14 Οκτ 2021

Ποιοι είναι οι 73 πανίσχυροι εκατομμυριούχοι… Έλληνες εφοπλιστές!


Πρώτη σε πλοία η Αγγελική Φράγκου, πρώτη σε χωρητικότητα η Μαρία Αγγελικούση.
Σάββας Αθανασίου
Οι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν πλοία που η χωρητικότητα τους είναι πάνω από ένα εκατομμύριο DWT, ανέρχονται σε εβδομήντα τρείς. Από την επεξεργασία των στοιχείων του πίνακα που καταρτίζει η Naftiliaki σε ετήσια βάση προκύπτουν τα εξής:

Πρώτη σε αριθμό πλοίων είναι η Αγγελική Φράγκου, κόρη του καπετάν Νικόλα Φράγκου, με 181 πλοία, που η συνολική τους χωρητικότητα φθάνει τα 18.518.199 dwt.


Πρώτη σε χωρητικότητα των πλοίων, έρχεται η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση. Η χωρητικότητα του στόλου τους είναι 24.822.873 dwt.

Τα τρία αδέλφια Κωνσταντίνος, Ανδρέας και Αθανάσιος Μαρτίνος με τις εταιρείες τους διαθέτουν συνολικά 247 πλοία που η χωρητικότητα τους φθάνει τα 25 εκατ. dwt.


Οι μεγαλύτεροι δέκα Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν συνολικά 1.085 πλοία, ενώ ο υπό ελληνική σημαία στόλος, άνω των 1.000 τόνων έχει μόνο 685 πλοία!


Η συνολική χωρητικότητά του υπό ελληνική σημαία στόλου ανέρχεται σε 37,98 εκατ. dwt, ενώ αθροιστικά η χωρητικότητα των στόλων της Μαρίας Αγγελικούση και της Αγγελικής Φράγκου φθάνει τα 43, 3 εκατ. dwt.

Συνολικά 38 Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν στόλους άνω των 3 εκατομμυρίων dwt.

Δώδεκα Έλληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται πλοία με χωρητικότητα άνω των 2 εκατ. dwt.


Είκοσι τρεις Έλληνες εφοπλιστές έχουν πλοία με χωρητικότητα άνω του 1 εκατ. dwt.

Επτά εφοπλιστές διαθέτουν πάνω από 90 πλοία και αυτοί είναι οι: Αγγελική Φράγκου με 185 πλοία, Πέτρος Παππάς με 153 πλοία, Μαρία Αγγελικούση με 140 πλοία, Γιώργος Προκοπίου με 119 πλοία, Γιώργος Οικονόμου με 118 πλοία, Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 98 πλοία και Γιώργος Γιουρούκος με 92 πλοία.

Είναι εντυπωσιακοί οι αριθμοί, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών που κυριαρχούν στην παγκόσμια ναυτιλία και να σκεφθεί κανείς ότι η χώρα μας δεν διαθέτει δικά της φορτία που να δικαιολογεί αυτή την ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου.


Είναι ένα μοναδικό φαινόμενο.


Ένα ελληνόκτητο πλοίο, κατασκευάζεται σε ναυπηγείο του εξωτερικού, χρηματοδοτείται από ξένες τράπεζες, μεταφέρει φορτία σε λιμάνια όλου του κόσμου και τέλος διαλύεται σε διαλυτήρια της Ασίας.

Ανάμεσα στους υπόλοιπους 23 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με πάνω από 1 εκατ. τόνους πλοία, είναι οι Καρασταμάτης, Κέρτσικωφ, Χατζηελευθεριάδης με 31 πλοία και 1,5 εκατ. τόνους, Γιάννης Καρράς, με 12 πλοία και 1,1 εκατ. τόνους, Θ. Κυριακού με 6 πλοία και 1,9 εκατ. τόνους, Μ. Λεμός με 12 πλοία και 1,6 εκατ. τόνους.

Υπενθυμίζεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, διαθέτουν:

Στόλο 4.901 πλοίων και ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt).

Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt) ή 14,36 εκατομμύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσμιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).

Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσμίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αναλυτικά οι μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι εξής:
ONOMAΠΛΟΙΑΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ DWT
Αγγελικούση Μαρία14024.822.873
Φράγκου Αγγελική18518.518.199
Παππάς Πέτρος15316.543.083
Προκοπίου Γιώργος11915.695.179
Οικονόμου Γιώργος11815.695.179
Euronav Hellas5413.082.774
Μαρτίνος Κωνσταντίνος9510.465.694
Αγγελικούση Άννα669.972.800
Τσάκος Παναγιώτης και Νίκος989.856.639
Διαμαντίδης Διαμαντής619.489.582
Μαρτίνος Ανδρέας738.857.486
Μαρινάκης Ευάγγελος798.071.421
Μαρτίνος Αθανάσιος797.011.879
Βενιάμης Θόδωρος και Τζώρτζης Γκάμπριελ476.886.735
Πολέμης Α.396.778.192
Κωνσταντακόπουλος Κων.766.434.500
Γιουρούκος Γιώργος925.886.697
Ωνάση Όμιλος285.720.697
Λασκαρίδης Πάνος885.557.697
Κολλάκης Παντελής745.498.159
Παληός Συμεών415. 247.000
Αλαφούζος Θ. και Γ.254.937.450
Κούστας Γιάννης654.817.805
Χατζηιωάννου Β. Πόλυς494.400.000
Cyprus Maritime384.264.357
Ν. Σ. Λεμός244.204.432
Ν. Γ. Μουνδρέας344.058.022
Ν. Λυκιαρδόπουλος93.989.680
Centrofin343.950.680
Επ. Εμπειρίκος73.649.920
Μ. Χανδρής303.589.368
Σπ. Πολέμης253.458.069
Prime403.359.563
Enterprises Shipping333.178.693
Transmed233.127.328
Δ. Μ. Νομικός583.082.221
Χάρης Βαφειάς823.000.000
Πήτερ Γ. Λιβανός343.000.000
Almi Tankers152.901.388
Τσαντάνης Σταμάτης152.901.388
Κασιδόκωστας-Λάτσης Πάρης392.640.718
Λιβανός Σταύρος272.542.516
Evaled362.518.361
Βαρδινογιάννης Όμιλος352.365.053
Παναγιωτίδης Πέτρος272.338.295
Ιγγλέσης/Samos212.273.683
Π. Γ. Αγγελόπουλος212.238.789
Adriatiki202.169.070
Goldenport402.073.326
Unisea Shipping212.046.777

https://www.mononews.gr/business/shipping/pii-ine-i-73-panischiri-ekatommiriouchi-ellines-efoplistes
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη