4 Δεκ 2008

Η θέση του taxalia στον πόλεμο των bloggers

Γράφει το φίλο greece-salonika, το οποίο εκτιμούμε ειλικρινά:
"Επειδή έχουμε βαρεθεί να διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό γραφικότητες περί "μετρήσεων επισκεψιμότητας" στα Ελληνικά blogs,για το"ποιος ανέβηκε, ποιος κατέβηκε"κλπ αρλούμπες, από νεόκοπους κυρίως blogger που έχουν κάνει το δαχτυλικό τους αποτύπωμα ένα με το F5, μήπως και ανέβουν μια θέση στις λίστες που δημοσιεύονται, αποφασίσαμε να πάρουμε θέση.
Νομίζουμε πως μας δίνεται αυτό το δικαίωμα καθώς ευρισκόμενοι στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας μας, πάντοτε "μας τιμούν", αναφέροντας μας στις λίστες με τα γνωστότερα Ελληνικά blogs.
Αγαπητοί φίλοι συνbloggers, σταματήστε επιτέλους να μετράτε. Θυμίζεται πιτσιρίκια που τραβούν το τσουτσούνι τους για να μετρηθούν με φίλους. Είναι βλακώδες και τελείως εκτός της λογικής των blogs διεθνώς, να μετρούν τις επισκέψεις ανά μέρα λες και πρόκειται για ΜΜΕ που μάχονται για τη διαφημιστική πίτα. Αν ο στόχος σας είναι να ανεβείτε στις λίστες το κόλπο είναι απλό: Βρίστε, συκοφαντήστε, απειλήστε, δείξτε αρκετό lifestyle, απαξιώστε όσο -μικρό- κομμάτι έχει μείνει όρθιο σ'άυτό τον τόπο από πολιτική, πολιτικούς, δικαιοσύνη, εκκλησία, έθνος, κράτος, "στήστε" ένα καυγά με άλλους bloggers, εκμεταλλευτείτε με τον πιο βάρβαρο τρόπο το καθεστώς της ανωνυμίας και καθήστε αναπαυτικά περιμένοντας το...ραβασάκι της Alexa να σας αποζημιώσει.
Έχουμε φτάσει στο σημείο, μέσα σε λίγους μήνες, να φτάσουμε απ΄τις πρώτες καλοπροαίρετες προσπάθειες για μετρήσεις που ξεκίνησε το πολύ καλό blog taxalia, στο σημείο να υπάρχουν blogs που απλά και μόνο μετράνε τις επισκεψιμότητες των άλλων blogs!
Ποιος έχει συμφέρον από κάτι τέτοιο και γιατί να σπαταλά τόσο χρόνο για να το κάνει; Σ'αυτό δεν μπορούμε να απαντήσουμε αλλά τo αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο εντεινόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των Ελληνικών blogs με τα αποτελέσματα που όλοι όσοι παρακολουθούν τα ιστολόγια, καταλαβαίνουν..
Οι Αμερικανοί bloggers,οι οποίοι βρίσκονται μερικά χρόνια μπροστά στο θέμα blogging, έχουν καταφέρει να συστήσουν εώς και πρόγραμμα παροχής νομικής υποστήριξης που καλύπτει τους ιστολόγους "έναντι αγωγών για δυσφήμηση, κατηγοριών για παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας και προσβολής ιδιωτικότητας".
Στο Greece Salonika ποτέ δεν έχουμε αναφερθεί και ούτε πρόκειται να το κάνουμε ,σε μετρήσεις επισκεψιμότητας άλλων blogs εκτός του ίδιου του Greece Salonika. Ούτως ή άλλως το να συγκρίνεις πολιτικά ιστολόγια, με ιστολόγια ποικίλης ύλης, με ιστολόγια που φιλοξενούν υπότιτλους ταινιών κτλ είναι τελείως άστοχο.
Ο πόλεμος εναντίον των blogs και των bloggers στην Ελλάδα τώρα ξεκινάει και είναι πολύ εύκολο να χαθεί εάν ο χώρος είναι κατακερματισμένος. Απομονώστε τα μικρόβια που μολύνουν το συστήμά μας και ενωθείτε, αν αγαπάτε αυτό το μέσο έκφρασης. Ως τότε περαστικά..
Εκ της συντακτικής ομάδας του Greece Salonika, επωνύμως.. Σ.Ν.Αντωνιάδης.


Μερικές επισημάνσεις από το taxalia:

1. Εξηγήσαμε πολλές φορές, για ποιό λόγο, ξεκινήσαμε τις μετρήσεις. Συνοπτικά: ναι! για να εντείνουμε τον ανταγωνισμό, που οδηγεί σε αύξηση του αντίλογου στα παραδοσιακά ΜΜΕ. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν οι ιδιοκτήτες των καναλιών, έβαλαν τους υποτακτικούς τους να κάνουν και blogging.

2. Το αν κάποιος είναι blogger ή δημοσιογράφος που παριστάνει τον blogger είναι εμφανέστατο. Δεν μπορούμε να αποτρέψουμε κανέναν να φτιάξει blog! Με ποιό δικαίωμα;

3. Ο χώρος θα είναι κατακερματισμένος. Δεν γίνεται αλλιώς. Blog έχει ¨κάθε καρυδιάς καρύδι¨. Δικαίωμα του. Σε κάποιους απευθύνεται και αυτοί θα επιλέξουν αν τον διαβάσουν, αν του δώσουν σημασία, αν επηρρεαστούν, αν τον πιστέψουν. Η σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό κάθε Blog χτίζεται κάθε μέρα, μέρα με τη μέρα. Aυτό που μετρά είναι οι ίδιες οι αναρτήσεις.

4. Τα παραδοσιακά ΜΜΕ δεν ελέγχουν ακόμη το χώρο. Φυσικά και θα προσπαθήσουν! Δεν είναι στο χέρι των bloggers, να αλλάξουν κάτι. Το χρήμα είναι παντοδύναμο και φυσικά δεν μπορούμε (και δεν θέλουμε) να ανταγωνιστούμε τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εφημερίδες. Όποιος blogger (blogger όχι εκδότης που υποδύεται τον blogger) νομίζει ότι θα "χτυπήσει" τον Λαμπράκη, πλανάται πλάνην οικτρά. Δεν είναι αυτός ο ρόλος των blogs και δεν μπορούν να αποτελέσουν το main-stream της ενημέρωσης. Το πολύ-πολύ, αν αποκτήσουν αληθινά μεγάλη ισχύ, να εξαγοραστούν! Φυσικό αποτέλεσμα, καθώς για να κρατηθείς πολύ ψηλά, πρέπει να ξοδεύεις πολύ χρόνο και απαιτείται ένα επιτελείο ανθρώπων (όχι ένας ρομαντικός blogger) οι οποίοι μετά από κάποιο διάστημα θα κουραστούν.

5. Αληθινή, κανονική, διαφήμιση δεν πρόκειται κανείς σοβαρός επιχειρηματίας να δώσει σε έναν Blogger, σε ένα φυσικό πρόσωπο δηλαδή, που δεν έχει καν φορολογικά στοιχεία. Μόνο μέσω των αστείων google-adsense θα ονειρεύονται οι bloggers, ότι θα "αποζημιωθούν" για τον κόπο τους, πράγμα που όλοι ξέρετε ότι δεν θα συμβεί ποτέ στην Ελλάδα. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ, ΜΑΓΚΙΑ ΤΟΥ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ! Για να έχεις ικανοποιητικά έσοδα, από τέτοια διαφήμιση, πρέπει να έχεις πάνω από 200.000 μοναδικούς επισκέπτες την ημέρα (αληθινούς, όχι "μουσαντένιους") και τα μεγάλα ελληνικά blogs (όλα) έχουμε κάτω από 20.000. Το ...F5 είναι παραμύθι. Μπορεί αύριο κάποιος να δείξει στο μετρητή του "300.000 επισκέψεις". Οι πραγματικές μπορεί να είναι 5.000 κι αυτό μπορούν να το ελέγξουν αυτοί που ξέρουν. Κανένα automatic reload και reload every 5 sec. δεν ξεγελά. Τη γιαγιά μας ίσως.

6. Αυτό που μετρά, είναι τελικά -όπως σωστά λέει το greece-salonika- η "ισχύς". Blogs που έχουν π.χ. 30.000 επισκέψεις την ημέρα, μπορεί να μην έχουν κανέναν απολύτως παρεμβατικό ρόλο, αν περιορίζονται μόνο σε αναρτήσεις με μια φωτογραφία celebrity και ένα κείμενο 2 γραμμών. Η ανάρτηση "χώρισε η Τζούλια Αλεξανδράτου", μπορεί να φέρει 100 φορές περισσότερους επισκέπτες από ότι ένα εκπληκτικό κείμενο του φίλου simpleman. Όμως σε τελική ανάλυση το σοβαρό κείμενο θα επιπλεύσει, θα αποτελέσει έναυσμα διαλόγου, στη μπλογκόσφαιρα, στο σπίτι, στο καφενείο....

7. Η ιστορία δείχνει ότι ο "κόσμος" αρέσκεται στα εύκολα. Για αυτό και στα "κανάλια" αν προσπαθήσει κανείς να μιλήσει σοβαρά, τον κόβουν στο δευτερόλεπτο, λέγοντας τα γνωστά "πείτε μας με απλά λόγια", "μη μας λέτε νομικούς όρους" κ.λ.π. Για αυτό και έχουν εκλείψει τα τηλεπαιχνίδια γνώσεων και αντικαταστάθηκαν από shows. Για αυτό και όλες οι ερωτήσεις, σε όλα τα τηλεπαιχνίδια είναι γελοιωδώς απλές και οι άνθρωποι που διαλέγει η περιβόητη "παραγωγή" πρέπει να είναι απλά όμορφοι (να γράφουν στον τηλεοπτικό φακό) κι όχι να έχουν γνώσεις. Αυτές είναι πλέον στα αζήτητα. Η κοινωνία μας έγινε με ευθύνη των τηλεοράσεων επιδερμική, έγινε fast food και αυτό δεν πολεμιέται με τίποτε! Ακόμη και οι δήθεν επαναστάτες, που ξεκινούν να "ανατρέψουν το σύστημα", αποκαλύπτεται ότι είναι γλιτσιάρηδες υπαλληλίσκοι του Σόρος (τα ερπετά του Indymedia π.χ.), άνθρωποι χωρίς αξιοπρέπεια, έτοιμοι να κάνουν τα πάντα για το μεροκάματο του αφέντη.

8. Σε τελική ανάλυση, όπως εκατοντάδες φορές είπαμε: "οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους ταιριάζουν και οι αναγνώστες τους bloggers που τους αξίζουν".

Και είναι βέβαιο ότι στο δίλλημμα : "βυζί της Φαίης Σκορδά" ή "αποκαλύψεις για τον ύποπτο ρόλο των τραπεζών στην οικονομική κρίση", η μάζα θα διαλέξει "βυζί της Φαίης Σκορδά"!

Στους bloggers -σε εμάς- εναπόκειται αν θα απευθυνόμαστε στη "μάζα των ηλιθίων" ή σε αυτούς που γουστάρουμε να μας διαβάζουν.

Το παιχνίδι δεν χάθηκε: υπάρχει πάντα ελπίδα. Και η ελπίδα είναι οι άνθρωποι που διαβάζουν το taxalia, που είναι έντιμο απέναντί τους. ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ -ΕΥΤΥΧΩΣ - ΠΟΛΛΟΙ.

Επωνύμως

Α.Δ.Αθανασιάδης

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη