18 Ιαν 2021

Παπαζάχος για καταγγελία φοιτήτριας για σεξουαλική παρενόχληση: Θα έχουμε εξελίξεις, όλα θα βγουν στο φως


 

Στο δικός της προσωπικό σκοτάδι για τουλάχιστον μια δεκαετία ζούσε η πρώην φοιτήτρια Γεωλογίας, μέχρι να πάρει την απόφαση να εξομολογηθεί δημόσια μέσα από μια ανάρτηση της στο Facebook, τα όσα είχε βιώσει την περίοδο των

πανεπιστημιακών της σπουδών από καθηγητή του τμήματος της στο ΑΠΘ. 


Με αφορμή τα όσα αποκάλυψε αναφορικά με την σεξουαλική της κακοποίηση η χρυσή ολυμπιονίκης Σοφία Μπεκατώρου από παράγοντα της Ιστιοπλοΐας σε ηλικία 22ετών, η πρώην φοιτήτρια βρήκε το κουράγιο να μιλήσει για την δική της περιπέτεια, με σκοπό να απαλλαγεί από την ψυχολογική γάγγραινα που της έτρωγε τα σωθικά. 

Όπως εξηγεί στο protothema.gr o πρόεδρος του τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, Κώστας Παπαζάχος που έχει ήδη έρθει σε επαφή με την πρώην φοιτήτρια, η υπόθεση ακόμα κι αν έχει παραγραφεί θα πρέπει να αποκαλυφθεί καθαρά και μόνο για το ηθικό της κομμάτι:

«Θα έχουμε εξελίξεις στην υπόθεση της φοιτήτριας. Δεν σκοπεύω να κουκουλώσω τίποτα, όλα θα βγουν στο φως. Έχω μιλήσει ήδη με την φοιτήτρια και με όποιον γνωρίζει το παραμικρό. Έχω προωθήσει το θέμα από την πρώτη στιγμή στις πρυτανικές αρχές. Μπορεί μετά την πρώτη αυτή καταγγελία να έχουμε κι άλλες στο μέλλον, γι αυτό είμαστε έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουμε, αρκεί να υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία και κατηγορίες».

Ο εφιάλτης της σεξουαλικής παρενόχλησης της πρώην φοιτήτριας από τον καθηγητή της χρονολογείται πριν από μια δεκαετία :

«Η συγκεκριμένη υπόθεση μπορεί εξαιτίας του χρόνου να έχει παραγραφεί, ωστόσο υπάρχει το ηθικό κομμάτι και η υποχρέωση που έχουμε απέναντι σε όλα αυτά. Η ιστορία όπως πληροφορήθηκα είναι δεκαετίας, αλλά αυτό δεν λέει τίποτα εδώ είναι πανεπιστήμιο. Δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσω ή να κουκουλώσω το όλο θέμα, θα φτάσουμε στο τέλος». 

Η ανάρτηση της φοιτήτριας στο Facebook 

«Με αφορμή μια καταγγελία από μια αθλήτρια ανοίγουν στόματα που έκλειναν για πολλά πολλά χρόνια. Αυτή η σιωπή έκλεινε μαζί της πόνο, απογοήτευση, κατεστραμμένα όνειρα, και ένα μεγάλο γιατί. Δέχτηκα σεξουαλική παρενόχληση από γνωστό καθηγητή της σχολής μας (σ.σ. Γεωλογικό ΑΠΘ) ο οποίος δεν μου πέρασε ποτέ το μάθημά του αν και το είχα δώσει τουλάχιστον δέκα φορές.

Έκανα καταγγελία στον τότε πρόεδρο της σχολής ο οποίος ήθελε να με βοηθήσει αλλά μου είπε ότι προσπάθησαν και άλλες φοιτήτριες αλλά δεν κατάφεραν κάτι. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλείψω τη σχολή μέχρι το 2016 που έμαθα ότι ο εν λόγω «καθηγητής» επιτέλους συνταξιοδοτήθηκε.

Με μεγάλη χαρά ξαναξεκίνησα να διαβάζω και τελείωσα τη σχολή. Σήμερα έχω πτυχίο και μεταπτυχιακό στην περιβαλλοντική διαχείριση και εκπαίδευση. Αυτός ο «άνθρωπος» μου στέρησε την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους, μου εγκατέστησε τον φόβο στην ψυχή μου και με έκανε να μην πιστεύω στη δικαιοσύνη.

Είμαι σίγουρη πως δεν είμαι η μόνη που υπέστη τέτοια ταπείνωση. Καταθέτω την ψυχή μου με πλήρη επίγνωση των συνεπειών και είμαι στη διάθεση για περισσότερες πληροφορίες και ενέργειες».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη