21 Νοε 2019

Πλωτά «φρούρια» θα είναι οι Belh@rra: «Φορτώνονται» με Phalanx, STRALES & εκτοξευτές Sylver – Αυτό είναι το κόστος των πλοίων

Φαίνεται ότι σύντομα θα έχουμε εξελίξεις με τις φρεγάτες Belh@rra. Το Πενταπόσταγμα
σας ενημερώνει συνεχώς για το θέμα, διότι πρόκειται για μία προσθήκη που θα αλλάξει άρδην την υπάρχουσα κατάσταση στο Αιγαίο.

Βεβαίως χρειάζεται άμεσα και η κατασκευή του εθνικού πλοίου. Είναι κάτι που ανέφερε χθες ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Κωσταράκος.

Ήδη έχουμε ένα πρώτο θετικό γεγονός με το περιπολικό κατευθυνόμενων βλημάτων «Καραθανάσης» -όπως αναμένεται να ονομαστεί- καθώς παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, ολοκληρώνει τις δοκιμές του και περιμένει μόνο να «κουμπώσει»τους φονικούς Exocet για να παραδοθεί, με σημαντικότατη ομολογουμένως καθυστέρηση, στη δύναμη του Στόλου.

Με γερασμένες όμως τις πιο ισχυρές μονάδες του ναυτικού μας και την ενίσχυση να αργεί απελπιστικά, το τουρκικό ναυτικό έχει πλέον αναθαρρήσει.

Η ισορροπία βρίσκεται σε οριακό σημείο και πρέπει να παρθούν αποφάσεις.

Το ΠΝ τα τελευταία χρόνια αφέθηκε στην τύχη του και τώρα ψάχνει πιστωτές στη Γαλλία για να χρηματοδοτήσουν τις νέες φρεγάτες που τόσο έχει ανάγκη, εκεί φθάσαμε ως χώρα!

Με νέες Φρεγάτες και Κορβέτες, καθώς και με την δημιουργία στόλου από εξοπλισμένα μη επανδρωμένα οχήματα, δεν θα μπορέσει να «κουνηθεί» κανένας Τούρκος και θα μπορέσουμε να ανακηρύξουμε επιτέλους ΑΟΖ για να επωφεληθούμε από τα τεράστια έσοδα που θα είχαμε, με τα οποία θα κινούμασταν – ως χώρα και ΕΔ – ανάλογα τα επόμενα χρόνια.

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ BELH@RRA

Τη προηγούμενη εβδομάδα έλαβε χώρα πλειάδα συναντήσεων μεταξύ της Γαλλικής και της Ελληνικής πλευράς για το θέμα των φρεγατών Belharra. Στις συναντήσεις πήραν μέρος στελέχη των εταιρειών Naval Group και MBDA εντός της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του ΓΕΝ ενώ οι επιτελείς της ΓΔΑΕΕ συναντήθηκαν με τη Γαλλική DGA (Direction générale de l’armement).

ΦΟΡΟΣ ΒΛΗΜΑΤΩΝ

Η πλέον ουσιώδης εξέλιξη είναι η τάση για κοινή διαμόρφωση των πλοίων μεταξύ των δύο Ναυτικών. Αυτή δεν θα είναι των 16 αλλά των 32 βλημάτων σε τρεις κάθετους εκτοξευτές Sylver A50 και έναν Sylver A70.

Η Γαλλική πλευρά επισημαίνει πως βασική προϋπόθεση ώστε να υπάρχει κοινή διαμόρφωση για το Γαλλικό Ναυτικό είναι η ύπαρξη των 8 MdCN.

Δηλαδή, φορτίο με 32 βλήματα εκ των οποίων τα 8 βλήματα MdCN (Missile De Croisière Naval). Συνεπώς, η πλέον ρεαλιστική προσέγγιση διαμόρφωσης για τα ελληνικά πλοία είναι των 24 Aster (12 Aster 15 + 12 Aster 30) καθώς και 8 MdCN. Εναλλακτικά προτάθηκε και η λύση των 24 Aster 30 και των 8 MdCN, αναφέρει ο Γιάννης Νικήτας για το defencereview.gr

ΤΟ CLOSE IN WEAPON SYSTEM

Η τελευταία τάση και θέση του ΠΝ είναι να εγκατασταθεί ένα Phalanx που θα αφαιρεθεί από τις υφιστάμενες φρεγάτες και ακολούθως θα εγκατασταθεί στις Belharra.

Το SIMBAD που προτάθηκε από τη Γαλλική πλευρά φαίνεται πως δεν βρίσκει σύμφωνο το ΠΝ ενώ άλλες λύσεις όπως οι CAMM (μολονότι δεν είναι εξ ολοκλήρου όπλο κατηγορίας CIWS), το RAM ή το Millenium είναι προς το παρόν εκτός χωρίς να αποκλειστούν.

Σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται η εγκατάσταση και ολοκλήρωση του Phalanx. Ασφαλώς αυτή η επιλογή γίνεται και για λόγους συγκράτησης του κόστους. Εκτός του Phalanx θα υπάρχει και το σύστημα STRALES με το οποίο ΠΝ και Γάλλοι συμφώνησαν για την προσθήκη του ώστε να ενισχυθεί η αντιπυραυλική – αντιβληματική άμυνα των πλοίων.

ΛΟΙΠΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ

Συζητήθηκε η μετασκευή του ελικοδρόμιου ώστε να εξυπηρετεί τα ελικόπτερα Aegeanhawk του ΠΝ, το ECM και το πυροβόλο STRALES των 76mm.

Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΚΟΣΤΟΣ

Η αρχική προσφορά πριν από ένα χρόνο ήταν δύο πλοία με κόστος 1,320 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα δύο πλοία θα ήταν διαμόρφωσης Γαλλικού Ναυτικού με 16 και όχι 32 βλήματα (περιλαμβάνονταν δύο εκτοξευτές Α50 αντί των τριών Α50 και του ενός Α70 που αναφέρουν τα τελευταία δεδομένα).

Σε κάθε περίπτωση το κόστος θα είναι συνάρτηση της τελικής διαπραγμάτευσης έχοντας τη τελική διαμόρφωση που αναμένεται να γίνει το προσεχές διάστημα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις και πληροφορίες αναφέρουν τιμές των 5 εκατομμυρίων ευρώ για ανά μονάδα για τον MdCN και 3 εκατομμυρίων ευρώ για ανά μονάδα για τον Aster 30. To κόστος για τα δύο πλοία σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες θα κυμανθεί στα 700 με 750 εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα ενώ το κόστος για τα όπλα θα είναι περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ συν το κόστος 200 εκατομμύρια ευρώ για το αρχικό πακέτο τεχνικής υποστήριξης.

Εκκίνηση των ναυπηγήσεων για τις δύο γαλλικές ψηφιακές φρεγάτες συνεπάγεται προκαταβολή περίπου της τάξης των 150 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη