Με τον νέο κύκλο μέτρησης WLTP να έχει μπει πλέον στη ζωή μας και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακοινώνουν τις νέες μετρήσεις κατανάλωσης των μοντέλων τους, έχει ενδιαφέρον να μάθουμε με τι ταχύτητα πραγματοποιούνται αυτές οι δοκιμές.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να τεστάρουν τις καταναλώσεις και τις εκπομπές ρύπων όλων των νέων μοντέλων που παρουσιάζουν με βάση τον νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP, βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον προηγούμενο κύκλο NEDC.
Ο νέος κύκλος μέτρησης στόχο έχει να φέρει πιο κοντά στην πραγματικότητα τις καταναλώσεις καυσίμου που ανακοινώνουν τα εργοστάσια και τις εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, σε όλα τα νέα μοντέλα που πληρούν τα πρότυπα ρύπων Euro 6c, Euro 6d-TEMP και Euro 6 που θα ακολουθήσει, το WLTP συνοδεύεται και από τη μέτρηση των εκπομπών NOx και των σωματιδίων ρύπων τους μέσω του τεστ στο δρόμο RDE.
Σε ποιες όμως ταχύτητες γίνονται αυτά τα τεστ; Πόσο κοντά τελικά είναι στην πραγματική οδήγηση; Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι τόσο το τεστ κατανάλωσης/ρύπων NEDC όσο και το WLTP γίνονται στο εργαστήριο. Από εκεί και πέρα, οι διαφορές τους είναι οι εξής:
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, βλέπουμε ότι στον νεότερο κύκλο WLTP η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 46.5 km/h, με την ανώτατη τελική του να φθάνει τα 131 km/h. Εάν σε αυτό προστεθούν και οι 4 φάσεις δοκιμών με διαφορετικές ταχύτητες που πραγματοποιείται το τεστ, είναι κατανοητό ότι ο νέος κύκλος φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα την όλη διαδικασία – αν και πάντα δεν θα πρέπει να τον συγκρίνουμε με την κατανάλωση που βλέπουμε στη δική μας οδήγηση.
Άρα, από εδώ και πέρα όταν διαβάζετε ότι ένα αυτοκίνητο «καίει» π.χ. 4.5-5.0 lt/100 km με βάση την εργοστασιακή του τιμή, αυτό έχει επιτευχθεί με βάση τα δεδομένα του νέου τεστ που σας προαναφέραμε.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να τεστάρουν τις καταναλώσεις και τις εκπομπές ρύπων όλων των νέων μοντέλων που παρουσιάζουν με βάση τον νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP, βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον προηγούμενο κύκλο NEDC.
Ο νέος κύκλος μέτρησης στόχο έχει να φέρει πιο κοντά στην πραγματικότητα τις καταναλώσεις καυσίμου που ανακοινώνουν τα εργοστάσια και τις εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, σε όλα τα νέα μοντέλα που πληρούν τα πρότυπα ρύπων Euro 6c, Euro 6d-TEMP και Euro 6 που θα ακολουθήσει, το WLTP συνοδεύεται και από τη μέτρηση των εκπομπών NOx και των σωματιδίων ρύπων τους μέσω του τεστ στο δρόμο RDE.
Σε ποιες όμως ταχύτητες γίνονται αυτά τα τεστ; Πόσο κοντά τελικά είναι στην πραγματική οδήγηση; Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι τόσο το τεστ κατανάλωσης/ρύπων NEDC όσο και το WLTP γίνονται στο εργαστήριο. Από εκεί και πέρα, οι διαφορές τους είναι οι εξής:
Κύκλος Δοκιμών | Περιβάλλον δοκιμών | Χρόνος δοκιμών | Απόσταση | Μέση ταχύτητα | Μέγιστη ταχύτητα | Θερμοκρασία περιβάλλοντος | |
Τεστ NEDC | 2 φάσεις | 66% πόλη, 34% εκτός πόλεως | 20 λεπτά | 11 χιλιόμετρα | 34 km/h | 120 km/h | 20o C-30o C |
Τεστ WLTP | 4 φάσεις (με χαμηλή, μέτρια, υψηλή, πολύ υψηλή ταχύτητα) | 52% πόλη, 48% εκτός πόλεως | 30 λεπτά | 23,25 χιλιόμετρα | 46.5 km/h | 131 km/h | 23o C, διόρθωση στους 14o C για τις εκπομπές CO2 |
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, βλέπουμε ότι στον νεότερο κύκλο WLTP η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 46.5 km/h, με την ανώτατη τελική του να φθάνει τα 131 km/h. Εάν σε αυτό προστεθούν και οι 4 φάσεις δοκιμών με διαφορετικές ταχύτητες που πραγματοποιείται το τεστ, είναι κατανοητό ότι ο νέος κύκλος φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα την όλη διαδικασία – αν και πάντα δεν θα πρέπει να τον συγκρίνουμε με την κατανάλωση που βλέπουμε στη δική μας οδήγηση.
Άρα, από εδώ και πέρα όταν διαβάζετε ότι ένα αυτοκίνητο «καίει» π.χ. 4.5-5.0 lt/100 km με βάση την εργοστασιακή του τιμή, αυτό έχει επιτευχθεί με βάση τα δεδομένα του νέου τεστ που σας προαναφέραμε.
πηγή: newsauto.gr