Λύθηκε τελικά το θέμα που προέκυψε με τη δέσμευση του 50% των λογαριασμών του δήμου Θεσσαλονίκης για οφειλές ύψους 1,2 εκ. ευρώ για την περίοδο 1993 - 2010. Η οφειλή διαπιστώθηκε...
μετά από φορολογικό έλεγχο που έκανε η αρμόδια ΔΟΥ Θεσσαλονίκης στα οικονομικά του δήμου και από τον οποίο προέκυψε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν κατέβαλε χαρτόσημο επί 17 χρόνια. Πρόκειται για χαρτόσημο που καταβάλλεται για ενοίκια που λαμβάνει ο δήμος Θεσσαλονίκης και για τις διαφημίσεις που υπάρχουν στους δημοτικούς χώρους.
Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι, ενώ ο έλεγχος είχε ολοκληρωθεί πριν από το 15Αύγουστο, και ο δήμος βρισκόταν σε συνεννοήσεις με το υπουργείο Οικονομικών για τη ρύθμιση της οφειλής, η αρμόδια ΔΟΥ προχώρησε στη δέσμευση των λογαριασμών του δήμου. Επίσης ότι, σύμφωνα με πηγές από το δήμο Θεσσαλονίκης, η ΔΟΥ δεν είχε κάνει ποτέ έλεγχο στα οικονομικά του δήμου τα τελευταία 17 χρόνια.
Με τη δέσμευση των μισών λογαριασμών του από το υπουργείο Οικονομικών, ο δήμος Θεσσαλονίκης ερχόταν σε πολύ δεινή λειτουργική κατάσταση, καθώς δεν θα μπορούσε ούτε να δεχτεί χρήματα από οφειλές προς αυτόν, δεν θα μπορούσε να εκδώσει φορολογική ενημερότητα, αλλά δεν θα μπορούσε και να πληρώσει κάθε είδους προμηθευτή του.
Το θέμα λύθηκε ύστερα από συνάντηση που είχε σήμερα στην Αθήνα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, με το Γενικό Γραμματέα Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, κατά την οποία συμφωνήθηκε να γίνει ρύθμιση των οφειλών, ώστε ο δήμος να εξοφλήσει το ποσό σε δόσεις.
«Είναι ακόμη ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η γραφειοκρατία ταλαιπωρεί, είτε πρόκειται για πολίτη, είτε για επιχειρηματία, είτε για δήμο», δήλωσε σήμερα στην «Ε» ο Γ.Μπουτάρης.
Σ.ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ / ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ