5 Σεπ 2013

Έγκλημα στη Σίνδο!

 Γράφει για Ta xalia ο Δημοσιογράφος Χρήστος Νικολαίδης

Αυτό που συμβαίνει με την ΕΛΒΟ είναι πραγματικά εξοργιστικό! Η τρόικα ζητά "εδώ και τώρα" να κλείσει ή να πουληθεί ειδεμή...
δε θα δώσουν την επόμενη δόση της δανειοδότησης! Απειλούν ευθέως με διακοπή της χρηματοδότησης επειδή θεωρούν ότι η... "εξυγίανση" των τριών αμυντικών βιομηχανιών είχε προταθεί από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία και υποχρεούται να τηρήσει τα συμπεφωνημένα! "Είχατε πει ότι αυτό θα τελειώσετε. Δεν το κάνατε. Οπότε ή θα δώσετε ολοληρωτική λύση ή χρεοκοπείτε", μοιάζουν να λένε οι τροϊκανοί, που ρίχνουν τις ευθύνες για τον ιδιότυπο εκβιασμό στην Αθήνα, που είχε δεσμευτεί...
Θα συμφωνούσα εάν η ΕΛΒΟ ήταν μία κρατική επιχείρηση, που κάλυπτε τα ελλείμματα της από τον κρατικό προϋπολογισμό, στέγαζε καμιά χιλιάδα ρουσφέτια με άχρηστους υπεράριθμους υπαλλήλους και πορευόταν στην αγορά με μάνατζμεντ ληξιαρχείου επαρχιακής πόλης της Σοβιετικής Ένωσης, ενώ η παραγωγή της θύμιζε ολόσωμα τσόχινα εσώρουχα στην εποχή των στρινγκ...
Αλλά η ΕΛΒΟ δεν είναι έτσι.
 Χτες, πήγα στο εργοστάσιο για να κάνω ένα ρεπορτάζ για την εκπομπή "Εδώ Μακεδονία" της "Εγνατίας Τηλεόραση" (παρακαλώ δείτε το εδώ). Πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Σίγουρα, υπάρχουν θέματα και προβλήματα, αρτηριοσκλήρωση και δημοσιοϋπαλληλία. Ωστόσο, πρόκειται για μία μεγάλη βιομηχανία που τα βγάζει τα λεφτά της και δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Το προσωπικό με ξενάγησε στις γραμμές παραγωγής της! Επιβλητικά πράγματα! Δεν ήξερα ότι η ΕΛΒΟ είναι η μόνη εταιρία στην Ευρώπη που έχει πάρει την άδεια από τους Αμερικανούς για να κατασκευάζει τα περίφημα τεθωρακισμένα τζιπ Hummer. Δεν άκουσα ποτέ ότι η ΕΛΒΟ κατασκευάζει φθηνότερα και πιο γρήγορα τα περίφημα τανκς Λέοπαρντ ακόμη και από την εταιρία που τα σχεδίασε. Σε 14 μέρες φτιάχνουν ένα τέτοιο άρμα στη Γερμανία, σε μόλις 4 στη Σίνδο!
Ποτέ κανείς δεν είπε ότι εκεί φτιάχνουν ακόμη κάτι θεώρατα οχήματα μεταφοράς προσωπικού για την Εθνική Φρουρά της Κύπρου, Πυροσβεστικά οχήματα, αστικά λεωφορεία και επισκευάζουν τα τεράστια οχήματα με τα οποία μεταφέρονται τα τανκς!
Όπως και ποτέ κανείς δε δημοσιοποίησε ότι ο ΟΑΣΘ αγόρασε αστικά λεωφορεία από τη Μερσεντέζ επειδή η ΕΛΒΟ δεν είχε φορολογική ενημερότητα για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό!
Όποιος έχει την ευκαιρία να ξεναγηθεί στις επιβλητικές εγκαταστάσεις της βιομηχανίας συνειδητοποιεί αμέσως ότι εκεί υπάρχει τεχνογνωσία, εμπειρία και ικανότητα. Που δεν την συναντά κανείς σε άλλους χώρους στην Πατρίδα μας, δυστυχώς!
Το λουκέτο στην ΕΛΒΟ πρέπει να αποτραπεί. Με κάθε θυσία. Εάν το εργοστάσιο αυτό κλείσει δε θα μπορέσει ποτέ να ξαναστηθεί!
Και αυτό είναι το σοβαρότερο. Είναι σίγουρα σοβαρή η αγωνία των εργαζομένων, που έρχονται φάτσα με την ανεργία. Αλλά η μεγάλη πληγή είναι πολύ μεγαλύτερη από το άθροισμα των προσωπικών ζητημάτων!
Η ελληνική κοινωνία, που ασφυκτιά από τη φτώχια που μας έφερε η επιβληθείσα από το εξωτερικό, πολιτική της λιτότητας, απαιτεί εξηγήσεις. Χωρίς αυτές, είναι πολύ εύκολο να πιστέψει κανείς φωνές που θέλουν τη στάση της τρόικα να καθοδηγείται από τα συμφέροντα άλλων βιομηχανιών του εξωτερικού!
Α:ν υποθέσουμε ότι η τρόικα μας βοηθά να ξεπεράσουμε την κρίση και να πιάσουμε την περίφημη Ανάπτυξη, δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε εάν κλείνουμε παραγωγικές μονάδες και πετυχημένες βιομηχανίες;
Ποιος εγκέφαλος θυσιάζει μία τέτοια γραμμή παραγωγής μόνο και μόνο για να πιάσει κάποιους υποτιθέμενους δημοσιονομικούς στόχους;
Τέλος, βλέποντας τα χρέη της ΕΛΒΟ, της ΛΑΡΚΟ και των ΕΑΣ συνειδητοποιώ ότι είναι εξαιρετικά άδικο να μπαίνουν στον ίδιο ντορβά δύο σάπια μήλα και ένα φρέσκο, δροσερό και σφριγηλό!
Το θέμα είναι στα χέρια του Αντώνη Σαμαρά.
Το Μέγαρο Μαξίμου δηλώνει ότι θα παλέψει σκληρά για να μην περάσει το λεπίδι της τρόικας.
Ας ελπίσουμε ότι θα τα καταφέρουν. 
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη