Είμαι βενζινάς εδώ και 30 χρόνια. Στην διάρκεια αυτών των ετών έχουμε...
δει και ακούσει πολλές φορές νέα μέτρα-ελέγχους-συστήματα-υποσυστήματα. Ωστόσο το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο: το λαθρεμπόριο καυσίμων ανθεί και φέρει και άλλο, όταν υπάρχει κίνητρο όπως αυτό της μεγάλης διαφοράς των φόρων. Για να εξαλειφθεί το πρόβλημα, πρέπει να εξαλείψουμε το κίνητρο.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ:
(Α) Το πετρέλαιο κίνησης-θέρμανσης αλλά και το ναυτιλιακό να έχουν μια τιμή και ταυτόχρονα να γίνει μια «γενναία» μείωση των φόρων. Το μέτρο αυτό θα έχει και αναπτυξιακό χαρακτήρα διότι το καύσιμο αποτελεί τη κινητήριο δύναμη για όλα τα επαγγέλματα. Να αναφέρουμε το γεγονός ότι στο Ζάππειο 1, αν θυμάστε κύριε Πρωθυπουργέ, είχατε υποσχεθεί ότι οι φόροι στα καύσιμα, που επιβλήθηκαν από το ΠΑΣΟΚ σε διάστημα δύο ετών, θα μειωθούν καθώς έφεραν τα αντίθετα αποτελέσματα. Για παράδειγμα α)μειώθηκε ο τζίρος στην αγορά, β)άνοιξε περισσότερο η «όρεξη» των λαθρεμπόρων.
(Β) Η τιμή για τα εξαγωγικά καύσιμα προς Βουλγαρία-Σκόπια-Αλβανία να εξομοιωθεί ανά λίτρο με την χονδρική τιμή που ισχύει για την εσωτερική μας αγορά. Με κάποιο τρόπο όπως φόροι ή κάποιο είδος χαρατσιού να δοθεί τέλος στο παιχνίδι, κατά πόσο βγήκαν τα βυτία από την χώρα ή όχι, και που μπορεί να βρίσκονται. Έτσι δεν θα υπάρχει κίνητρο για λαθρεμπόριο. Με την εξομοίωση των τιμών τα δημόσια έσοδα θα έχουν διπλό κέρδος καθώς η πλειοψηφία των πολιτών των νομών Σερρών, Κιλκίς, Φλώρινας μπαίνει σε καθημερινή βάση στα πρώτα πρατήρια των αντίστοιχων κρατών φουλάροντας καύσιμα. Με αποτέλεσμα τα βενζινάδικα των νομών αυτών να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Βασιζόμενοι σε στοιχεία από σκοπιανές εφημερίδες ο τζίρος στα καύσιμα μόνο από το Κιλκίς είναι κάθε μέρα 400.000 ευρώ. Λαθρεμπόριο υπάρχει όταν το κράτος δεν εισπράττει φόρους όπως στην προκυμμένη περίπτωση.
Πώς να ονομάσουμε αλλιώς αυτό το φαινόμενο; Τι μπορεί να κάνει η Πολιτεία; Η γνώμη μας είναι εξομοίωση τιμών. Στην Ελλάδα οι εταιρίες οι οποίες εισάγουν και εξάγουν τα καύσιμα είναι μόνο τρεις καθώς εμείς ακόμη δεν έχουμε δική μας παραγωγή ώστε να λέμε ότι πρέπει να πουλήσουμε το εμπόρευμα. Ειδικά με τα Σκόπια υπάρχει αγωγός πετρελαίου από την Θεσ/νίκη μέχρι τα Σκόπια ο οποίος δεν λειτουργεί. Γι’ αυτό το λόγο τα τελευταία τρία χρόνια γίνεται η διακίνηση με βυτιοφόρα; Γιατί αλήθεια δεν δουλεύει; . Το έργο αυτό, το 2001, όπου και κατασκευάστηκε, θεωρήθηκε εθνικής σημασίας και το ανέλαβε το υπουργείο εξωτερικών.
(Γ) Να κλείσουν τα αφορολόγητα πρατήρια υγρών καυσίμων στα σύνορα. Είναι εξωφρενικό το γεγονός ότι στους Κήπους- Ευζώνους λειτουργούν αφορολόγητα πρατήρια καυσίμων στην Νεκρά Ζώνη με άδεια του Υπουργείου Οικονομικών(!). Τα πρατήρια αυτά τέθηκαν σε λειτουργία επί Παπανδρέου. Ο Καραμανλής τα είχε κλείσει και ο Παπανδρέου τα ξανά άνοιξε. Με αυτό τον τρόπο το ίδιο το κράτος υποθάλπει το λαθρεμπόριο (!) . Πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι η άδεια λειτουργίας των αφορολόγητων πρατηρίων δόθηκε σε μια και μοναδική εταιρία. Αυτή, έχει δικαίωμα να εφοδιάζει με καύσιμα μόνο φορτηγά τρίτων χωρών όπως η Τουρκία, τα Σκόπια, η Σερβία. Έτσι, το ίδιο το ελληνικό κράτος με αυτό τον τρόπο επιδοτεί τις εξαγωγές αυτών των χωρών! Όλο αυτό, προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις εξαγωγικές εταιρίες της χώρας μας και στους Έλληνες αυτοκινητιστές διεθνών μεταφορών.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ-(ΤΗΝ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ) ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Στους δύσκολους καιρούς που περνάμε και στις έκτακτες συνθήκες πρέπει να ληφθούν έκτακτα μέτρα. Ας αφήσουμε την θεωρία περί ελεύθερης αγοράς στα καύσιμα, καθώς μόνο ελεύθερη δεν είναι. Ένα μέτρο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί είναι η διατίμηση των καυσίμων για ένα χρόνο, όπως ήταν παλιά. Πιο συγκεκριμένα το κράτος θα ορίζει την τιμή διυλιστηρίου, την τιμή χονδρικής αλλά και λιανικής, η οποία θα είναι ενιαία σε όλη την Ελλάδα. Προηγουμένως ,θα πρέπει να συναποφασιστεί μεταξύ κράτους, διυλιστηρίων, εταιριών και πρατηριούχων το ποσοστό κέρδους που θα έχει ο καθένας. Επίσης οι τιμές δεν θα αλλάζουν κάθε μέρα αλλά τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Αυτό γιατί οι περισσότερες εταιρίες εισάγουν πετρέλαια με συμβόλαια τριών μηνών οπότε θα μπορούσαν «να συγκρατηθούν» οι τιμές σε περίπτωση καθημερινής αύξησης των διεθνών τιμών.
Κύριοι τολμήστε! Πάρτε έκτακτα μέτρα, συγκρουστείτε με τα μεγάλα συμφέροντα. Το λαθρεμπόριο και η αισχροκέρδεια ξεκινά από ψηλά. Το υγιές κομμάτι του κλάδου των πρατηριούχων καταστρέφεται μέρα με την μέρα. Μαζί με αυτό όμως καταστρέφονται και τα έσοδα του κράτους. Εμείς είμαστε οι άμισθοι φοροεισπράκτορες του κράτους. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι σε δελτίο ειδήσεων τις τελευταίες μέρες, ακούσαμε πως η Τρόικα προτείνει για την πάταξη του λαθρεμπορίου, να ενοικιαστούν οι στρατιωτικές δεξαμενές σε όλη την επικράτεια και σε άλλες εταιρίες που θα έρθουν από το εξωτερικό για να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο. Μα, εδώ δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις που είναι πέντε-έξι. Πώς θα ελέγξουμε τις πολλαπλάσιες;
Παρόμοιες προτάσεις γίνανε πριν από χρόνια για την αύξηση του αριθμού των πρατήριων βενζίνης, καταργώντας νόμους και προϋποθέσεις για την ίδρυση πρατηρίων, με αποτέλεσμα από 5.000 να γίνουμε 8.500 πρατήρια με τα γνωστά αποτελέσματα δηλαδή την άνθηση του λαθρεμπορίου και την αύξηση της αισχροκέρδειας και τις τιμές να πετάνε προς τα πάνω. Την στιγμή που η Γερμανία με 80.000.000 πληθυσμό έχει 4.500 πρατήρια, η Ελλάδα με 10.000.000 πληθυσμό έχει 8.500 πρατήρια. Γι’ αυτό το λόγο όσοι θέλουν να επενδύσουν θα πρέπει να φτιάξουν δικές τους δεξαμενές καθώς οι στρατιωτικές υπάρχουν γι’ άλλους σκοπούς.