Την ώρα που εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά αδυνατούν να πληρώσουν τους
λογαριασμούς
ηλεκτρικού ρεύματος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες παραμένουν μεταξύ των μεγαλύτερων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες τους, ανάμεσά τους και τους λογαριασμούς ενέργειας, ωστόσο η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης των Ελλήνων καταναλωτών για τα οφέλη από την εξοικονόμηση ενέργειας και αυτός είναι ο βασικός στόχος της εκστρατείας ενημέρωσης που ξεκινά σήμερα και στην Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), η κατανάλωση ενέργειας παρουσιάζει αύξηση στην Ελλάδα, παρότι η χώρα βρίσκεται ήδη μεταξύ των μεγαλύτερων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη. Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα είναι ακριβότερη από αυτή των υπόλοιπων κρατών-μελών της ΕΕ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη –αν και φθηνότερη από αυτήν των δυτικών κρατών-μελών.
Η χρηματοπιστωτική κρίση, οι μεγάλες φορολογικές επιβαρύνσεις και οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας είχαν ως αποτέλεσμα από το 2008 έως το 2016 να αυξηθεί κατά σχεδόν 1.000% η αδυναμία των καταναλωτών να πληρώνουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας. Το 2015, τα χρήματα που οφείλονταν στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού ήταν περίπου € 2,3 δισ. Το 2016, οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί έφτασαν έως και 2,4 δισ. ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG JUST) ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, με στόχους τη μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και την αλλαγή στη συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και όσων επενδύουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών.
Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα.
Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος κ. Jourová.
Η καμπάνια ξεκίνησε σήμερα από το Φάληρο, με τα επίσημα εγκαίνια του Roadshow για την εξοικονόμηση ενέργειας. Πρόκειται για μία ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή, όπου οι επισκέπτες εξερευνώντας τα διαφορετικά δωμάτια ενός σπιτιού μέσω του πρωτότυπου διαδραστικού «τοίχου», θα μπορούν να βρουν απλές, χρηστικές συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά τους.
Παράλληλα, θα υπάρχουν εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις για παιδιά και για όλη την οικογένεια. Το «διαδραστικό σπίτι» θα είναι ανοιχτό για το κοινό στο Παλαιό Φάληρο (Πάρκο Φλοίσβου, 23 – 27 Μαΐου) και στην Θεσσαλονίκη (Πλατεία Αριστοτέλους, 30 Μαΐου – 3 Ιουνίου).
ηλεκτρικού ρεύματος εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες παραμένουν μεταξύ των μεγαλύτερων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, 2 στους 10 Έλληνες αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες τους, ανάμεσά τους και τους λογαριασμούς ενέργειας, ωστόσο η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης των Ελλήνων καταναλωτών για τα οφέλη από την εξοικονόμηση ενέργειας και αυτός είναι ο βασικός στόχος της εκστρατείας ενημέρωσης που ξεκινά σήμερα και στην Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), η κατανάλωση ενέργειας παρουσιάζει αύξηση στην Ελλάδα, παρότι η χώρα βρίσκεται ήδη μεταξύ των μεγαλύτερων καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη. Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα είναι ακριβότερη από αυτή των υπόλοιπων κρατών-μελών της ΕΕ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη –αν και φθηνότερη από αυτήν των δυτικών κρατών-μελών.
Η χρηματοπιστωτική κρίση, οι μεγάλες φορολογικές επιβαρύνσεις και οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας είχαν ως αποτέλεσμα από το 2008 έως το 2016 να αυξηθεί κατά σχεδόν 1.000% η αδυναμία των καταναλωτών να πληρώνουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας. Το 2015, τα χρήματα που οφείλονταν στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού ήταν περίπου € 2,3 δισ. Το 2016, οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί έφτασαν έως και 2,4 δισ. ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG JUST) ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, με στόχους τη μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας και την αλλαγή στη συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και όσων επενδύουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών.
Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα.
Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος κ. Jourová.
Η καμπάνια ξεκίνησε σήμερα από το Φάληρο, με τα επίσημα εγκαίνια του Roadshow για την εξοικονόμηση ενέργειας. Πρόκειται για μία ειδικά διαμορφωμένη κατασκευή, όπου οι επισκέπτες εξερευνώντας τα διαφορετικά δωμάτια ενός σπιτιού μέσω του πρωτότυπου διαδραστικού «τοίχου», θα μπορούν να βρουν απλές, χρηστικές συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας στα νοικοκυριά τους.
Παράλληλα, θα υπάρχουν εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις για παιδιά και για όλη την οικογένεια. Το «διαδραστικό σπίτι» θα είναι ανοιχτό για το κοινό στο Παλαιό Φάληρο (Πάρκο Φλοίσβου, 23 – 27 Μαΐου) και στην Θεσσαλονίκη (Πλατεία Αριστοτέλους, 30 Μαΐου – 3 Ιουνίου).