3 Φεβ 2014

Θεσσαλονίκη-Κάιρο και Τραλαλά-Τραλαλό

Η βουλευτής Πιπιλή έκανε βαρυσήμαντη δήλωση: Ο κ. Μπουτάρης ... έχει αντίληψη του τι σημαίνει «πόλη». Η πόλη δεν είναι για να κάνουμε «τραλαλά-τραλαλό» - Προβληματίστηκα με αυτή τη φράση – Την γκούγκλισα – Και τότε, κατάλαβα...

Γράφει ο Θάνος Τάκης


Διότι το μαγικό ψαχτήρι μου παρουσίασε αμέσως την ορθή απάντηση. Έτσι τιτλοφορείται τραγούδι(1) της γνωστής κυρίας, Στέλλας Μπεζαντάκου, ίσως αγαπημένης αοιδού της κ. Πιπιλή, εφόσον δικό της τραγούδι ήρθε πρώτο στο μυαλό της. Ορίστε το ‘κουπλέ’, αν το λέω σωστά:

Θέλεις τραλαλά, θέλω τραλαλό
Θέλεις γλειφιτζούρι, χωνάκι παγωτό
Θέλεις τραλαλά, θέλω τραλαλό
Το ταίρι σου να γινω για να παίζεις τραλαλό.

Δεν είμαι βέβαιος ότι συμφωνώ με την αξιότιμη κ. Βουλευτή, ότι η πόλη δεν είναι για να κάνουμε «τραλαλά-τραλαλό». Δεν υπάρχει τίποτε κακό στο να θέλει κανείς γλειφιτζούρι ή χωνάκι παγωτό. Και το τραλαλά-τραλαλό, καλό μου ακούγεται, με την κατάλληλη παρέα... 

Μάλιστα, δεν αποκλείεται το συγκεκριμένο τραγούδι να δημιούργησε ορισμένες σκέψεις στους πολίτες και τους οδηγούς, ειδικά τις τελευταίες ημέρες της αυξημένης επισκεψιμότητας, αναφορικά με την αξιοσύνη των δημοτικών αρχόντων μας να βάλουν κάποια, έστω ελάχιστη, τάξη. Ίσως ορισμένοι πεζοί να σκέφτηκαν να γίνουν ταίρι με κάποιους οδηγούς, αν και όχι με τον ευχάριστο και συναινετικό τρόπο που εννοεί ο στιχουργός του άσματος. Διότι ζήσαμε το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος, όπως και απόλυτο χάος στάθμευσης.

Προβληματίστηκα σχετικά και ιδού ορισμένες καταγραφές. Αφορούν στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. Όλες κλεμμένες, καμία από αυτές δεν είναι δική μου. Αλλά είναι ωραίες, αξίζει να διαβαστούν.


Για να μιλήσουμε για βελτίωση της μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη, πρέπει καταρχήν να οραματιστούμε για την πόλη, να σχεδιάσουμε την πολιτική και να θέσουμε ξεκάθαρους ποιοτικούς, ποσοτικούς και χρονικούς στόχους για τη μετακίνηση. Ο μοναδικός και αποκλειστικός υπεύθυνος για να ορίσει την πολιτική και τους στόχους για τη μετακίνηση είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Κανένα υπουργείο, καμία επιτροπή, κανένας τρίτος.

Οι αστικοί δρόμοι δεν εξυπηρετούν μετακινήσεις μόνο με Ι.Χ. αλλά και με άλλα μέσα. Μέσο Μεταφοράς είναι το αστικό λεωφορείο, τα πόδια μας, το ποδήλατο, το μπαστούνι του ηλικιωμένου, το λευκό μπαστούνι του τυφλού και το παιδικό καρότσι.

Οι στόχοι:
·         αύξηση της ταχύτητας των αστικών λεωφορείων στα 20 χλμ/ώρα.
·         μηδενικά ατυχήματα με πεζούς και ευάλωτους χρήστες.
·         μηδενική κατάληψη δημόσιου χώρου από σταθμευμένα οχήματα.

Tο κέντρο πρέπει να διατηρήσει τη ζωντάνια, την ποικιλία, την ελκυστικότητά του. Πρέπει όλοι, κάτοικοι και επισκέπτες, να μπορούμε να το προσεγγίσουμε εύκολα και να κινηθούμε άνετα σε όλη του την έκταση.

Προτεραιότητα για οποιαδήποτε βελτίωση έχει η άμεση αντιμετώπιση της στάθμευσης, κατά σειρά για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επισκέπτες. Για τους μόνιμους κατοίκους, δωρεάν στάθμευση, σε ζώνες που είναι καθορισμένες, ελεγχόμενες και επαρκείς. Στόχος ... για τους κατοίκους, είναι να εξασφαλιστεί μία θέση για κάθε οικογένεια.

Συστηματικός και αυστηρός έλεγχος στους χώρους που δεν επιτρέπεται η στάθμευση, ο οποίος όπως και στις περιοχές ελεγχόμενης στάθμευσης, ασκείται αποκλειστικά από τον Δήμο.

Προστασία των πεζοδρομίων από την παράνομη στάθμευση (κορίνες, κολωνάκια) και απομάκρυνση παράνομων εμποδίων και χρήσεων.

Αποκατάσταση της ανεμπόδιστης ροής των πεζών στους δημόσιους αστικούς χώρους (πεζοδρόμια, διαβάσεις, πεζόδρομους, πλατείες) διασφαλίζοντας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου χωρίς εμπόδια.

Εγκαθιστώντας κολωνάκια σε βασικές οδούς της πόλης θα αποτρέψει σε μεγάλο βαθμό την παράνομη στάθμευση και θα βελτιώσει την εικόνα της πόλης, αλλά και την κυκλοφοριακή ικανότητα των οδών.

Ορθή λειτουργία πεζοδρόμων με εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας, αυστηρή επιτήρηση και πρόστιμα.

Ουσιαστική περιφρούρηση του δημόσιου χώρου... θα αποκλειστεί η είσοδός τους στους πεζοδρόμους.

Αυστηρότερη επιτήρηση σε κρίσιμα σημεία (ράμπες, διαβάσεις πεζών, χώροι ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων).

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα διαμορφώσει τις εισόδους σχολικών κτηρίων και θα διασφαλίσει την απελευθέρωση διαβάσεων και πεζοδρομίων γύρω από αυτά, ούτως ώστε να υπάρξει μεγιστοποίηση της ασφάλειας των μαθητών κατά την είσοδο και έξοδό τους από τα σχολικά συγκροτήματα.

Επανασχεδιασμός της κίνησης των απορριμματοφόρων σε ώρες όπου η επίπτωση της κίνησής τους είναι η μικρότερη δυνατήστα υπόλοιπα οχήματα.

Φορτοεκφόρτωση με αυστηρό πρόγραμμα υπό τον έλεγχο του Δήμου.

Θύλακες στάθμευσης για δίκυκλα ανά τακτά διαστήματα για την εξάλειψη του φαινομένου της στάθμευσης δικύκλων πάνω σε πεζοδρόμια.

Δημιουργία χώρων στάθμευσης σε δημοτικά και εγκαταλελειμμένα οικόπεδα με κατασκευές φιλικές προς το περιβάλλον και χωρίς να καταλαμβάνεται ο δημόσιος χώρος.

Δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης μετακινουμένων.

Θέσπιση κανονισμού λειτουργίας πεζόδρομων, πλατειών και δημόσιων χώρων κίνησης πεζών, που θα ρυθμίζει την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων αλλά και θέματα όπως τα ωράρια λειτουργίας τους, τις φορτοεκφορτώσεις, την πρόσβαση οχημάτων ανάγκης, τα πρότυπα των τραπεζοκαθισμάτων και των σκιάστρων, τον φωτισμό, τον έλεγχο των οχλήσεων και άλλα κρίσιμα για την ομαλή λειτουργία τους θέματα.


Όπως ανέφερα, καμία από αυτές τις ωραίες σκέψεις δεν είναι δική μου. Είναι από το πρόγραμμα(2) και τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Πρωτοβουλίας, του κ. Μπουτάρη, όταν διεκδικούσε την ψήφο των Θεσσαλονικέων, το 2010. Με κείμενο σαν τούτο, το απόλυτα τεχνοκρατικό και τεκμηριωμένο.

Φυσικά, δεν έκανε απολύτως τίποτε από όλα όσα υποσχόταν. Έλεγε ψέμματα ή υπήρξε ανικανότητα;

Πάντως, στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της αντιλήψεως της δημοτικής Αρχής περί πολυπολιτισμικότητας, πιστεύω πως πέτυχε, η Θεσσαλονίκη να μοιάζει εκπληκτικά στο εξωτικό Κάιρο. Προς απόδειξη, ακολουθούν ορισμένες φωτογραφίες που αποδεικνύουν το συνταίριασμα.

QuizΜπορείτε να βρείτε ποιες απεικονίζουν Κάιρο και ποιες Θεσσαλονίκη; (απάντηση στο τέλος)













Παρκάρεις όπου γουστάρεις;

Μπουτάρης!




(1)   Τραλαλά-τραλαλό: http://www.youtube.com/watch?v=frJBAN4euGo


...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...


Απάντηση στο quiz: Όλες είναι από το Κάιρο, καμία από την Θεσσαλονίκη. Αλλά, παρατηρήσατε πόσο πολύ μοιάζουμε, μετά την έλευση της διοίκησης Μπουτάρη; 


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη