Βασίλης Στεφανακίδης
Μπορεί η κυβέρνηση να μην πρόλαβε να δώσει πασχαλιάτικους έξτρα μποναμάδες στην εν δυνάμει κομματική πελατεία, όμως επειδή αυτές οι κατά τα άλλα «μαϊμού» δημοσκοπήσεις την πιέζουν θέλει να το κάνει πάση θυσία αμέσως μετά το Πάσχα και πάντως πριν από τις κάλπες της 26ης Μαΐου.
Ηδη από τη Μ. Τετάρτη έγινε μια πρώτη διερευνητική σύσκεψη στο Μαξίμου προκειμένου να δουν από πού μπορούν να εξασφαλίσουν κονδύλια ώστε να τα μετατρέψουν σε άμεσες παροχές. Κυρίαρχο σημείο στις συζητήσεις τους είναι το γεγονός ότι το πλεόνασμα του 2018 έφτασε τελικά στο 4,4% και ήταν πολύ πάνω από τις προβλέψεις. Αφού λοιπόν την προηγούμενη χρονιά προέκυψε ένα τόσο υψηλό υπερπλεόνασμα, λένε, γιατί να μη συμβεί και φέτος κάτι ανάλογο και γιατί να περιμένουμε για την επιβεβαίωση μέχρι του χρόνου τον Απρίλιο που θα βγουν τα επίσημα στατιστικά και να μη μοιράσουμε (το θεωρητικό υπερπλεόνασμα) από τώρα στους ψηφοφόρους;
Στο σημείο αυτό η λογική σηκώνει τα χέρια -όπως βέβαια και σε πολλά άλλα- μπρος στα έργα και τις ημέρες αυτής της κυβέρνησης.
Από τη μια υπόσχεται ότι δεν θα μειώσει το αφορολόγητο από 1/1/2020 (1,9 δισ. έσοδα) λες και ξέρει από τώρα ότι θα είναι η ίδια κυβέρνηση και μετά τον Οκτώβριο και από την άλλη κλείνει το μάτι σε όλους για τα καλά μέτρα που ετοιμάζει τώρα.
Δεν λέω, καλό για όλους θα είναι αν μειώσει την κλίμακα φορολογίας φυσικών προσώπων από το 22% στο 20%. Καλό θα είναι για τους δημοσίους υπαλλήλους αν νομοθετήσει την επαναφορά του 13ου μισθού. Καλό θα είναι αν επαναφέρει την έκπτωση σε όσους πληρώνουν προκαταβολικά τον φόρο τους, όπως καλό θα είναι αν μειωθεί ο ΦΠΑ σε κάποια προϊόντα και υπηρεσίες.
Ομως το ερώτημα είναι από πού θα βρεθούν τα χρήματα γιατί αυτές οι παροχές είναι ακριβές και θα επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία.
Αλλωστε πώς προκύπτουν τα υπερπλεονάσματα; Με κάποιον μαγικό τρόπο ή επειδή είναι μάγκες ο Τσακαλώτος και το επιτελείο του; Ολοι ξέρουμε ότι είναι προϊόν της σκληρής και αδίστακτης υπερφορολόγησης και της μη έγκαιρης πληρωμής των υποχρεώσεων του κράτους προς τους προμηθευτές του. Αν, για παράδειγμα, αυτά τα 2,5 δισ., που χρωστάει σήμερα το κράτος στους προμηθευτές του, είχαν πληρωθεί όπως έπρεπε, στην ώρα τους, θα υπήρχε αυτό το υπερπλεόνασμα; Οχι βέβαια.
Επομένως, από πού θα βρεθούν χρήματα για τα νέα σχέδια εξαγοράς ψήφων και συνειδήσεων;
Αλλά ακόμα κι αν υπήρχαν, τους δανειστές τούς ρώτησαν; Και μη μου πείτε πως δεν χρειάζεται να ρωτήσουν κανέναν επειδή τώρα βγήκαμε από τα μνημόνια και μπορούμε να ασκούμε ανεξάρτητη οικονομική πολιτική, γιατί αυτό είναι η μεγαλύτερη ψευδαίσθηση και αυταπάτη.
Αρκεί να θυμηθούμε ότι 5 λεπτά της ώρας προτού ψηφιστεί ο διάδοχος νόμος Κατσέλη για την προστασία της πρώτης κατοικίας ο Τσακαλώτος πήρε mail από την τρόικα και εισήγαγε αλλαγές που άφηναν εκτός προστασίας αρκετές χιλιάδες συμπολίτες μας.
Γιατί άραγε δεν έκανε του κεφαλιού του; Μα γιατί ήταν σε εξέλιξη η δεύτερη αξιολόγηση.
Οπως και τώρα. Ολο λένε πως φέρνουν στη Βουλή το ν/σ για τις 120 δόσεις και όλο το αναβάλλουν. Το γιατί είναι απλό. Λόγω του καθολικού Πάσχα έκλεισαν όλες οι υπηρεσίες στις Βρυξέλλες και δεν μπορούσαν οι επόπτες μας να παρακολουθούν τι κάνουμε εμείς στη Βουλή. Οταν ξαναπιάσουν δουλειά μετά και το δικό μας Πάσχα θα ασχοληθούν με το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης, θα εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους, θα το συμμαζέψουν όσο μπορούν και μόνο αν δώσουν το πράσινο φως θα το δούμε να έρχεται στη Βουλή.
Το ίδιο θα συμβεί και με τα σχέδια επί χάρτου για τις παροχές. Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι στις 6 Μαΐου έρχεται η τρόικα στην Αθήνα, καθώς πιάνει δουλειά για την τρίτη αξιολόγηση και φυσικά δεν τους έχω τους Συριζαίους να θέλουν τώρα στα στερνά να συγκρουστούν μαζί τους και να ξεχαστεί πόσο καλά και συνεργάσιμα παιδιά ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
.protothema.gr
Μπορεί η κυβέρνηση να μην πρόλαβε να δώσει πασχαλιάτικους έξτρα μποναμάδες στην εν δυνάμει κομματική πελατεία, όμως επειδή αυτές οι κατά τα άλλα «μαϊμού» δημοσκοπήσεις την πιέζουν θέλει να το κάνει πάση θυσία αμέσως μετά το Πάσχα και πάντως πριν από τις κάλπες της 26ης Μαΐου.
Ηδη από τη Μ. Τετάρτη έγινε μια πρώτη διερευνητική σύσκεψη στο Μαξίμου προκειμένου να δουν από πού μπορούν να εξασφαλίσουν κονδύλια ώστε να τα μετατρέψουν σε άμεσες παροχές. Κυρίαρχο σημείο στις συζητήσεις τους είναι το γεγονός ότι το πλεόνασμα του 2018 έφτασε τελικά στο 4,4% και ήταν πολύ πάνω από τις προβλέψεις. Αφού λοιπόν την προηγούμενη χρονιά προέκυψε ένα τόσο υψηλό υπερπλεόνασμα, λένε, γιατί να μη συμβεί και φέτος κάτι ανάλογο και γιατί να περιμένουμε για την επιβεβαίωση μέχρι του χρόνου τον Απρίλιο που θα βγουν τα επίσημα στατιστικά και να μη μοιράσουμε (το θεωρητικό υπερπλεόνασμα) από τώρα στους ψηφοφόρους;
Στο σημείο αυτό η λογική σηκώνει τα χέρια -όπως βέβαια και σε πολλά άλλα- μπρος στα έργα και τις ημέρες αυτής της κυβέρνησης.
Από τη μια υπόσχεται ότι δεν θα μειώσει το αφορολόγητο από 1/1/2020 (1,9 δισ. έσοδα) λες και ξέρει από τώρα ότι θα είναι η ίδια κυβέρνηση και μετά τον Οκτώβριο και από την άλλη κλείνει το μάτι σε όλους για τα καλά μέτρα που ετοιμάζει τώρα.
Δεν λέω, καλό για όλους θα είναι αν μειώσει την κλίμακα φορολογίας φυσικών προσώπων από το 22% στο 20%. Καλό θα είναι για τους δημοσίους υπαλλήλους αν νομοθετήσει την επαναφορά του 13ου μισθού. Καλό θα είναι αν επαναφέρει την έκπτωση σε όσους πληρώνουν προκαταβολικά τον φόρο τους, όπως καλό θα είναι αν μειωθεί ο ΦΠΑ σε κάποια προϊόντα και υπηρεσίες.
Ομως το ερώτημα είναι από πού θα βρεθούν τα χρήματα γιατί αυτές οι παροχές είναι ακριβές και θα επιβαρύνουν τα κρατικά ταμεία.
Αλλωστε πώς προκύπτουν τα υπερπλεονάσματα; Με κάποιον μαγικό τρόπο ή επειδή είναι μάγκες ο Τσακαλώτος και το επιτελείο του; Ολοι ξέρουμε ότι είναι προϊόν της σκληρής και αδίστακτης υπερφορολόγησης και της μη έγκαιρης πληρωμής των υποχρεώσεων του κράτους προς τους προμηθευτές του. Αν, για παράδειγμα, αυτά τα 2,5 δισ., που χρωστάει σήμερα το κράτος στους προμηθευτές του, είχαν πληρωθεί όπως έπρεπε, στην ώρα τους, θα υπήρχε αυτό το υπερπλεόνασμα; Οχι βέβαια.
Επομένως, από πού θα βρεθούν χρήματα για τα νέα σχέδια εξαγοράς ψήφων και συνειδήσεων;
Αλλά ακόμα κι αν υπήρχαν, τους δανειστές τούς ρώτησαν; Και μη μου πείτε πως δεν χρειάζεται να ρωτήσουν κανέναν επειδή τώρα βγήκαμε από τα μνημόνια και μπορούμε να ασκούμε ανεξάρτητη οικονομική πολιτική, γιατί αυτό είναι η μεγαλύτερη ψευδαίσθηση και αυταπάτη.
Αρκεί να θυμηθούμε ότι 5 λεπτά της ώρας προτού ψηφιστεί ο διάδοχος νόμος Κατσέλη για την προστασία της πρώτης κατοικίας ο Τσακαλώτος πήρε mail από την τρόικα και εισήγαγε αλλαγές που άφηναν εκτός προστασίας αρκετές χιλιάδες συμπολίτες μας.
Γιατί άραγε δεν έκανε του κεφαλιού του; Μα γιατί ήταν σε εξέλιξη η δεύτερη αξιολόγηση.
Οπως και τώρα. Ολο λένε πως φέρνουν στη Βουλή το ν/σ για τις 120 δόσεις και όλο το αναβάλλουν. Το γιατί είναι απλό. Λόγω του καθολικού Πάσχα έκλεισαν όλες οι υπηρεσίες στις Βρυξέλλες και δεν μπορούσαν οι επόπτες μας να παρακολουθούν τι κάνουμε εμείς στη Βουλή. Οταν ξαναπιάσουν δουλειά μετά και το δικό μας Πάσχα θα ασχοληθούν με το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης, θα εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους, θα το συμμαζέψουν όσο μπορούν και μόνο αν δώσουν το πράσινο φως θα το δούμε να έρχεται στη Βουλή.
Το ίδιο θα συμβεί και με τα σχέδια επί χάρτου για τις παροχές. Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι στις 6 Μαΐου έρχεται η τρόικα στην Αθήνα, καθώς πιάνει δουλειά για την τρίτη αξιολόγηση και φυσικά δεν τους έχω τους Συριζαίους να θέλουν τώρα στα στερνά να συγκρουστούν μαζί τους και να ξεχαστεί πόσο καλά και συνεργάσιμα παιδιά ήταν όλα τα προηγούμενα χρόνια.