1 Ιουλ 2013

Επιτέλους, «έσπασε» η…κατάρα!

Της Μελίνας Καραπαναγιωτίδου
Επιτέλους,το σύμπλεγμα των γεωπολιτικών συμφερόντων ωφέλησε – αυτή τη φορά – τη χώρα μας.Μέσα από ένα φρενήρη οικονομικό παρασκήνιο που διαπέρασε ολόκληρη την Ευρώπη, την ...
Κασπία και κατέληξε στην Ουάσιγκτον( λεπτομέρειές του δεν θα μάθουμε ποτέ) εγκρίθηκε η κατασκευή του διαδριατικού αγωγού ΤΑΡ ( Trans Adriatic Pipeline) που θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα.
Το σοκαριστικό είναι πώς οι εταίροι Ευρωπαίοι- αυτοί που στριμώχνουν τα δύο μας πόδια σε ένα παπούτσι- αγωνίστηκαν σκληρά και σθεναρά για να μην αποκτήσει η Ελλάδα αυτή τη δυνατότητα!
Οι Βρυξέλλες προέκριναν και υποστήριζαν τον …αντίπαλο Nabucco West και μάλιστα ο επίτροπος ενέργειας ο Γερμανός Γκύντερ Ετινγκερ αγωνίσθηκε να αφήσει την Ελλάδα έξω από το ενεργειακό παιχνίδι! ( Μάλλον δεν έχουμε εχθρούς γιατί διαθέτουμε όλους αυτούς τους υπέροχους συμμάχους και φίλους!)
Για τους δικούς τους λόγους οι Αμερικανοί έδειξαν τον ΤΑΡ και απέδειξαν -για ακόμη μία φορά εκεί στην Ουάσιγκτον- ποιοι είναι τα …παγκόσμια αφεντικά στην ενέργεια και ποιοι κάνουν κουμάντο στο γεωπολιτικό παιχνίδι.
Οι Βρυξέλλες περιορίστηκαν να συμφωνήσουν και οι Γερμανοί «κατάπιαν» γρήγορα τις αντιρρήσεις τους. Ετσι ευνοηθήκαμε κι ύστερα απο τόσα χρόνια κρίσης και… γκαντεμιάς έσπασε η κατάρα! Μακάρι να ακολουθήσουν και μερικές ακόμα καλές κινήσεις που θα «γυρίσουν» το παιχνίδι…
 Κατά την περίοδο κατασκευής του ΤΑΡ ( 2015-2018) το όφελος για το ΑΕΠ θα είναι 320 εκ.ευρώ ενώ θα δημιουργηθούν 2700 θέσεις εργασίας. Το σημαντικότερο όφελος όμως είναι το μισό δις στις τοπικές επιχειρήσεις και 2500 θέσεις σε ετήσια βάση και σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ σε βάθος 50 ετών το ΑΕΠ θα κερδίσει 35 δις.
Χωρίς να υπολογίζουμε ότι η τιμή του φυσικού αερίου θα μειωθεί και θα ανακουφίσει τα νοικοκυριά και την πολύπαθη βιομηχανική παραγωγή που διψάει για φτηνή ενέργεια για να είναι ανταγωνιστική. Τα γρανάζια της οικονομίας μας είναι κολλημένα στις ιδιωτικοποιήσεις.
Η περίπτωση της ΔΕΣΦΑ μας αναπτέρωσε τις ελπίδες και για τη ΔΕΠΑ,τα οπλικά συστήματα,την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ΟΠΑΠ και εκείνο το ρημάδι το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Όμως για να δουλέψουν τα πιστόνια και να συγχρονιστούν οι βαλβίδες της μηχανής, κάποιος πρέπει να γυρίσει εκείνον τον διακόπτη της ανάφλεξης…
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη