Γράφει ο Γιάννης Η. Κάκανος
Μέλος της ΠΑ.Δ.Ε. Μ.Μ.Ε. http://www.yanniskakanos.gr/
Στις 10 Οκτωβρίου 1952 προκηρύχθηκαν νέες εκλογές στις οποίες επικράτησε σαρωτικά ο Αλέξανδρος Παπάγος με ποσοστό 49,22% και 238 κοινοβουλευτικές έδρες. Έτσι, λοιπόν, στις 18 Νοεμβρίου η κυβέρνηση του Στρατάρχη ορκίστηκε ενώπιον του Βασιλιά Παύλου και στις 20 Δεκεμβρίου έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή. Στο παρόν άρθρο δεν αποσκοπούμε να προβάλλουμε το βιογραφικό του παραπάνω Στρατάρχη και μετέπειτα Πρωθυπουργού, χρειάζονται άλλωστε πολλές σελίδες, αλλά, τη σημαντική επιτυχία της κυβέρνησής του στον έλεγχο και τη ρύθμιση των κρατικών οχημάτων. Αν και τα κρατικά οχήματα που υπήρχαν εκείνη την περίοδο σ’ όλη τη χώρα ήταν ελάχιστα σε σχέση με το σημερινό αριθμό, κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτα. Ο Παπάγος, όμως, κατόρθωσε και έβαλε πειθαρχία με τους συστηματικούς ελέγχους που διενεργούσαν οι άνδρες της ΕΣΑ., εφαρμόζοντας πιστά το περιεχόμενο του Ν.Δ.2396 και της 40009/1953 Πρωθυπουργικής Απόφασης που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του. Κι ενώ κανείς νόμος δεν μπορεί να παραμείνει με διαχρονική ισχύ χωρίς μεταρρυθμίσεις, η συγκεκριμένη νομοθεσία έμεινε… Για τα δεδομένα και τους συσχετισμούς της δεκαετίας του 1950-60, και για λίγα επόμενα χρόνια, η νομοθεσία είχε θετική εφαρμογή σ’ όλη τη χώρα. Οι Νομαρχίες είχαν την αποκλειστική ευθύνη παρακολούθησης και εφαρμογής της. Επόμενος πρωθυπουργός μετά τον Αλέξανδρο Παπάγο, που πέθανε εν ενεργεία, ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής διορισμένος από τα ανάκτορα και μετά από αυτόν, μέχρι σήμερα, δεκάδες άλλοι. Η νομοθεσία, όμως παραμένει σε… ισχύ, δίχως να εφαρμόζεται από καμία Νομαρχία τώρα και δεκαετίες. Και αυτό επειδή δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζεται το «πνεύμα» εκείνης της εποχής. Είμαστε σύμφωνοι, αλλά γιατί δεν την τροποποίησαν ή δεν την αντικατέστησαν; Η οικονομική ζημιά σε βάρος του ελληνικού δημοσίου είναι απίστευτα μεγάλη, ίσως να πρόκειται και για τη μεγαλύτερη από όλες όσες έχει δεχτεί τον περασμένο αιώνα, η οποία, δυστυχώς συνεχίζεται…