Στράτος Σιμόπουλος (Μετρό Θεσσαλονίκης): ««Όλοι όσοι έχουν υπεύθυνη θέση στη Θεσσαλονίκη και θέλουν να τελειώσει το μετρό, θα πρέπει να το
αφήσουν έξω από αντιπαραθέσεις τοπικές»
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «ΣΚΑΪ ΤΩΡΑ» με την Άννα Μπουσδούκου, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος ανέφερε για την Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και το Μετρό της Θεσσαλονίκης:
«…Μιλάμε για τη Γραμμή 4. Να τονίσω ότι ενώ το υπουργείο Υποδομών θεωρείται ένα παραγωγικό υπουργείο, εμείς εδώ ταυτόχρονα το θεωρούμε και ένα υπουργείο της καθημερινότητας, γιατί μέσα από τις υποδομές βελτιώνουμε συνεχώς την καθημερινότητα. Και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συγκεκριμένη γραμμή, η οποία θα εξυπηρετεί πολλές περιοχές με έντονο το λαϊκό στοιχείο, όπως κάνουμε άλλωστε ήδη με τη γραμμή προς Πειραιά.
Δ: Ποιές είναι αυτές οι περιοχές;
ΣΣ: Θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και μέσα από τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, από τα Δικαστήρια, από τα Εξάρχεια, θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Αυτή είναι η πρώτη φάση και βέβαια μετά θα πάμε στο Μαρούσι, από το Μαρούσι προς την εθνική οδό, υπάρχει διακλάδωση η οποία θα πηγαίνει προς το ανατολικό τμήμα, προς την Καισαριανή. Είναι μια γραμμή η οποία σε πρώτη φάση είναι μελετημένη από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό, θα εξυπηρετεί κυρίως περιοχές με έντονα λαϊκά στοιχεία. Βέβαια, ενώ είναι…
Δ: Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια και Κολωνάκι
ΣΣ: Ακριβώς. Ενώ είναι ώριμη τώρα συζητάμε και αναζητούμε τους τρόπους χρηματοδότησης. Ξέρετε ότι οι πόροι είναι περιορισμένοι. Συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Συζητάμε ακόμη και την μέθοδο της παραχώρησης.
Δ: Το χρονοδιάγραμμα τι προβλέπει;
ΣΣ: Δεν μπορώ να μιλήσω για χρονοδιάγραμμα, αν δεν εξασφαλίσουμε την πίστωση. Η εποχή που οι εξαγγελίες γινόταν στο πόδι, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Εμείς στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κινούμαστε με μια άλλη λογική. Το έχουμε αποδείξει άλλωστε και στη γραμμή προς Πειραιά.
Δ: Η γραμμή έχει ολοκληρωθεί, είναι έτοιμη, περιμένετε απλά την πίστωση του έργου…
ΣΣ: Ώριμη είναι μελετητικά. Το πρώτο τμήμα είναι ώριμο θα μπορούσε να δημοπρατηθεί μόλις εξασφαλιστεί η πίστωση.
Δ: Κύριε Σιμόπουλε, θέλω να σας κάνω μία ερώτηση η οποία είναι σοβαρή μεν, αλλά η αλήθεια είναι – και είμαι σίγουρη ότι το έχει πάρει και το δικό σας αυτί- είναι ανέκδοτο πια και είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης. Είναι ανέκδοτο που εμείς πειράζουμε τους Θεσσαλονικείς γιατί ξεκίνησαν τα έργα πριν από πόσα χρόνια – βοηθήστε με γιατί θα φύγουμε πάρα πολύ πίσω-
ΣΣ: Από το 2006.
Δ: Σταματούν, ξεκινούν, το χρονοδιάγραμμα έβλεπε ότι το 2012 θα έχει ολοκληρωθεί το μετρό. Έχουμε 2014 και δεν υπάρχει ούτε μισή στάση και την ίδια ώρα είδαμε πριν από λίγες ημέρες Μπουτάρη και Τζιτζικώστα να υπογράφουν μία συμφωνία 7 σημείων. Τι λέτε τώρα εσείς για το μετρό; Να το περιμένουν ή δεν θα φτάσει ποτέ;
ΣΣ: Καταρχήν εκείνο το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι παραλάβαμε ένα έργο με πάρα πολλά προβλήματα πριν 2 χρόνια, προβλήματα τα οποία λύνουμε συνεχώς. Μια απόδειξη αυτού είναι ότι τις επόμενες μέρες ο μετροπόντικας θα αρχίσει να αποσυναρμολογείται και από την Ανάληψη θα πάει στην Νέα Ελβετία και θα αρχίσει την αντίστροφη πορεία.
Μια ακόμη απόδειξη είναι ότι οι διαφορές πάνω στη σύμβαση που είχε το δημόσιο με την ανάδοχο εταιρία έχουν οδηγηθεί στη διαιτησία και σταδιακά από το φθινόπωρο θα αρχίσουν να επιλύονται.
Όλα αυτά τα οποία περιγράψατε, απηχούν μια πραγματικότητα του παρελθόντος και όχι του παρόντος. Εκείνο όμως που θέλω να τονίσω είναι ότι όλοι όσοι έχουν υπεύθυνη θέση στη Θεσσαλονίκη ή οπουδήποτε αλλού και έχουν σκοπό και θέλουν να τελειώσει το μετρό, θα πρέπει να το αφήσουν έξω από αντιπαραθέσεις τοπικές και να συμβάλλουν και αυτοί να βρεθεί λύση. Παραδείγματος χάρη, είμαστε ήδη ενάμιση χρόνο πίσω γιατί υπάρχει μια προσφυγή του δήμου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μία προσφυγή η οποία αφορά τις αρχαιότητες, οι οποίες αποκαλύφθηκαν στο σταθμό Βενιζέλου. Πως μπορούμε να μιλάμε για παράδοση κ. Μπουσδούκου αν δεν τελειώσει το θέμα αυτό.
Δ: Θα πρέπει να τα βρείτε κ. Σιμόπουλε, να καθίσετε όλοι οι αρμόδιοι φορείς στο ίδιο τραπέζι … Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε αυτό που θίξατε στην αρχή της συζήτησής μας, την καθημερινότητα του πολίτη. Εκεί είναι το στοίχημα …(σσ. Αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των κ. Μπουτάρη και Τζιτζικώστα με τίτλο «Περιφέρεια – Δήμος: νέα συμμαχία»)
ΣΣ: Αφήστε με λίγο να ολοκληρώσω κάτι που αφορά στη χθεσινή ανακοίνωση. Αναφέρουν ότι πρέπει η επίβλεψη να μεταφερθεί στην Εγνατία Οδό. Αυτό ήταν ένα αίτημα το οποίο θα είχε σημασία πριν από δύο χρόνια. Είμαστε προς το τέλος της κατασκευής των οικοδομικών εργασιών. Ο κύριος όγκος των εργασιών από εδώ και πέρα κ. Μπουσδούκου είναι ηλεκτρομηχανολογικά και τροχαίο υλικό. Εδώ χρειάζεται μια πολύ μεγάλη τεχνογνωσία. Η Εγνατία Οδός είναι μία εξαιρετική εταιρία, αλλά δεν έχει την τεχνογνωσία αυτή. Τελικά, το μετρό προχωράει στο ανατολικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, στο δυτικό έχουμε το πρόβλημα της Βενιζέλου.
Δ: Να το δούμε και κυρίως οι κάτοικοι βεβαίως της Βορείου Ελλάδος. Σας ευχαριστώ.»