Προσωπικά έχω βαρεθεί να δικαιολογώ τις παραλείψεις και τις ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού σε φίλους και γνωστούς, που ο καθένας τους έχει και από μια προσωπική περίπτωση που..
το σύστημα από μόνο του δεν λύνει.
Το σύστημα όμως δεν είναι απρόσωπο.
Αποτελείται από άτομα.
Πολλά από τα οποία, ακόμη κι αν κατέχουν θέσεις υψηλής ευθύνης, μοιάζουν να ολιγωρούν, ασχολούμενα με άλλα πιο «σημαντικά» (πολιτικάντικα) ζητήματα.
Με αποτέλεσμα να τα ακούει ο ίδιος ο Σαμαράς, λες κι αυτός φταίει για την στρεβλή λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ή την εγγενή ανεπάρκεια των λειτουργών του.
Ναι αλλά, μείνει ή φύγει ο Σαμαράς, αυτός πάλι θα φταίει (κατά τους αγαναχτισμένους) ενώ το σύστημα θα συνεχίσει απτόητο την … αδράνειά του.
Σήμερα λοιπόν, δημοσιεύουμε ένα άρθρο (καταγγελία) του φίλου και αναγνώστη Σοφοκλή Πενλίδη, που έμπλεξε στα γρανάζια του τέρατος, με την ελπίδα ότι αυτοί που πρέπει να κάνουν κάτι θα το διαβάσουν, κι από κει και πέρα η μπάλα στα πόδια τους…
S.A.
Διαβάστε...
Στα πλαίσια των άρσεων κάποιων στρεβλώσεων το 2012 ψηφίστηκε ο Νόμος 4072/12 ο οποίος με το αρθρο 322 παρ 3 κατάργησε ρητα το Aρ. 12 Ν.Δ. 1297/72 και παρείχε πλέον δυνατότητα στις οικοδομικές και τις εταιρίες εκμετάλλευσης ακινήτων να επιτρέπεται να μετασχηματισθούν με τις Διατάξεις του Ν.Δ. 1297/72.
Οι εταιρείες του τύπου αυτού εξ ορισμού δεν ιδιοχρησιμοποιούν τα ακίνητα τους (κυρίως οικόπεδα) αλλά τα αξιοποιούν με ανέγερση και στη συνέχεια πωλούν ή εκμισθώνουν, επομένως χρειάζονταν ρύθμιση σύμφωνα με την οποία χορηγείται απαλλαγή από τον ΦΜΑ των ακινήτων που εισφέρονται στη νέα Α.Ε.. ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΟΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΥΤΩΝ.
Το ζήτημα πρόεκυψε όταν σε εφαρμογή της παραπάνω διάταξης ζητήθηκε η καταβολή ΦΜΑ για τα εισφερόμενα ακίνητα αφού οι ΔΟΥ δεν είχαν τη σχετική εντολή. Η αρμόδια Δνση Φορολογίας Κεφαλαιου/Τμημα ΦΜΑ μετά από σχετική ερώτημα το 2013 εξέδωσε το ΑΠ Δ13Β 1103316/27-6-2013 έγγραφο Δνσης Φορολογίας Κεφαλαίου (Τμημα Β΄) με το οποίο υποβλήθηκε σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης προς προώθηση.
Ω! του θαύματος την 20 Μαρτίου 2014 στο ΑΡΧΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ με την ονομασία «ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Ν 4046/2012 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» και συγκεκριμένα υπό ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β «ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ»/ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Δ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ»/ περιλήφθηκε ΑΡΧΙΚΑ η παρακάτω ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9 «ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ» που θα έλυνε το πρόβλημα:
Μετατροπές συγχωνεύσεις
9. Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ. 1297/1972 (Α' 217) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Τα εδάφια δεύτερο έως και πέμπτο της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται για τα ακίνητα που ανήκουν σε συγχωνευόμενες ή μετατρεπόμενες επιχειρήσεις με κύριο αντικείμενο εργασιών την κατασκευή ή εκμετάλλευση πάσης φύσεως ακινήτων.»
Tο άρθρο 3 του νόμου 129 7/1972 διαμορφώνεται ως εξής
1. II κατά το άρθρον 1 του παρόντος σύμβασις περί συγχωνεύσεως ή μετατροπής, η εισφορά και μεταβίβασις των περιουσιακών στοιχείων των συγχωνευομένων ή μετατρεπομένων επιχειρήσεων, πάσα σχετική πράξις ή συμφωνία αφορώσα την εισφοράν ή μεταβίβασιν στοιχείων ενεργητικού ή παθητικού ή άλλων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, ως και παντός εμπραγμάτου δικαιώματος, αι αποφάσεις των κατά νόμον οργάνων των συγχωνευομένων ή μετατρεπομένων εταιρειών και πάσα άλλη συμφωνία απαιτούμενη δια την συγχωνεύσιν ή μετατροπή ή την σύστασιν της νέας εταιρείας, ή δημοσίευσις αυτώ εν των Δελτίω Ανωνύμων Εταιρειών της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και η μεταγραφή των σχετικών πράξεων απαλλάσσονται παντός φόρου, τέλους χαρτοσήμου, ή οιουδήποτε ετέρου τέλους υπέρ του Δημοσίου, ως και εισφοράς ή δικαιώματος υπέρ οιουδήποτε τρίτου. Προκειμένου περί ακινήτων ανηκόντων και χρησιμοποιούμενων από την συγχωνευομένην ή μετατρεπομένην επιχείρησιν και εισφερόμενων εις την συγχωνεύουσαν ή την συνιστώμένην εταιρείαν, η απαλλαγή από του φόρου μεταβιβάσεως χωρεί υπό την προϋπόθεσιν ότι τα εισφερόμενα ακίνητα θα χρησιμοποιηθούν δια τας ανάγκας της συγχωνευούσης ή της συνιστωμένης εταιρείας τουλάχιστον επί μιαν πενταετίαν από της συγχωνεύσεως ή μετατροπής.
Η ανωτέρω απαλλαγή από του φόρου μεταβιβάσεως ακίνητων περιλαμβάνει και την περίπτωσιν ην το εισφερόμενον εις την συγχωνεύουσαν ή συνιστωμένην εταιρείαν ακίνητον, είχεν εισφερθή κατά χρήσιν εις την συγχωνευου μένην ή μετατρεπομένην εταιρείαν και αποδεδειγμένους είχε χρησιμοποιηθή δια τας ανάγκας αυτής επί μίαν πενταετίαν προ της συγχωνεύσεως ή της μετατροπής αυτής, υπό την προϋπόθεσιν ότι θα χρησιμοποιηθή δια τας ανάγκας της συγχωνευούσης ή της συνιστωμένης εταιρείας τουλάχιστον επί μιαν πενταετίαν από της συγχωνεύσεως ή μετατροπής.
Κατά την διάρκειαν της πενταετίας επιτρέπεται όπως η συγχωνεύουσα ή συνιστωμένη εταιρεία, υπό την προϋπόθεσιν, ότι δεν μεταβάλλεται το κύριον αντικείμενον των εργασιών της:
α. Εκμισθώνη τα ακίνητα.
β. Εκποιή τα συνεπεία της συγχωνεύσεως ή μετατροπής αποκτώμενα ακίνητα, υπό την προϋπόθεσιν ότι το προϊόν της εκποιήσεως θα χρησιμοποιηθή εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από της εκποιήσεως δια την απόκτησιν ακινήτων ή ετέρων καινουργών παγίων περιουσιακών στοιχείων, ίσης τουλάχιστον αξίας, τα οποία θα εξυπηρετούν τας ανάγκας της επιχειρήσεως, ή δι' εξόφλησιν, οφειλών εκ δανείων και πιστώσεων προς τραπεζικά Ιδρύματα, φορολογικών υποχρεώσεων προς το Δημόσιον, ως και ασφαλιστικών εισφορών προς Ασφαλιστικά Ιδρύματα και Ταμεία, υφισταμένων κατά την εκποίησιν των ακινήτων.
Τα εδάφια δεύτερο έως και πέμπτο της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται για τα ακίνητα που ανήκουν σε συγχωνευόμενες ή μετατρεπόμενες επιχειρήσεις με κύριο αντικείμενο εργασιών την κατασκευή ή εκμετάλλευση πάσης φύσεως ακινήτων
Κατά ανεξήγητο τρόπο στο τελικό Νομοσχέδιο και κατά συνέπεια στον ψηφισθέντα Νόμο 4254/2014 (ΦΕΚ 85Α/9-4-14) η ανωτέρω διάταξη ΑΠΑΛΕΙΦΘΗΚΕ και το ζήτημα δεν επιλύθηκε, ήταν δε τέτοια η παράλειψη ώστε δεν άλλαξε ούτε η απόλυτη αρίθμηση στο Νόμο!
Ο θιγόμενος πολίτης επικοινώνησε με το γραφείο του Υφυπουργού με αξιοσημείωτη συνέπεια τους κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο….
Γνωρίστηκε τηλεφωνικά με όλες τις συνεργάτιδες του Υφυπουργού αφού κάθε φορά ανέλυε το ζήτημα από την αρχή και η συνομιλία κατέληγε στο : Θέλετε να σημειώσω το θέμα σας;
Σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014, στο άκουσμα της είδησης της κατάθεσης νέου νομοσχεδίου- σκούπα (όπως συνηθίζεται να ονομάζονται αυτά) ο πολίτης ξαναεπικοινώνησε και αφού επαναλήφθηκε η τελική ερώτηση ο πολίτης απάντησε με αγένεια ότι δεν επιθυμεί την εγγραφή εκ νέου του αιτήματος του στα …. άγραφα!
Έτσι λοιπόν στην πράξη εξακολουθεί να είναι άνευ αντικειμένου το άρθρο 322 παρ 3 Ν. 4072/12, και δημιουργεί σοβαρό αντιαναπτυξιακό πρόβλημα, οι δε αρμόδιες υπηρεσίες θεωρούν ότι έχουν εξαντλήσει την αρμοδιότητα τους η οποία βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια του Υφυπουργού κου Μαυραγάνη, ο οποίος μάλλον δεν ενημερώνεται η δεν θέλει να ενημερωθεί.
Η ανάπτυξη καλπάζει……
Σοφοκλής Πενλίδης