2 Φεβ 2023

Πυρ ομαδόν από εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση: Απειλούν με απεργία και προσφυγή στη Δικαιοσύνη - ΔΑΚΕ...«Η Κεραμέως νοσταλγεί τον επιθεωρητισμό»


Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην απόφαση της κυβέρνησης να ξεκινήσει άμεσα την ατομική αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, ενώ ακόμη και η κυβερνητική παράταξη των δασκάλων- ΔΑΚΕ ΠΕ- κατηγορεί την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ότι νοσταλγεί τον «επιθεωρητισμο?» και ότι η.. απόφαση της αποτελεί «κίνηση προεκλογικού εντυπωσιασμού».

Η ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ) με απόφασή της εισηγείται, προς τις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου:

Στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ και αλλά και τις ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησηςΠανεκπαιδευτική απεργία κηρύσσει η ΟΛΜΕ-ΔΟΕ μέσα στον Φεβρουάριο. Nα οργανωθούν συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με ΔΟΕ και ΣΕΠΕ.
Η ΟΛΜΕ να προσφύγει δικαστικά, στην περίπτωση, που οποιαδήποτε ΔΔΕ προχωρήσει σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για την ενίσχυση του αγώνα.
Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε συνεντεύξεις τύπου σε κεντρικά και τοπικά ΜΜΕ, περιοδείες, εκδηλώσεις κλπ.
Η ΟΛΜΕ να αποστείλει επιστολή προς τους γονείς και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε ενημερώσεις στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
Νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων, ανάλογα με τις εξελίξεις.
Η απάντηση των καθηγητών στην αξιολόγηση



Όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ «οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια. Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να βελτιώσει την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τότε πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, σε κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, σε μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα, να φτιάξει σύγχρονες κτιριακές υποδομές, να εξοπλίσει σχολεία και εκπαιδευτική κοινότητα με τεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό, να υλοποιήσει προγράμματα σπουδών που να υπηρετούν το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση, σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές με ανάλογα βιβλία και εποπτικό υλικό, να πάρει μέτρα για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και την έξαρση της βίας και να μειώσει τις εξετάσεις που οδηγούν σε στείρα γνώση και ανάγκη παραπαιδείας. Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για την βελτίωση των εκπαιδευτικών ας ικανοποιήσει επιτέλους το επί δεκαετίες αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση. Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών τόσο στο γνωστικό τους αντικείμενο όσο και στις συνεχώς εξελισσόμενες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου».
Η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Μεταξύ άλλων η κυβερνητική συνδικαλιστική παράταξη των δασκάλων (ΔΑΚΕ ) κατηγορεί την Νίκη Κεραμέως ότι νοσταλγεί τον «επιθεωρητισμο?» και ότι με την εφαρμογη? της συγκεκριμε?νης ατομικη?ς αξιολο?γησης, η κατα?σταση στα σχολει?α θα γι?νει ακο?μη χειρο?τερη γιατι? το α?γχος, η πι?εση, η γραφειοκρατι?α, οι ασφυκτικα? πιεστικοι? χρο?νοι θα πολλαπλασιαστου?ν.



Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η δημόσια δήλωση της Υπουργού Παιδείας σχετικά με τη φερόμενη ως ατομική "αξιολόγηση" του εκπαιδευτικού που πρόκειται άμεσα να εφαρμόσει, φανερώνει, δυστυχώς, από τη μία την εσκεμμένη άγνοιά της για το τι συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια στην εκπαίδευση όπου οι σύλλογοι διδασκόντων με παιδαγωγικά εργαλεία και κριτήρια στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής λειτουργίας αποτιμούν, αξιολογούν και βελτιώνουν τη δουλειά τους με μοναδικό γνώμονα τον εξοπλισμό των μαθητών με τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια υπό την διαχρονική απουσία πραγματικής στήριξης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και από την άλλη την επιστημονική πλάνη στην οποία βρίσκεται η ίδια και το επιτελείο της σχετικά με το τι θεωρεί πως είναι η αξιολόγηση. Γιατί, το να νοσταλγείς, όπως τεκμαίρεται, τον «επιθεωρητισμό» που τόσα δεινά προξένησε στην εκπαίδευση είναι τουλάχιστον ατυχές. Τώρα, με μια κίνηση προεκλογικού εντυπωσιασμού ότι, δήθεν, τήρησε τις προεκλογικές δεσμεύσεις του 2019, επιβάλει «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών με αντιεπιστημονικές μεθόδους και στοχεύσεις, στο… «παρά πέντε» πριν τις εκλογές, βυθίζοντας ακόμη περισσότερο τις σχολικές μονάδες στη ζοφερή, γραφειοκρατική, αντιπαιδαγωγική καθημερινότητα που διαμορφώνει με τις τραγικές αποφάσεις της. Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουμε διαχρονικά σταθερή θέση απέναντι στο ζήτημα της αξιολόγησης, χωρίς να τοποθετούμαστε συγκυριακά ή ευκαιριακά, και τελικά αισθανόμαστε δικαιωμένοι γι’ αυτή μας τη στάση (άλλωστε οι περισσότερες προτάσεις μας υιοθετήθηκαν στην απόφαση της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση στην 88η Γ.Σ. του Κλάδου). Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα ποτέ δεν αρνήθηκε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Έχουμε ταχθεί, ξεκάθαρα, υπέρ μιας παιδαγωγικής, ανατροφοδοτικής και βελτιωτικής αξιολόγησης με βάση τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με την υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και δεν θα δημιουργεί συνθήκες για την οποιασδήποτε μορφής «τιμωρία» τους. Μιας παιδαγωγικής διαδικασίας συνεχούς ενίσχυσης και αποτίμησης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, με ρόλο διαγνωστικό και παρεμβατικό, που αναλύει την υφιστάμενη κατάσταση, στοχοθετεί, προγραμματίζει δράσεις και ενέργειες, τις εφαρμόζει στην πράξη και στο τέλος διαπιστώνει τον βαθμό εκπλήρωσης των προγραμματισμένων στόχων καθώς και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών και των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν. Φυσικά, η αξιολόγηση διαφέρει από μια διαδικασία λογοδοσίας και ελέγχου η οποία επικεντρώνεται και εξαντλείται σε διαπιστώσεις, όπως πράττει η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21.

https://www.ethnos.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη