Στη βράβευση του ακαδημαϊκού και ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ και αντεπιστέλλοντος μέλους της Ακαδημίας Αθηνών, Γιώργου Γιαννόπουλου, για τη συνεισφορά του στον τομέα των μεταφορών και των μετακινήσεων, στην επιστήμη της συγκοινωνιολογίας και ...
στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, προχώρησε χθες το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, εξήρε την προσφορά του κ. Γιαννόπουλου και την παρακαταθήκη που άφησε στην πόλη της Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως αποτελεί χρέος τιμής για το ΣΑΣΘ η βράβευσή του όσο ακόμη είναι ενεργός και συνεχίζει να παράγει έργο ωφέλιμο για τους πολίτες και την Πολιτεία.
Ο κ. Παλαιστής αναφέρθηκε στην τεράστια επαγγελματική πορεία του κ. Γιαννόπουλου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά σε κρίσιμες μελέτες που εκπόνησε για τη Θεσσαλονίκη, όπως τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα, τα μέσα σταθερής τροχιάς στην πόλη, την κυκλοφοριακή μελέτη για το Μέγαρο Μουσικής, τη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη, μελέτες για το λιμάνι, αλλά και το ευφυές σύστημα διαχείρισης της αστικής κινητικότητας.
Ο κ. Γιαννόπουλος ευχαρίστησε τον κ. Παλαιστή για την τιμή και επισήμανε τη σπουδαιότητα του έργου που επιτελεί το ΣΑΣΘ, ενώ θεώρησε ως το μεγαλύτερο επίτευγμά του μέχρι σήμερα την καθιέρωση της ανάγκης για επιστημονική θεώρηση του συστήματος μεταφορών και για σχεδιασμό των μετακινήσεων και των συνοδών έργων σε όλη τη χώρα.
Ο κ. Γιαννόπουλος θυμήθηκε ότι στην πρώτη προγραμματική περίοδο στη χώρα μας (1989-1994) είχαν ενταχθεί μόλις τέσσερα συγκοινωνιακά έργα, μεταξύ των οποίων η επαρχιακή οδός Ψάθας – Αλεποχωρίου!
«Τώρα πια είναι καθιερωμένη η ειδικότητα του συγκοινωνιολόγου, υπάρχει διαδικασία σχεδιασμού των μεταφορών, επιστημονική θεώρηση του συστήματος μετακινήσεων και αξιολόγηση των συγκοινωνιακών έργων», είπε.
Για το μέλλον πάντως ο καθηγητής δήλωσε αισιόδοξος και τόνισε πως πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του ΣΑΣΘ, να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη και μετρό και τραμ, ενώ υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητο να γίνει νέα γενική κυκλοφοριακή μελέτη για τη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, καθώς έχουν περάσει 15 χρόνια από την πρώτη (και τελευταία) μελέτη που έγινε.
Ο κ. Παλαιστής κλείνοντας επισήμανε ότι «η νέα γενιά των συγκοινωνιολόγων πρέπει να παραδειγματιστεί από την αξιόλογη πορεία του κ. Γιαννόπουλου και να συνεχίσει το δημιουργικό έργο του».