- Τί συνέβη με την καναδική εταιρία!
- Πώς ανταπέδωσε το χτύπημα!
Το θέμα έσκασε προχτές!
Ξαφνικά οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας διαπίστωσαν ότι έβρισκαν μπροστά τους ένα τείχος όταν προσπαθούσαν να παραγγείλουν ανταλλακτικά για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair, που διαθέτει η χώρα μας. Παραγγελία ήθελαν να κάνουν και αντιμετώπιζαν άρνηση! Ανταλλακτικά ήθελαν να ζητήσουν και εισέπρατταν αδιαφορία! Η ανησυχία κορυφώνεται στο ΓΕΑ, καθώς θα πρέπει τα αεροσκάφη να προετοιμαστούν τώρα για να είναι έτοιμα το καλοκαίρι.
Τi είχε συμβεί;
Τi είχε συμβεί;
Από τα παλιά, καλά χρόνια των προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας, τότε που οι παρεϊτσες έκαναν εξαιρετικές δουλειές με τους προμηθευτές, τους απεσταλμένους και τους μεσάζοντες, είχε ξεμείνει μία υποχρέωση της Canadair. Το θέμα σχετίζεται με τα ανταποδοτικά οφέλη. Για να πουλήσει τα CL 415 στην Ελλάδα η εταιρία ανέλαβε την υποχρέωση να φτιάξει έναν νέο τύπο αεροσκάφους έρευνας και διάσωσης, προσαρμοσμένο στις ελληνικές ανάγκες.
Το σχέδιο αυτό δεν προχώρησε ποτέ! Χάθηκε κάπου ανάμεσα στις λαμογιές και τη γραφειοκρατία, στην αδιαφορία και τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία!
Αλλά υπήρχε εγγυητική επιστολή σε τράπεζες.
Η νέα διοίκηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αποφάσισε να κινηθεί ώστε να εκπέσουν οι εγγυητικές, αφού το έργο δεν παραδόθηκε ποτέ.
Η καναδική εταιρία θεωρεί ότι αυτό όντως (δεν) έγινε αλλά δεν είναι δική της η ευθύνη! Και δεν έκανε πίσω. Ενημέρωσε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο ότι δεν θα... επιτρέψει ποτέ μία τέτοια εξέλιξη. Εκείνος όμως δεν έκανε πίσω, πήρε τα χρήματα (περίπου 16 εκ. ευρώ) για να τα διαθέσει για αγορές ανταλλακτικών.
Έλα που όμως οι Καναδοί... κατσικώθηκαν!
Έτσι, ενημέρωσαν το ΓΕΑ ότι δεν πρόκειται να πουλήσουν ανταλλακτικά στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κάνοντας έτσι για λόγους αντίδρασης ένα απαράδεκτο εμπάργκο. Στόχος τους φυσικά είναι να καταστήσουν τα πυροσβεστικά αεροσκάφη ανενεργά για όλο το καλοκαίρι λόγω ανεπαρκούς συντήρησης!
Προχώρησαν μάλιστα σε μία ακόμη πιο ακραία ενέργεια. Απαγόρευσαν και σε όλες τις εταιρίες προκτόρευσης των προϊόντων τους να εφοδιάσουν την Ελλάδα με ανταλλακτικά!
Έτσι, όταν γίνεται η παραγγελία για οποιοδήποτε κομμάτι για CL 215 ή 415 η μητρική εταιρία ζητά τον Αριθμό Σειράς του αεροσκάφους για το οποίο προορίζεται το ανταλλακτικό! Και μόλις διαπιστώνει ότι πρόκειται για κωδικό καταχωρημένο στην ΠΑ τότε απορρίπτει την παραγγελία!
Το θέμα πάει ψηλά, σε διακρατικό επίπεδο!
Ο Αβραμόπουλος τονίζει ότι δεν κάνει πίσω με τίποτε!
Να δούμε πού θα οδηγήσει η υπόθεση αυτή...
Πάντως οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν ήδη επεξεργαστεί σχέδια για να βγάλουν το καλοκαίρι του 2014 με πολύ λιγότερα ετοιμοπόλεμα αεροσκάφη..
ΧΕΝ