18 Φεβ 2020

Γιατί δεν αγοράζει λεωφορεία ο ΟΑΣΘ ;

Συχνά, τίθεται το ερώτημα "γιατί η κυβέρνηση αναθέτει σε κάποιον φορέα (π.χ. ΚΤΕΛ) , συγκοινωνιακό έργο με απευθείας ανάθεση και όχι με διαγωνισμό";
Το ερώτημα αυτό έχει υποβληθεί πολλάκις σε όλες τις κυβερνήσεις. Έχοντας εμπειρία 25 ετών σε διαγωνισμούς, μπορώ να διαβεβαιώσω τους αναγνώστες, ότι όλες οι κυβερνήσεις, ξεκινούν με ζήλο να κάνουν διαγωνισμούς, αλλά ΟΛΕΣ καταλήγουν στην απευθείας ανάθεση.

Ο λόγος είναι απλός: οι διαγωνισμοί απαιτούν χρόνο, από την προετοιμασία, έως την έναρξη του έργου από τον ανάδοχο, πάνω από 3 έτη, όταν πρόκειται για συγκοινωνίες μαζικής κλίμακας, που απαιτούν την προμήθεια λεωφορείων.

Κι επειδή στην Ελλάδα, δεν συνηθίζεται να βλέπουμε δεκαετίες μπροστά, παρά μόνο να ασχολούμαστε με το πρόβλημα, όταν καθίσταται ανυπόφορο, καταλήγουμε στην απευθείας ανάθεση με διαπραγμάτευση, η οποία λύνει άμεσα τα προβλήματα και με κόστος πολλές φορές, μικρότερο από αυτό που θα είχε το δημόσιο μέσω διαγωνισμού.

Γιατί λοιπόν δεν προμηθεύεται ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ λεωφορεία, ώστε να μη χρειάζεται να ανατίθενται σε ιδώτες, κομμάτια του συγκοινωνιακού έργου;

Τι απέγινε ο "διαγωνισμός Σπίρτζη" για 750 λεωφορεία;

Η απάντηση βρίσκεται στα παρακάτω, για όποιον ...αντέχει να διαβάσει:
https://sakisgeorgiadis.blogspot.com/2020/02/blog-post_17.html

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη