του Χρήστου Μάτη*
Η επιβεβαίωση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας- Θράκης του χαρακτηρισμού της πλατείας Ελευθερίας ως κοινοχρήστου χώρου, ο οποίος δε μπορεί να λειτουργεί ως πάρκινγκ...
αυτοκινήτων αποδεικνύει για μία φορά ακόμη την αδυναμία της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να παρεμβαίνει εγκαίρως και με σχέδιο.
Η διοίκηση από τη μία «καλόπιανε» την ισραηλιτική κοινότητα, μιλώντας για τη μετατροπή του χώρου σε πλατεία μνήμης και από την άλλη έβγαζε προκήρυξη για ανανέωση επί δύο χρόνια της παραχώρησης του χώρου ως πάρκινγκ.
Ο ένας αντιδήμαρχος, "οραματιστής" παρουσίαζε υπερήφανος μακέτες για πλατεία χωρίς το μνημείο του ολοκαυτώματος, και ο άλλος «ρεαλιστής» διευκρίνιζε ότι αυτά δε μπορούν να αρχίσουν να υλοποιούνται πριν περάσει εύλογος χρόνος και προσέφευγε στα δικαστήρια για να συνεχίσει η πλατεία να είναι πάρκινγκ.
Έτσι στους έξι μήνες που μεσολάβησαν από την αρχική απόφαση, η οποία ακολούθησε τους εσωπαραταξιακούς καυγάδες της διοίκησης, σε ποιον να παραχωρηθεί ο χώρος, δεν έγινε καμία έρευνα και δεν καταρτίσθηκε κανένα σχέδιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος που θα δημιουργήσει για την πόλη η κατάργηση της δυνατότητας στάθμευσης στον χώρο.
Διότι ο συγκεκριμένος χώρος διαθέτει 250 θέσεις, οι οποίες καλύπτουν βραχυχρόνια στάθμευση στο κέντρο, δηλαδή εξυπηρετεί πάνω από 1500 αυτοκίνητα.
Έτσι τώρα το κέντρο της πόλης θα έχει μία σημαντική επιπλέον επιβάρυνση, ενώ η πλατεία θα είναι απλώς πάρκινγκ χωρίς αυτοκίνητα.
Το ότι κακώς λειτουργούσε ο χώρος ως πάρκινγκ, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ληφθούν μέτρα για να απαλυνθούν οι συνέπειες από την κατάργηση του.
Πρέπει να δοθεί εντολή στις υπηρεσίες του Δήμου να προτείνουν στην μεθεπόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μέτρα για:
· την αντιμετώπιση του προβλήματος που θα δημιουργήσει η έλλειψη των θέσεων στάθμευσης
· την προσωρινή κάλυψη του χώρου με αξιοπρεπή τρόπο έτσι ώστε να μην είναι άδειος και αντιαισθητικός.
* Ο Χρήστος Μάτης είναι δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης και υποψήφιος Δήμαρχος