3 Νοε 2014

And the Arloumba Oscar goes to …

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

O Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς κ. Μιχάλης Σάλλας έδωσε συνέντευξη στην εφημερίδα RealNews [02.11.2014], στην οποία, μεταξύ άλλων, είπε ότι θα μπορούσε να θεσπισθεί...
ο συμψηφισμός του ΕΝΦΙΑ με τον φόρο μεταβίβασης ακινήτων, ώστε αφ’ ενός να ελαφρυνθούν τα νοικοκυριά αφ’ ετέρου να γίνει επανεκκίνηση στην αγορά ακινήτων. Δηλαδή, εγώ που οφείλω ή πλήρωσα ΕΝΦΙΑ για το διαμέρισμά μου, να τον αφαιρέσω από τον φόρο μεταβίβασης, όταν πουλήσω το διαμέρισμά μου.
Το άρθρο 5 του ν. 1587/1950 περί φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων και πλοίων ορίζει ότι:
«1. Ο φόρος μεταβίβασης που αναλογεί στο τίμημα μεταβίβασης που αναγράφεται στο συμβόλαιο, βαρύνει τον αγοραστή».
Παράδειγμα: πληρώνω € 1000 ΕΝΦΙΑ και μετά από ένα χρόνο πουλάω το διαμέρισμά μου αντί € 100.000. Ο αγοραστής πρέπει να πληρώσει φόρο μεταβίβασης € 3.000. Πώς θα γίνει ο συμψηφισμός; Θα μου δώσει ο αγοραστής € 1000 για τον ΕΝΦΙΑ και θα τον αφαιρέσει από τον ΦΜΑ; Αν περί αυτού πρόκειται, τότε μιλάμε για μείωση του φόρου μεταβίβασης που βαρύνει τον αγοραστή και μετακύλιση σ’ αυτόν του δικού μου ΕΝΦΙΑ. ΄Η, για να το πω διαφορετικά, εξαίρεση του συγκεκριμένου ακινήτου από τον ΕΝΦΙΑ, επειδή πωλήθηκε.
Και κατέληξε ο κ. Πρόεδρος λέγοντας ότι η κρίση οφείλεται στο «κακοστημένο πελατειακό κράτος». Ορθώς αντελήφθην ότι αν ήταν καλοστημένο το πελατειακό κράτος, δεν θα είχαμε κρίση;

Σωτήριος Καλαμίτσης
Επιστήθιος φίλος του γιατρού Γωγούση, σφόδρα δε πιθανόν και ομόκελλος σε φυλακές τύπου Γ΄
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη