7 Αυγ 2018

Τέλος εποχής στην Pepsi

Ύστερα από 22 χρόνια στην PepsiCo και 12 από αυτά στο τιμόνι της εταιρείας, σχεδόν το
διπλάσιο χρονικό διάστημα από τον μέσο όρο παραμονής σε αντίστοιχες θέσεις, η Indra Nooyi αποχωρεί από την θέση της CEO τον Οκτώβριο.

Η Nooyi πέρασε 22 χρόνια στην PepsiCo, διευθύνοντας το πλοίο για 12 από αυτά, αντιμετωπίζοντας μέσα σε αυτά τα χρόνια το διαρκές μεταβαλλόμενο τοπίο της αγοράς των τροφίμων και ποτών, με τις εταιρείας να αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες νέες τάσεις (όπως τα vegan και organic). Η Nooyi οδήγησε την PepsiCo σε νέα προϊόντα, αφήνοντας πίσω την παραδοσιακή εικόνα μιας εταιρείας αναψυκτικών. Η PepsiCo, που παραδοσιακά συνδέεται με αναψυκτικά και αλμυρά σνακ, άρχισε το 2007 να αλλάζει προσανατολισμό, αποκτώντας μερίδιο στην εταιρία Sabmus Hummus, ενώ πρόσφατα αγόρασε την KeVita - (ένας τύπος μοντέρνου ζυμωμένου τσαγιού) - καθώς οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τα ανθυγιεινά ποτά.

Κατά την διάρκεια της παραμονής της Nooyi στο πηδάλιο της εταιρείας, οι πωλήσεις της PepsiCo αυξήθηκαν κατά 80%, ενώ και η μετοχή της εταιρείας είδε μια εντυπωσιακή αύξηση 79%, παρόλο που εξακολουθεί να επιχειρεί στην "σκιά" της μεγάλης της αντιπάλου Coaca cola.


Τι σημαίνει όμως η αποχώρηση της Nooyi από την PepsiCo τόσο για την ίδια όσο και για την εταιρεία; Όπως έχει αφήσει να εννοηθεί η ίδια η Nooyi, το σχεδόν άμεσο μέλλον της εταιρείας ίσως φέρει τον διαχωρισμό του τμήματος των ποτών από αυτό των τροφίμων.

Η επιχείρηση αναψυκτικών της Βόρειας Αμερικής της Pepsi, η οποία περιλαμβάνει το Gatorade και την ομώνυμη cola, είναι η μεγαλύτερη μονάδα της και έχει παρουσιάσει μειούμενα έσοδα, καθώς οι πωλήσεις ανθρακούχων ποτών μειώνονται με τα αναψυκτικά να έχουν ξεκινήσει να "τρώνε" το μερίδιο αγοράς των μη ποτών της εταιρείας. Η επιχείρηση σνακ Frito-Lay, εν τω μεταξύ, είναι μια μονάδα αξίας 15,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία έχει πραγματοποιήσει αύξηση στις πωλήσεις 3% και αύξηση κέρδους 6% κατά τα τρία τελευταία χρόνια.

Μέχρι την αναχώρηση της Nooyi η πιθανότητα διαχωρισμού έβρισκε αντίθετη την ίδια καθώς πίστευε πως ο συνδυασμός των δύο έφερνε την εταιρεία σε πλεονεκτική θέση απέναντι στο λιανεμπόριο. Με την αναχώρηση της, όλα δείχνουν πως ο επόμενος CEO Ramon Laguarta δεν θα έχει τις ίδιες απόψεις περί μη διαχωρισμού

Οι τάσεις αυτές αντικατοπτρίζουν τις ευρύτερες εξελίξεις στη βιομηχανία, καθώς οι πωλήσεις σνακ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2,5% από το 2016 στο 2017, ενώ τα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 1,6%, σύμφωνα με τον Euoromonitor. Τα ανθρακούχα ποτά μειώθηκαν κατά 0,8% την ίδια χρονική περίοδο.

"Αυτή η μετάβαση θα μπορούσε να ανοίξει μια ευρύτερη πόρτα στην Pepsi εξετάζοντας μια ποικιλία πιθανών εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της αναδιάρθρωσης ... ακόμα και ενδεχομένως να χωρίσει την εταιρεία", γράφει η Bonnie Herzog, αναλυτής της Wells Fargo.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη