11 Ιαν 2021

Εταιρείες από τα Σκόπια κωλυσιεργούν για το σήμα «Macedonia the great”. Βαφτίζουν «μακεδονικά» τα προϊόντα τους.


Maria Spyraki 2014.jpg

Οι παραπλανητικές πρακτικές εταιρειών από τη Βόρεια Μακεδονία που επιχειρούν να προωθήσουν προϊόντα τους στις αγορές της

Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ονομασία «μακεδονικά», θα εξεταστούν από την Κομισιόν μετά από επείγουσα ερώτηση της ευρωβουλευτή της ΝΔ -ΕΛΚ Μαρίας Σπυράκη.

   Δεδομένης της κωλυσιεργίας που επιχειρεί επιχείρηση με έδρα τη γειτονική χώρα στην προώθηση του κατοχυρωμένου σήματος «Macedonia the great», από το Σύνδεσμο Εξαγωγέων βορείου Ελλάδος , η κ.Σπυράκη ζητά να πληροφορηθεί εάν η Κομισιόν γνωρίζει και πως προτίθεται να αντιμετωπίσει παρελκυστικές τακτικές που νοθεύουν τον ανταγωνισμό από την πλευρά εταιρειών που εδρεύουν στη Βόρεια Μακεδονία και οι οποίες επιχειρούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους ως «μακεδονικά».  Παράλληλα ζητά να πληροφορηθεί από ποια κοινοτικά κονδύλια μπορεί να ενισχυθεί η ελκυστικότητα και η προβολή του σήματος “Macedonia the great” που προσδιορίζει την προέλευση των προϊόντων της Μακεδονίας.

 

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης της κ.Σπυράκηέχει ως εξής: 

 

Μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών και σε εφαρμογήτης, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος(ΣΕΒΕ) προχώρησε στην καταχώρηση τουσήματος των μακεδονικών προϊόντων «Macedoniathe great», που δημιούργησε προκειμένου νακατοχυρωθεί και να προβληθεί η ταυτότητα τωναυθεντικών μακεδονικών προϊόντων, η οποία είναιμόνο ελληνικήενώπιον του Αρμόδιου ΓραφείουΔιανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO). Ωστόσο, επιχειρήσεις από την γειτονική χώραπροβαίνουν συστηματικά στη χρήση διακριτικώντίτλων ή αναφορών δήθεν προέλευσης τωνπροϊόντων τους από τη «Μακεδονία», μεαποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης σε επενδυτέςκαι καταναλωτές, ως προς την ταυτότητα τωνπροϊόντων, ή ακόμη και τον σφετερισμό της γεωγραφικής προέλευσής τους προκειμένου ναεκμεταλλευτούν εμπορικά το καλό όνομα πουέχουν αποκτήσει διαχρονικά στην αγορά διεθνώς.

Δεδομένου ότι οι ανωτέρω πρακτικές έχουνσοβαρότατη επίδραση και προκαλούνανυπολόγιστη οικονομική και ηθική βλάβη σεόλους τους παραγωγούς προϊόντων στην ΒόρειαΕλλάδα, των οποίων η συνεισφορά στο συνολικόΑΕΠ της χώρας είναι σημαντικότατη,

 

Ερωτάται η Επιτροπή

1. Τι στοιχεία έχει στη διάθεσή της για τις ανωτέρω πρακτικές και σε ποιες ενέργειεςμπορεί να προβεί προκειμένου να αποφευχθείη παραπλάνηση των Ευρωπαίωνκαταναλωτώνκαθώς και να προκύπτει μεσαφήνεια η προέλευση των προϊόντων;
2. Υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια που μπορούννα αξιοποιηθούν για την προώθηση τουκατοχυρωμένου σήματος «Macedonia thegreat»;

 

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη