18 Αυγ 2013

Ο φόρος διαφήμισης δεν είναι πρώτη κατοικία. Είναι πρώτη προτεραιότητα της διαπλοκής.

Στις 1-1-2014 οι πατέρες του Έθνους, πρέπει να πιουν το πικρό δηλητήριο και να δουν να εφαρμόζεται επιτέλους ο φόρος διαφήμισης 20% στα "κανάλια". Θα ψηφίσουν και τέταρτη αναβολή της εφαρμογή του ή θα εφαρμοστεί επιτέλους;

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

Με το άρθρο πέμπτο του Μνημονίου Ι [ν. 3845/2010] ορίσθηκεν ότι:
«12. Επιβάλλεται ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση.
Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί της αξίας της διαφήμισης που υπολογίζουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του. Εφόσον το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιστή που μεσολαβεί, αντίγραφο του τιμολογίου με τη σφραγίδα και την υπογραφή του εκδότη αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έκδοση του τιμολογίου. Στα πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης πρέπει να αναγράφονται και οι αριθμοί των σχετικών τιμολογίων. Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα. Τα θέματα που αφορούν τη βεβαίωση, τον έλεγχο, την παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και την έκδοση καταλογιστικων πράξεων διέπονται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά στη φορολογία εισοδήματος. Οι διατάξεις του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α) εφαρμόζονται αναλόγως και στη φορολογία αυτή. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη λεπτομέρεια ή διαδικασία εφαρμογής των διατάξεων της».

Πρώτη μετάθεση
Με το άρθρο 4§6 ν. 3899/2010 προστέθηκε στην ως άνω παράγραφο εδάφιο έχον ούτω: «Η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου αυτής αρχίζει από 1.1.2012». Μετάθεση, λοιπόν, του χρόνου εφαρμογής του φόρου. Για το «χαράτσι της ΔΕΗ», τις περικοπές μισθών και συντάξεων κ.λπ. ουδεμία χρονική μετάθεση.

Δεύτερη μετάθεση
Με το άρθρο 3§7 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 31.12.2011 η έναρξη εφαρμογής του φόρου αυτού μετατέθηκε και πάλι για την 01.01.2013, ενώ 

Τρίτη μετάθεση
με το άρθρο 22 της ΠΝΠ της 31.12.2012 η έναρξη εφαρμογής μετατέθηκε για τρίτη φορά για την 01.01.2014. Άρα, οι τηλεοπτικώς διαφημιζόμενοι δεν επιβαρύνονται ακόμη με τον εν λόγω φόρο. Προφανώς, …….. για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητος και τη μη μείωση των εσόδων των καναλίων, η οποία θα είχε ως συνέπεια την απόλυση εργαζομένων κ.λπ., ήτοι …… «για την Ελλάδα ρε γαμώ το»!

Η 01.01.2014 πλησιάζει τόσο για την εφαρμογή του φόρου αυτού όσο και για την παύση της αναστολής των πλειστηριασμών των κατοικιών. Αμφότερες οι ρυθμίσεις απαιτούν νέα νομοθετική ενέργεια. Η μία για να παραταθεί η αναστολή [πλειστηριασμός κατοικίας], η άλλη για να παραταθεί η μη εφαρμογή του φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων.

Τί θα πράξουν οι πατέρες του Έθνους; Αν κρίνω από το γεγονός ότι η Τράπεζα Πειραιώς π.χ. διαφημίζεται σε όλα τα κανάλια, υπάρχει κίνητρο για τους βολευτάς να παρατείνουν τη μη εφαρμογή του φόρου 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, ώστε να μην επιβαρύνεται η τράπεζα κ.λπ. Για τη συνέχιση της αναστολής των πλειστηριασμών υπάρχει κίνητρο; Μάλλον όχι, αν κρίνω από τη μη αιδήμονα σιωπή της συντριπτικής πλειονότητας των βολευτών, αλλά και την έλλειψη νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία είναι απαραίτητη για τη διάσωση της πρώτης κατοικίας από τα χρηματοπιστωτικά όρνεα. Κάτι τέτοιο οσμίζομαι και από τη δήλωση του κατάπτυστου Στουρνάρα, ο οποίος εδήλωσε ότι αν δεν απελευθερωθούν οι πλειστηριασμοί, θα καταρρεύσουν οι τράπεζες. Για να μην καταρρεύσουν, δεν πρέπει και να πληρώνουν φόρο τηλεοπτικής διαφήμισης. Για να δούμε τί θα δούμε.

Σωτήριος Καλαμίτσης
Φίλος του γιατρού Γωγούση
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη