Έτοιμο (στα σχέδια φυσικά) είναι το τελεφερίκ, που σχεδιάζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Το έργο είναι θεωρητικά πολύ καλό και μακάρι να γίνει. Σύμφωνα με τη διεύθυνση αστικού σχεδιασμού του δήμου, το κόστος κατασκευής του θα κυμανθεί ....
από 8 μέχρι 10 εκ.ευρώ,
το κόστος ετήσιας λειτουργίας σε 330.000 ευρώ,
ενώ υπολογίζεται ότι θα "κόβει" 400.000 εισιτήρια το χρόνο (υπερβολικό σενάριο κατά τη γνώμη μας).
από 8 μέχρι 10 εκ.ευρώ,
το κόστος ετήσιας λειτουργίας σε 330.000 ευρώ,
ενώ υπολογίζεται ότι θα "κόβει" 400.000 εισιτήρια το χρόνο (υπερβολικό σενάριο κατά τη γνώμη μας).
Αφετηρία του θα είναι το πάρκο της ΧΑΝΘ, εκεί που υπάρχει σήμερα ένα συντριβάνι, δίπλα από τον "Ξαρχάκο" και τέρμα η μικρή πλατεία μπροστά από το Θέατρο Δάσους, δίπλα από τον ζωολογικό κήπο.
Σκοπός του είναι να μειωθεί η χρήση αυτοκινήτου για όσους θέλουν να μεταβούν από το κέντρο στα μνημεία της Άνω Πόλης, το Θέατρο Δάσους και το Ζωολογικό Κήπο.
Θεωρητικά, θα το χρησιμοποιούν και ποδηλάτες που θέλουν να κάνουν ποδηλατάδα στο περιαστικό δάσος.
Πρόκειται λοιπόν για μια καλή ιδέα, που αν γίνει πράξη (στο taxalia ευχόμαστε να γίνει, αν και είμαστε πολύ επιφυλακτικοί όταν ακούμε για έργα στη Θεσσαλονίκη!) και την στηρίξουν οι πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, παρατώντας το Ι.Χ. τους και χρησιμοποιώντας το τελεφερίκ, για να ανέβουν "ψηλά", θα ανακουφίσει την κίνηση στα στενά της Άνω Πόλης.
Και επιπλέον, όσοι δεν φοβούνται τα ύψη, θα απολαμβάνουν τη μοναδική εμπειρία να βλέπουν τη Θεσσαλονίκη από ψηλά, εικόνα που φανταζόμαστε ότι θα είναι μαγική.
Η διαδρομή του θα είναι αυτή, όπως στην εικόνα που ετοίμασε το taxalia :
Σε διεθνές επίπεδο, πρέπει να δούμε το (επίσης δημοτικό) τελεφερικ της Προύσσας, στη γειτονική Τουρκία. Η Προύσσα μοιάζει πάρα πολύ με τη Θεσσαλονίκη και αν δείτε μερικά βίντεο αναζητώντας teleferik bursa στο google, θα πάρετε μια ιδέα, για το πώς θα είναι η εμπειρία του τελεφερίκ στη Θεσσαλονίκη.