23 Αυγ 2024

Bloomberg> Οι μετοχές της BP πέφτουν καθώς οι επενδυτές απορρίπτουν την πράσινη αλλαγή. Η εταιρία πανικόβλητη αλλάζει ρότα


Οι μετοχές της BP πέφτουν στο χαμηλό δύο ετών καθώς οι επενδυτές απορρίπτουν την πράσινη αλλαγή_ σύμφωνα με το ρεπορτάζ του William Mathis στο Bloomberg. Οι μετοχές της BP plc έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών, καθώς οι επενδυτές τιμωρούν την εταιρεία επειδή απομάκρυνε την επιχείρηση πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Αυτό ανάγκασε την εταιρεία να αποσυρθεί από τα σχέδιά της να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να επενδύσει στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Murray Auchincloss-photo να αποσυρθεί από τη στρατηγική που ακολούθησε ο προκάτοχός του Bernard Looney.


Καθώς ο κόσμος μετακινείται (;) σε πηγές ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την καταπολέμηση της “κλιματικής αλλαγής”, τα κέρδη της BP εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από μια ακόμη αναπτυσσόμενη αγορά ορυκτών καυσίμων, βοηθώντας στη χρηματοδότηση των πληρωμών μερισμάτων της εταιρείας και στις εξαγορές μετοχών.

«Η BP στράφηκε σκληρά προς την ενεργειακή μετάβαση υπό τον Bernard Looney την εποχή που υπήρχε μέγιστο ενδιαφέρον για λύσεις πράσινης ενέργειας και πολύ χαμηλά επιτόκια», δήλωσε ο Henry Tarr, αναλυτής της Berenberg. «Από τότε οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν ανακάμψει, καθιστώντας την παλαιού τύπου επιχειρηματική δραστηριότητα να φαίνεται πιο ελκυστική, ενώ τα υψηλότερα επιτόκια και ο περισσότερος ανταγωνισμός έχουν κάνει ορισμένες επιχειρήσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα να φαίνονται λιγότερο ελκυστικές».


Οι μετοχές της πετρελαϊκής κύριας υποχώρησαν έως και 1,4% την Πέμπτη στις 424,55 βρετανικές πένες (24,24 RM), το χαμηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2022.

Η πτώση των μετοχών της BP έρχεται σε αντίθεση με τη βρετανική εταιρεία Shell plc, η οποία επίσης έθεσε ως στόχο υπό τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλό της να διαφοροποιηθεί από τα ορυκτά καύσιμα και να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Αλλά υπό τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο Wael Sawan, ο οποίος ανέλαβε την κορυφαία θέση στις αρχές του περασμένου έτους, η εταιρεία υιοθέτησε αυτό που ονόμασε μια αδίστακτη προσέγγιση στις επενδύσεις, που επικεντρώνεται στην παροχή αποδόσεων για τους μετόχους. Έκτοτε, η εταιρεία απέσυρε τα σχέδιά της να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να επενδύσει στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση έδωσε ώθηση στη μετοχή της Shell η οποία ανέβηκε περίπου 16% από τότε που ο Sawan έγινε Διευθύνων Σύμβουλος, σε σύγκριση με πτώση 10% για την BP κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.


Ενώ η BP διατήρησε τον ρυθμό των buybacks της φέτος (οι εταιρείες συνήθως αγοράζουν μετοχές των μετοχών τους για να αυξήσουν την αξία των υπόλοιπων μετοχών μειώνοντας την προσφορά τους. Μπορούν επίσης να αγοράσουν ξανά μετοχές για να αποτρέψουν έναν κύριο μέτοχο από το να αναλάβει έλεγχο συμμετοχής στην εταιρεία) οι επενδυτές μπορεί να αρχίσουν να ανησυχούν για το πόσο καιρό μπορεί να συνεχίσει να το κάνει.



«Σε σύγκριση με το νούμερο ένα ανταγωνιστή της, τη Shell, υπάρχει μια αυξανόμενη ανησυχία για τη βιωσιμότητα των επιστροφών», δήλωσε ο Will Hares, αναλυτής στο Bloomberg Intelligence. «Η αγορά θέλει να δει περισσότερη δέσμευση στις ταμειακές ροές της, που είναι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο».

ΚΑΙ Η FORD AKYΡΩΣΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV 3 ΣΕΙΡΩΝ



BOOM! Η Ford ακυρώνει τα σχέδια για το ηλεκτρικό SUV 3 σειρών καθώς οι πελάτες γυρνάνε τη πλάτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την ίδια ταχύτητα που γύρισαν τη πλάτη στα εμβόλια-πάσης φύσεως πλέον.

Πρόκειται πραγματικά για εμάς να είμαστε ευκίνητοι και να ακούμε τις απαντήσεις των πελατών», δήλωσε ο John Lawler, αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της Ford, σε μια κλήση με μέσα ενημέρωσης το πρωί της Τετάρτης.

Ο Lawler είπε ότι η Ford λαμβάνει αυτές τις αποφάσεις με βάση το εάν ένα όχημα μπορεί να είναι κερδοφόρο εντός των πρώτων 12 μηνών κυκλοφορίας. Είπε ότι αυτό δεν θα συνέβαινε με το πλήρως ηλεκτρικό SUV τριών σειρών.

Ως αποτέλεσμα αυτής της απόφασης, ο Lawler είπε ότι η Ford θα λάβει ειδική επιβάρυνση χωρίς μετρητά περίπου 400 εκατομμυρίων δολαρίων για την απομείωση ορισμένων κατασκευαστικών στοιχείων ενεργητικού για το συγκεκριμένο προϊόν. Αυτές οι ενέργειες μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε πρόσθετα έξοδα και δαπάνες σε μετρητά έως και 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Dearborn είπε ότι θα δώσει προτεραιότητα στην εισαγωγή ενός νέου, πλήρως ηλεκτρικού εμπορικού van το 2026, ακολουθούμενο από δύο νέα φορτηγά EV το 2027 και άλλα μελλοντικά EV που στοχεύουν σε προσιτές τιμές.

«Πρόκειται πραγματικά για εμάς να είμαστε ευκίνητοι και να ακούμε τις απαντήσεις των πελατών», δήλωσε ο John Lawler, αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της Ford, σε μια κλήση με μέσα ενημέρωσης το πρωί της Τετάρτης. «Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι ότι οι πελάτες θέλουν περισσότερες επιλογές ηλεκτροκίνησης».

Αυτές οι ενέργειες θα μειώσουν τις ετήσιες κεφαλαιουχικές δαπάνες της Ford για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από περίπου 40% σε 30%, είπε ο Lawler.

Αυτές οι ενέργειες μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε πρόσθετα έξοδα και δαπάνες σε μετρητά έως και 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ αυξάνεται με πιο αργό ρυθμό από ό,τι είχαν προβλέψει οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες και ειδικοί.

Οι αγορές EV προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 8,3% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την Cox Automotive, μια ελαφρά αύξηση από πέρυσι όταν το μερίδιο αγοράς του EV ήταν 7,6%. Στο μεταξύ, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford χάνουν χρήματα από τα EV. Η επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της Ford σημείωσε ζημιά 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο.

 
«Η εστίασή μας εδώ είναι να ανακατασκευάσουμε τη Ford σε μια επιχείρηση υψηλότερης ανάπτυξης, υψηλότερου περιθωρίου κέρδους, μεγαλύτερης απόδοσης κεφαλαίου και ανθεκτικότητας, και αυτό σημαίνει ότι αυτά τα οχήματα πρέπει να είναι κερδοφόρα», είπε ο Lawler.

“Και εάν δεν είναι κερδοφόρα, με βάση το πού βρίσκεται ο πελάτης στην αγορά, θα περιστραφούμε και θα προσαρμοστούμε και θα λάβουμε αυτές τις δύσκολες αποφάσεις.”

Ο Lawler είπε ότι η Ford θα συνεχίσει να πουλά την τρέχουσα γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της, η οποία περιλαμβάνει το pickup F-150 Lightning, το SUV Mustang Mach-E και εμπορικά φορτηγά.

https://kourdistoportocali.com/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη