, πιο σωστό. Τώρα έληξε το ζήτημα, πέθανε ο άνθρωπος αλλά παρ' όλα αυτά με στεναχωρεί" δήλωσε στο TAXALIA.


Να σημειωθεί πως ο Μάνος Χατζιδάκις δεν πρόλαβε ποτέ να ολοκληρώσει "Τα τραγούδια της αμαρτίας" και ο δίσκος κυκλοφόρησε βασισμένος σε σημειώσεις του μεγάλου συνθέτη. Βέβαια ούτε οι υπόλοιποι που αποπειράθηκαν αν μελωποιήσουν ποιήματα του Χριστιανόπουλου γλυτώνουν από την μήνη του: "Είμαι εχθρός όλων των μελοποιήσεων", λέει και ξαναλέει. "όλων ανεξαιρέτως, εγώ έγραψα ποιήματα, δεν έγραψα τραγούδια". "Πρέπει να το σεβαστούν αυτό το πράγμα, αλλά δεν το ξέρουν και γι' αυτό δεν το σέβονται" αγανακτεί ο ποιητής προσθέτοντας, "δεν είναι τυχαίο ότι οι τρεις καλύτεροι, ο Χατζιδάκις, ο Κουγιουμτζής κι ένας ακόμα δεν ζήτησαν την άδειά μου για να τα μελοποιήσουν, το έκαναν με το έτσι θέλω! Το φαντάζεσαι; Επομένως επειδή δε με ρώτησαν τα έκαναν μούσκεμα!"

Ο ποιητής όμως πήρε την δική του εκδίκηση! "Έχει ο καιρός γυρίσματα" δηλώνει πονηρά και δείχνει πως παραμένει ένα σκανταλιάρικο παιδί. "Βλέποντας πόσο όλοι αυτοί είναι μακρυα από μένα, θέλησα να τους δώσω ένα παράδειγμα, πώς θέλω εγώ να μελοποιούνται τα ποιήματά μου. Έκανα ένα ολόκληρο CD με τον τρόπο που εγώ θέλω να γίνεται το τραγούδι και το CD αυτό κυκλοφορεί από τον ΙΑΝΟ και κυκλοφορεί με τρομερή επιτυχία! Βέβαια δεν βρήκα κανένα να του πω "άκου κι εσύ και κάν' τα με τον δικό μου τρόπο" και ποιος είναι ο δικός μου τρόπος; Η υπερβολική απλότητα" λέει ο ποιητής και συνεχίζει, "όχι τα μοντέρνα και τα ακαταλαβίστικα, αλλά τα απλά και τα κατανοητά"!




 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη