Απέρριψε το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης την αίτηση ασφαλιστικών
μέτρων που κατέθεσε η διοίκηση του
Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό.
Η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ συζητήθηκε, νωρίτερα το πρωί, στο Πρωτοδικείο, ενώπιον της Προέδρου Υπηρεσίας, με τη διαδικασία της προσωρινής διαταγής. Το σκεπτικό της απορριπτικής απόφασης δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό, κάτι που εκτιμάται πως θα συμβεί μέσα στο επόμενο 24ωρο, όμως, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, εδράζεται "κυρίως σε λόγους νομικούς" παρά ουσιαστικούς.
Νομικός εκπρόσωπος των εργαζομένων, μιλώντας σε δημοσιογράφους, εξέφρασε την άποψη ότι το θέμα της επίσχεσης και εάν αυτή είναι παράνομη και καταχρηστική θα έπρεπε να κριθεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο με τη διαδικασία των εργατικών διαφορών. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα ασφαλιστικά μέτρα αφορούσαν μόνο τα μέλη της διοίκησης του συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κι όχι το σύνολο των 2300 εργαζομένων, κάτι που, σύμφωνα με τους νομικούς εκπροσώπους της διοίκησης του Οργανισμού, έγινε για πρακτικούς λόγους και για την οικονομία του χρόνου.
Κατά τη συζήτηση που προηγήθηκε, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού, Ανδρέας Ζερβούλιας, επισήμανε τη μη βιωσιμότητα του ΟΑΣΘ σε περίπτωση που δεν δώσει χρήματα το Δημόσιο. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι έγιναν "μπαλάκι μεταξύ εργοδοσίας και κυβέρνησης" κι ό,τι είναι απλήρωτοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Πρόσθετη παρέμβαση έκανε διά εκπροσώπου του ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι με την επίσχεση εργασίας θίγονται τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου.
"Η δική μας θέση είναι καθαρά υποστηρικτική απέναντι στον ΟΑΣΘ, γιατί δεν είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι. Εμείς δεν έχουμε καμία δυνατότητα εξουσίας για το συγκεκριμένο θέμα. Όμως ο κόσμος στην πόλη ταλαιπωρείται. Δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, στα σχολεία, στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Το κράτος οφείλει να δώσει μία λύση στο θέμα για άμεση μισθοδοσία των εργαζομένων. Οι όποιες οφειλές υπάρχουν στον ΟΑΣΘ, πρέπει να διευθετηθούν. Είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να σταματήσουν την επίσχεση εργασίας" σημείωσε.
Κατά τον ίδιο, δεν μπορούν οι εργαζόμενοι για πέμπτη μέρα να κρατούν σε αυτή την κατάσταση την πόλη. "Μπορούν, για παράδειγμα, να κάνουν από μία ώρα την ημέρα στάση εργασίας ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Έφθασα σε σημείο να μιλήσω για επιστράτευση. Και αυτό γιατί η πόλη δεν λειτουργεί. Δυστυχώς, σύμφωνα με τον καινούριο νόμο, δεν μπορεί να γίνει επιστράτευση για τέτοιο θέμα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ότι αυτό που κάνουν στρέφεται εναντίων τους. Δεν είναι οι μόνοι που έχουν να πληρωθούν καθυστερημένα" συμπλήρωσε.
Εξέφρασε την άποψη ότι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ζήτησε τους ατομικούς τραπεζικούς λογαριασμούς των εργαζομένων του ΟΑΣΘ γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη στη διοίκηση του Οργανισμου. "Ζήτησα από τον Σπίρτζη να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι. Έστειλε ο ΟΑΣΘ τον τραπεζικό λογαριασμό από όπου μπαίνει η μισθοδοσία των εργαζομένων, όμως το υπουργείο θέλει ατομικούς λογαριασμούς [...] Επίσης, υπάρχει και αυτό το ζήτημα. Μπορεί ο κ. Σπίρτζης να θέλει να πληρώσει, όμως μπορεί να να μην έχει λεφτά" τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση, ώστε να αποκατασταθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Σημείωσε ότι «η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η ταλαιπωρία των πολιτών είναι τεράστια και δεν μπορεί να συνεχιστεί». Ο ίδιος ανέφερε ότι θα βρεθεί λύση από την Περιφέρεια για τη μεταφορά μαθητών από ιδιώτες αν συνεχιστεί η επίσχεση στον ΟΑΣΘ.
Ζήτησε επίσης από τον υπουργό να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη για να συναντηθεί με φορείς της πόλης, ώστε να παραμεριστούν οι διαφωνίες και να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα του ΟΑΣΘ. Επιπλέον, πρότεινε τη δημιουργία ενιαίου φορέα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, στον οποίο θα ενταχθούν οι αστικές συγκοινωνίες, το μετρό και η θαλάσσια συγκοινωνία (σσ: αντίστοιχη πρόταση κατέθεσε σήμερα, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, και ο δήμαρχος θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης).
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι είχε επικοινωνία με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και ζήτησε να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους, ώστε να μην ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό.
Όσον αφορά την ομιλία του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη στην 81η ΔΕΘ, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: "Η ομιλία του κ. Μητσοτάκη ήταν μία συμφωνία αλήθειας με τον κόσμο, είπε αυτά που μπορεί να κάνει, ήταν μία πολύ σοβαρή και μετρημένη παρουσία. Μένει μόνο να δούμε αν θα τα υλοποιήσει".
Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι ναι μεν είναι κατανοητό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον οργανισμό (διεκδικούν δεδουλευμένα ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ), «ωστόσο θα πρέπει μέσα από διάλογο με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να γίνει και από τις δύο πλευρές μια κίνηση καλής θέλησης, ώστε να μην ‘στραγγαλίζεται’ η πόλη και οι κάτοικοι της», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον Οργανισμό.
Η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ συζητήθηκε, νωρίτερα το πρωί, στο Πρωτοδικείο, ενώπιον της Προέδρου Υπηρεσίας, με τη διαδικασία της προσωρινής διαταγής. Το σκεπτικό της απορριπτικής απόφασης δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό, κάτι που εκτιμάται πως θα συμβεί μέσα στο επόμενο 24ωρο, όμως, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, εδράζεται "κυρίως σε λόγους νομικούς" παρά ουσιαστικούς.
Νομικός εκπρόσωπος των εργαζομένων, μιλώντας σε δημοσιογράφους, εξέφρασε την άποψη ότι το θέμα της επίσχεσης και εάν αυτή είναι παράνομη και καταχρηστική θα έπρεπε να κριθεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο με τη διαδικασία των εργατικών διαφορών. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα ασφαλιστικά μέτρα αφορούσαν μόνο τα μέλη της διοίκησης του συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κι όχι το σύνολο των 2300 εργαζομένων, κάτι που, σύμφωνα με τους νομικούς εκπροσώπους της διοίκησης του Οργανισμού, έγινε για πρακτικούς λόγους και για την οικονομία του χρόνου.
Κατά τη συζήτηση που προηγήθηκε, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού, Ανδρέας Ζερβούλιας, επισήμανε τη μη βιωσιμότητα του ΟΑΣΘ σε περίπτωση που δεν δώσει χρήματα το Δημόσιο. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι έγιναν "μπαλάκι μεταξύ εργοδοσίας και κυβέρνησης" κι ό,τι είναι απλήρωτοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Πρόσθετη παρέμβαση έκανε διά εκπροσώπου του ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι με την επίσχεση εργασίας θίγονται τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου.
Μπουτάρης: Σταματήστε την επίσχεση! Ταλαιπωρείται ο κόσμος
Στο μεταξύ, την ανάγκη, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ να σταματήσουν την
επίσχεση εργασίας, που ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης
για πέμπτη ημέρα σήμερα, αλλά και το κράτος να δώσει άμεση λύση στο θέμα
της μισθοδοσίας τους, υπογράμμισε σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης,
Γιάννης Μπουτάρης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ "Πρακτορείο
104,9fm"."Η δική μας θέση είναι καθαρά υποστηρικτική απέναντι στον ΟΑΣΘ, γιατί δεν είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι. Εμείς δεν έχουμε καμία δυνατότητα εξουσίας για το συγκεκριμένο θέμα. Όμως ο κόσμος στην πόλη ταλαιπωρείται. Δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, στα σχολεία, στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Το κράτος οφείλει να δώσει μία λύση στο θέμα για άμεση μισθοδοσία των εργαζομένων. Οι όποιες οφειλές υπάρχουν στον ΟΑΣΘ, πρέπει να διευθετηθούν. Είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να σταματήσουν την επίσχεση εργασίας" σημείωσε.
Κατά τον ίδιο, δεν μπορούν οι εργαζόμενοι για πέμπτη μέρα να κρατούν σε αυτή την κατάσταση την πόλη. "Μπορούν, για παράδειγμα, να κάνουν από μία ώρα την ημέρα στάση εργασίας ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Έφθασα σε σημείο να μιλήσω για επιστράτευση. Και αυτό γιατί η πόλη δεν λειτουργεί. Δυστυχώς, σύμφωνα με τον καινούριο νόμο, δεν μπορεί να γίνει επιστράτευση για τέτοιο θέμα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ότι αυτό που κάνουν στρέφεται εναντίων τους. Δεν είναι οι μόνοι που έχουν να πληρωθούν καθυστερημένα" συμπλήρωσε.
Εξέφρασε την άποψη ότι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ζήτησε τους ατομικούς τραπεζικούς λογαριασμούς των εργαζομένων του ΟΑΣΘ γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη στη διοίκηση του Οργανισμου. "Ζήτησα από τον Σπίρτζη να πληρωθούν άμεσα οι εργαζόμενοι. Έστειλε ο ΟΑΣΘ τον τραπεζικό λογαριασμό από όπου μπαίνει η μισθοδοσία των εργαζομένων, όμως το υπουργείο θέλει ατομικούς λογαριασμούς [...] Επίσης, υπάρχει και αυτό το ζήτημα. Μπορεί ο κ. Σπίρτζης να θέλει να πληρώσει, όμως μπορεί να να μην έχει λεφτά" τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Για τη δημιουργία διαδημοτικής εταιρείας συγκοινωνίας
Ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε ακόμη στην ανάγκη δημιουργίας διαδημοτικής
εταιρείας συγκοινωνίας, στο πρότυπο του ΟΟΣΑ, υπό την ομπρέλα της οποίας
θα είναι ενταγμένα όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Πρέπει να γίνει μια
διαδημοτική συνεργασία. Θα πρέπει να υπάρξει μια διαδημοτική εταιρεία,
όπου οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ δεν θα χάσουν τα δικαιώματά τους. Αυτή η
διαδημοτική θα διαχειρίζεται όλη τη συγκοινωνία. Και σε αυτό συμφωνεί ο
Σπίρτζης. Θα μπουν μέσα και οι παράκτιες συγκοινωνίες. Τα επόμενα χρόνια
θα έχουμε και το μετρό. Όλα αυτά τα μέσα της πόλης θα πρέπει να μπουν
κάτω από έναν ενιαίο φορέα. Οι συγκοινωνίες σε όλα τα μέρη του κόσμου
δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν επιδότηση. Όλες οι αστικές
συγκοινωνίες πρέπει να επιδοτούνται» επισήμανε ο κ. Μπουτάρης.
Τζοτζικώστας: "Αν συνεχιστεί η επίσχεση στον ΟΑΣΘ η Περιφέρεια θα βρει λύση για τη μεταφορά των μαθητών από ιδιώτες"
Την άμεση αποπληρωμή των χρεών προς τον ΟΑΣΘ από την κυβέρνηση και τα
υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών,
Υποδομών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ο περιφερειάρχης Κεντρικής
Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, όπως δήλωσε ο ίδιος στο ραδιόδωνο
του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση, ώστε να αποκατασταθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Σημείωσε ότι «η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η ταλαιπωρία των πολιτών είναι τεράστια και δεν μπορεί να συνεχιστεί». Ο ίδιος ανέφερε ότι θα βρεθεί λύση από την Περιφέρεια για τη μεταφορά μαθητών από ιδιώτες αν συνεχιστεί η επίσχεση στον ΟΑΣΘ.
Ζήτησε επίσης από τον υπουργό να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη για να συναντηθεί με φορείς της πόλης, ώστε να παραμεριστούν οι διαφωνίες και να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα του ΟΑΣΘ. Επιπλέον, πρότεινε τη δημιουργία ενιαίου φορέα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, στον οποίο θα ενταχθούν οι αστικές συγκοινωνίες, το μετρό και η θαλάσσια συγκοινωνία (σσ: αντίστοιχη πρόταση κατέθεσε σήμερα, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, και ο δήμαρχος θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης).
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι είχε επικοινωνία με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και ζήτησε να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους, ώστε να μην ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό.
Όσον αφορά την ομιλία του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη στην 81η ΔΕΘ, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: "Η ομιλία του κ. Μητσοτάκη ήταν μία συμφωνία αλήθειας με τον κόσμο, είπε αυτά που μπορεί να κάνει, ήταν μία πολύ σοβαρή και μετρημένη παρουσία. Μένει μόνο να δούμε αν θα τα υλοποιήσει".
Λύση στο πρόβλημα με τις κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ ζητά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο
Την ανάγκη να βρεθεί λύση στο ζήτημα που έχει ανακύψει με τον ΟΑΣΘ,
ώστε να επανέλθει η κυκλοφοριακή ηρεμία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά
και να πάψει η ταλαιπωρία των κατοίκων του νομού, υπογραμμίζει σε
σημερινή της ανακοίνωση η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου
Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι ναι μεν είναι κατανοητό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον οργανισμό (διεκδικούν δεδουλευμένα ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ), «ωστόσο θα πρέπει μέσα από διάλογο με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να γίνει και από τις δύο πλευρές μια κίνηση καλής θέλησης, ώστε να μην ‘στραγγαλίζεται’ η πόλη και οι κάτοικοι της», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ