Μια και έχουμε αρχίσει, ήδη να ασφυκτιούμε με τον κατ′ οίκον εγκλωβισμό μας, ας σκεφτούμε και κάποιες περιπτώσεις που υπερβαίνουν κατά πολύ τον ομφαλοσκοπισμό και τις ανάγκες μας. Την ηρωϊκή, για παράδειγμα, όσο και τραγική περίπτωση του ρομαντικού Αυστραλού Julian Assange (Τζούλιαν Ασάνζ), του Ρόμπεν των Λαών της εποχής μας. Αυτού
που παραμένει φυλακισμένος 352 ημέρες τώρα, παρά την ανήκεστο βλάβη της υγείας του και τις πρόδηλα χαλκευμένες κατηγορίες εναντίον του, σε ειρκτή υψίστης ασφαλείας του Ηνωμένου Βασιλείου. Χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο και χωρίς υπεράσπιση ουσιαστικά.
Παρά τις εκκλήσεις του πατέρα του προς τις δυτικές κυβερνήσεις να επιδείξουν στοιχειώδη ανθρωπισμό. Επειδή ο Ασάνζ πρέπει να εξοντωθεί φυσικά και χωρίς δίκη. Με τα παγκόσμια ΜΜΕ να τον ”εκδικούνται” και να σιωπούν εκκωφαντικά. Κυρίως επειδή αυτός έκανε τη δουλειά που έπρεπε να έχουν διεκπεραιώσει εκείνα. Κι όλα αυτά μετά τον πολύχρονο εγκλεισμό του στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο. Ένα άσυλο που δεν ήρκεσε. Που διακόπηκε μετά από τις θηριώδεις πιέσεις της Ουάσιγκτον.
Κι ο λόγος; Η κοινοποίηση από τον ιδρυτή των WikiLeaks όλων εκείνων των non papers που αποδεικνύουν τον καθοριστικό όσο και αδικαιολόγητο και απάνθρωπο ρόλο των ΗΠΑ αλλά και των μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών σε συρράξεις και πραξικοπήματα ή παρεμβάσεις σ′ όλο τον πλανήτη. Απόρρητα έγγραφα και στοιχεία ξαναγράφουν την ιστορία πολύ διαφορετικά. Ντοκουμέντα εκτός της επίσημης ”άποψης” και των σκηνοθετημένων πληροφοριών που διακινούν τα χειραγωγούμενα διεθνή μήντια. Γιατί περί αυτού πρόκειται.
Από την άλλη, ο εκπατρισμένος Έλληνας ζωγράφος, multimedia artist και περφόρμερ Miltos Manetas (Μίλτος Μανέτας) που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964 και σπούδασε στη Brera, (εισηγητής της internet Art και συνεργάτης του Nicolas Bourriaud ως προς την θεωρία και την εκθεσιακή υποστήριξη των Relational Aesthetics), εδώ και μήνες, διαμαρτυρόμενος σχετικά, φιλοτεχνεί ένα (1) πορτρέτο την ημέρα του Ασάνζ και το προσφέρει δωρεάν στον πρώτο που θα τού το ζητήσει διαδικτυακά.
Παράλληλα δημοσιοποιεί στο internet όλη αυτή την, εν είδει performance, δραστηριότητα επιδιώκοντας την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού απέναντι στον Γολγοθά που βιώνει αυτός ο σύγχρονος Χριστός που λέγεται Τζούλιαν Ασάνζ.