Η ιστορία ξεκινάει το 1965 όπου και ολοκληρώνεται η κατασκευή του πρώτου κτιρίου αεροσταθμού στη σημερινή θέση. Από τότε μέχρι σήμερα αρκετές επεκτάσεις έγιναν στο αρχικό κτίριο όπως αυτή του 1991-96 προκειμένου ο υπάρχων αεροσταθμός να... λειτουργεί χωρίς προβλήματα.
Παρά τις επεκτάσεις που έγιναν τη περίοδο 1991-96 φτάνοντας τη χωρητικότητα του αεροσταθμού στα 12.000 m² από τα 9.000 m² τα λειτουργικά προβλήματα παρέμεναν ενώ το δάπεδο στάθμευσης χωρούσε μόλις 9 αεροσκάφη. Τα σχέδια που ξεκίνησαν από το 1995 πρότειναν τη κατασκευή ενός αεροσταθμού χωρητικότητας 80000 m² ο οποίος έλυνε όλα τα προβλήματα και θα μπορούσε να καλύψει ανάγκες περίπου 30 χρόνων.
Ωστόσο στην πορεία, αρχικά λόγω της πολιτιστικής πρωτεύουσας '97 και στη συνέχεια το 2001, 2003 και 2006 έγιναν σημαντικά έργα ανακαίνισης, αναβάθμισης και επέκτασης του υπάρχοντος αεροσταθμού στα 32.000 m², κατασκευάστηκε η νέα γέφυρα προσπέλασης του επιπέδου αναχωρήσεων, 10 νέα parking (60.000 m² - 2500 οχημάτων περίπου) καθώς και οι θέσεις αεροσκαφών επεκτάθηκαν στις 22 μαζί με ξεχωριστό το δάπεδο για την γενική αεροπορία. Η μικρή μείωση (-320.687) της επιβατικής κίνησης της περιόδου 2000-02 σε συνδυασμό με τα έργα στον υπάρχοντα αεροσταθμό έλυσαν τα άμεσα και βραχυπρόθεσμα λειτουργικά προβλήματα του αερολιμένα αφήνοντας έτσι σε δεύτερη μοίρα τον νέο αεροσταθμό. Την περίοδο 2003-04 συζητήθηκε ξανά το θέμα αλλά αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 καθώς θεωρήθηκε πιο ουσιαστικό για τον αερολιμένα στην παρούσα φάση και λιγότερο δαπανηρό. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία ήταν ενθαρρυντικά τη περίοδο 2003-06 αφού η επιβατική κίνηση αυξανόταν συνεχώς. Από το 2007 μέχρι και σήμερα η επιβατική κίνηση πέφτει δραματικά.
Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα κατασκευαστεί ο νέος αεροσταθμός του ΚΑΘΜ αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση αλλά και όταν στο μέλλον κατασκευαστεί θα χρειαστεί επικαιροποιήση της υπάρχουσας.
Η καλύτερη κατάληξη για το αεροδρόμιο θα είναι ιδιωτικοποίηση - όσο και εάν δεν ακούγεται καλά - αυξάνοντας το ενδιαφέρον για ανάπτυξη του αεροδρομίου.
Παρά τις επεκτάσεις που έγιναν τη περίοδο 1991-96 φτάνοντας τη χωρητικότητα του αεροσταθμού στα 12.000 m² από τα 9.000 m² τα λειτουργικά προβλήματα παρέμεναν ενώ το δάπεδο στάθμευσης χωρούσε μόλις 9 αεροσκάφη. Τα σχέδια που ξεκίνησαν από το 1995 πρότειναν τη κατασκευή ενός αεροσταθμού χωρητικότητας 80000 m² ο οποίος έλυνε όλα τα προβλήματα και θα μπορούσε να καλύψει ανάγκες περίπου 30 χρόνων.
Ωστόσο στην πορεία, αρχικά λόγω της πολιτιστικής πρωτεύουσας '97 και στη συνέχεια το 2001, 2003 και 2006 έγιναν σημαντικά έργα ανακαίνισης, αναβάθμισης και επέκτασης του υπάρχοντος αεροσταθμού στα 32.000 m², κατασκευάστηκε η νέα γέφυρα προσπέλασης του επιπέδου αναχωρήσεων, 10 νέα parking (60.000 m² - 2500 οχημάτων περίπου) καθώς και οι θέσεις αεροσκαφών επεκτάθηκαν στις 22 μαζί με ξεχωριστό το δάπεδο για την γενική αεροπορία. Η μικρή μείωση (-320.687) της επιβατικής κίνησης της περιόδου 2000-02 σε συνδυασμό με τα έργα στον υπάρχοντα αεροσταθμό έλυσαν τα άμεσα και βραχυπρόθεσμα λειτουργικά προβλήματα του αερολιμένα αφήνοντας έτσι σε δεύτερη μοίρα τον νέο αεροσταθμό. Την περίοδο 2003-04 συζητήθηκε ξανά το θέμα αλλά αποφασίστηκε να δοθεί προτεραιότητα στο έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 καθώς θεωρήθηκε πιο ουσιαστικό για τον αερολιμένα στην παρούσα φάση και λιγότερο δαπανηρό. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία ήταν ενθαρρυντικά τη περίοδο 2003-06 αφού η επιβατική κίνηση αυξανόταν συνεχώς. Από το 2007 μέχρι και σήμερα η επιβατική κίνηση πέφτει δραματικά.
Το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα κατασκευαστεί ο νέος αεροσταθμός του ΚΑΘΜ αφού δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση αλλά και όταν στο μέλλον κατασκευαστεί θα χρειαστεί επικαιροποιήση της υπάρχουσας.
Η καλύτερη κατάληξη για το αεροδρόμιο θα είναι ιδιωτικοποίηση - όσο και εάν δεν ακούγεται καλά - αυξάνοντας το ενδιαφέρον για ανάπτυξη του αεροδρομίου.