Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης
[Δέκατη πέμπτη ημέρα από την υποβολή στην Εισαγγελία το Αρείου Πάγου της μήνυσης της ΧΑ για την τρύπα στα Ταμεία του ΠΑΣΟΚ και έβδομη από τη ..
δημοσιοποίηση της φήμης ότι παρακολουθούνται τα τηλέφωνα των βουλευτών της αντιπολίτευσης. Κανένα παπαγαλάκι δεν με ενημέρωσε για το αν κινήθηκε κάποια διαδικασία διερεύνησης των καταγγελλομένων].
Σήμερα ήθελα να γράψω για ένα σοβαρό θέμα. Για την ασφάλιση, κοινωνική και ιδιωτική. Ένα περιστατικό τα καθημερινότητας, όμως, με έκανε να αλλάξω πορεία και να ασχοληθώ με κάτι τετριμμένο.
Πολίτης τις απεφάσισε για λόγους οικονομίας να μεταφερθεί από τον ΟΤΕ σε άλλο πάροχο που λένε οι μορφωμένοι. Υπέγραψε με τον άλλο πάροχο, ο οποίος κίνησε τη διαδικασία φορητότητας του αριθμού κλήσης. Υπάλληλος του ΟΤΕ κάλεσε τον συνδρομητή για να πληροφορηθεί τον λόγο της μετακίνησης αυτής. Ο πολίτης εξήγησε ότι το πρόγραμμα που του προσφέρει ο άλλος πάροχος είναι πολύ φθηνότερο από εκείνο του ΟΤΕ. Τότε, ο υπάλληλος του ΟΤΕ έκανε αμέσως αντιπροσφορά που ήταν εξ ίσου συμφέρουσα με εκείνη του άλλου παρόχου. Ο πολίτης αποσβολωμένος ρώτησε γιατί δεν του είχαν κάνει αυτή την προσφορά νωρίτερα και τον άφηναν τόσον καιρό να πληρώνει κερατιάτικα. Απάντηση δεν πήρε φυσικά. Επέμενε, όμως, ο υπάλληλος του ΟΤΕ να αποφασίσει εκεί και τότε ο πολίτης ότι θα ανακαλέσει την εντολή που είχε δώσει στον άλλο πάροχο. Ο πολίτης ζήτησε χρόνο να το σκεφθεί. Του δόθηκε ένα δίωρο.
Πάνω στο δίωρο ντρινν το τηλέφωνο. Αρχίζει ο ίδιος διάλογος «μα γιατί να φύγετε, αφού σας κάναμε την ίδια προσφορά», «έχω υπογράψει και δεν θέλω να φανώ ασυνεπής απέναντι στον άλλο πάροχο» κ.λπ. Τότε άρχισε ο εκφοβισμός. «Ξέρετε τί θα πάθετε με τον άλλο πάροχο; Δεν έχετε ακούσει ότι υπάρχουν προβλήματα με τις γραμμές; Και τί θα κάνετε τότε;», «Θα επανέλθω σε σας» ήταν η απάντηση. «Και γιατί να ταλαιπωρηθείτε πηγαινοερχόμενος;» ρώτησε η τηλεφωνήτρια. Επί επτά λεπτά η «εκπρόσωπος» του ΟΤΕ ζάλιζε τον συνδρομητή για να τον πείσει να ανακαλέσει την υπογραφή που είχε δώσει στον άλλο πάροχο. Τελικά ο πολίτης αγανάκτησε και έκλεισε αναιδώς [;] το τηλέφωνο.
Πού είσθε σεις ωρέ τα παπαγαλάκια που πεταγόντουσαν οι φλέβες σας για να μας πείσετε ότι με την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ, θα απολαμβάνει ο πολίτης καλλίτερων υπηρεσιών; Μήπως η εν λόγω «εκπρόσωπος» του ΟΤΕ αμείβεται με € 200/μήνα και υπό την απειλή της απόλυσης, αν δεν πείσει τους «άτακτους» συνδρομητές να μη λακίσουν από το μαντρί;
Και ο ανταγωνισμός, στο όνομα του οποίου έχει γεμίσει η αγορά με παρόχους που εκμεταλλεύονται τα δίκτυα του ΟΤΕ, τα οποία με τόσο κόπο έστησε ο ελληνικός λαός; Πού πήγε αυτός ο ανταγωνισμός; Ίσως και να λέγεται διαρθρωτική αλλαγή τούτο το πράμα. Πού να ξέρω!
Και μία προσωπική εμπειρία. Κάποια στιγμή απεφάσισα να μην πληρώσω τον λογαριασμό μιας γραμμής μου, ώστε να βάλει ο ΟΤΕ φραγή εξερχομένων κλήσεων και, έτσι, να μπορέσω να υπολογίσω πόσο είναι το κόστος χρήσης της άλλης γραμμής, την οποία και μόνο θα χρησιμοποιούσα πλέον. Ο λογαριασμός για τη γραμμή με τη φραγή ερχόταν κανονικά και ο ΟΤΕ με χρέωνε με όλο το πάγιο του πακέτου που είχα διαλέξει. Κάποια στιγμή έλαβα επιστολή, με την οποίαν ενημερωνόμουν ότι θα διακοπεί οριστικά η γραμμή, εάν δεν πληρώσω μέχρι την τάδε. Έστειλα ένα τηλεομοιοτυπικό μήνυμα, με το οποίο παρεπονούμην που με χρεώνουν όλο το πάγιο του πακέτου, ενόσω εγώ δεν μπορώ να κάνω τηλεφωνήματα, εξ ου και λογικώς θα έπρεπε να με χρεώνουν με το ελάχιστο πάγιο μίας γραμμής χωρίς πακέτο υπηρεσιών. Μου τηλεφώνησε «εκπρόσωπος» του ΟΤΕ για να με ενημερώσει ότι ο Κανονισμός τα ορίζει αυτά και ότι τον Κανονισμό αυτό έχει εγκρίνει η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, εγώ δε έχω προσχωρήσει σ’ αυτόν με τη σύμβαση που έχω υπογράψει. «Δικαστήριο τον ευλόγησε τον Κανονισμό;» τον ρώτησα, για να λάβω αρνητική απάντηση. Ζήτησα αντίγραφο της σύμβασης προσχώρησης που είχα υπογράψει και του Κανονισμού. Έχει περάσει ένας μήνα και περιμένω. Δεν μου έχουν κόψει ακόμη τη γραμμή. Συνεπώς, εκείνοι μεν εξακολουθούν να με χρεώνουν με ολόκληρο το πάγιο του πακέτου που είχα διαλέξει, εγώ δε συνεχίζω να περιμένω να απαντήσει στις εύλογες απορίες μου ο ιδιωτικοποιημένος ελληνικός ΟΤΕ που ανήκει στην γερμανική κρατική Telecom.
Και κάτι ακόμη προσωπικό. Προ ημερών ήθελα να επικοινωνήσω με τη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών του ΟΤΕ. Ζήτησα τη βοήθεια του 13888. Μου έδωσαν δύο αριθμούς κλήσης. Επί 15’ καλούσα αμφοτέρους, αλλ’ ουδείς απαντούσε. Στο 16ο λεπτό απήντησε η μία γραμμή και μου είπαν να καλέσω μία τρίτη γραμμή. Καλούσα επί 10΄ την τρίτη γραμμή και δεν απαντούσε. Απήντησε στο 11ο λεπτό. Καλό ε;
Ευτυχώς, λοιπόν, που ο ΟΤΕ αποσοβιετοποιήθηκε. Λαμόγια, ε λαμόγια!
Σωτήριος Καλαμίτσης
Φίλος του γιατρού Γωγούση