23 Σεπ 2009

Δημοσιεύθηκε η πράξη νομ.περ.ΦΕΚ 181, για τα νέα τέλη κυκλοφορίας



Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια, για τη ρύθμιση θεμάτων ΦΠΑ, αναστολή πλειστηριασμών, τα νέη τέλη κυκλοφορίας τα οποία ευσχήμως ονομάζονται "Μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης" (!) καθώς και ρυθμίσεις για την "Ολυμπιακή".


Ολόκληρο το κείμενο των πράξεων έχει ως εξής:

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 181
16 Σεπτεμβρίου 2009
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Ρύθμιση θεμάτων Φ.Π.Α., επισφαλών απαιτήσεων, ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, αναπροσαρμογή ποσού οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία και αναστολή πλειστηριασμών από πιστωτικά ιδρύματα. ........



1
Μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. ................................................................................................... 2
Συμπλήρωση, τροποποίηση διατάξεων του ν. 3717/2008
(Φ.Ε.Κ. Α 239) ?Κοινωνικές ρυθμίσεις για τους εργα?
ζομένους στις εταιρείες ?Ολυμπιακές Αερογραμμές
Α.Ε.?, ?Ολυμπιακή Αεροπορία ? Υπηρεσίες Α.Ε.? και
?Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.? και άλλες διατάξεις. ... 3
ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
(1)
ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Ρύθμιση θεμάτων Φ.Π.Α., επισφαλών απαιτήσεων, ληξι?
πρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, αναπροσαρμο?
γή ποσού οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία και ανα?
στολή πλειστηριασμών από πιστωτικά ιδρύματα.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τη διάταξη του άρθρου 44 παρ.1 του Συντάγματος,
2. την έκτακτη περίπτωση εξαιρετικά επείγουσας και
απρόβλεπτης ανάγκης:
α) να ολοκληρωθεί η προσαρμογή της φορολογικής
νομοθεσίας πριν από την λήξη του τρέχοντος έτους,
προκειμένου να εκτελεσθεί απρόσκοπτα ο κρατικός
προϋπολογισμός του έτους 2010 και να ρυθμισθούν θέ?
ματα επισφαλών απαιτήσεων και
β) να προστατευθούν άμεσα, ενόψει της οικονομικής
κρίσεως, οι πολίτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες
για την έγκαιρη εξόφληση των χρεών τους προς το
Δημόσιο, οι μικροοφειλέτες που υπόκεινται σε ποινικές
διώξεις και οι δανειολήπτες που δεν δύνανται να αντι?
μετωπίσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις,
3. Το γεγονός ότι, ενόψει της οικονομικής κρίσης,
καθίσταται άμεσα αναγκαία η θέσπιση των ανωτέρω
ρυθμίσεων, οι οποίες αποσκοπούν στην τόνωση της
ρευστότητας των επιχειρήσεων και στην ανακούφιση
δοκιμαζόμενων πολιτών.
4. Το απρόβλεπτο γεγονός της προκήρυξης πρόωρων
γενικών βουλευτικών εκλογών, που έχει ως συνέπεια
την αδυναμία της έγκαιρης ψήφισης των ρυθμίσεων
της παρούσας πράξης με τυπικό νόμο.
Με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασί?
ζουμε:
Άρθρο 1
1. Παρέχεται η δυνατότητα τμηματικής καταβολής του
φόρου που οφείλεται με την υποβολή των αρχικών χρεω?
στικών περιοδικών δηλώσεων, που προβλέπονται από τις
διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του Κώδικα
Φ.Π.Α. (κυρ. ν. 2859/2000), στους υποκείμενους στο φόρο
που τηρούν βιβλία Α΄ ή Β΄ ή Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., με
καταληκτική ημερομηνία καταβολής του συνολικά οφει?
λόμενου φόρου το τέλος του δεύτερου μήνα από τη λήξη
του μήνα υποβολής της περιοδικής δήλωσης ως εξής:
καταβολή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον
του οφειλόμενου φόρου με την υποβολή της δήλωσης,
καταβολή του υπολοίπου φόρου σε δύο ισόποσες
μηνιαίες δόσεις.
Το ποσό της κάθε δόσης προσαυξάνεται κατά ποσοστό
ένα τοις εκατό (1%) μέχρι τη λήξη του δεύτερου μήνα από
τη λήξη του μήνα της υποβολής της δήλωσης.
Από τον τρίτο μήνα επιβάλλεται προσαύξηση κατά
Κ.Ε.Δ.Ε. που ανέρχεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%)
για κάθε μήνα καθυστέρησης.
Στους υποκείμενους στο φόρο που καταβάλλουν του?
λάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του οφειλόμε?
νου φόρου και κάνουν χρήση της ευχέρειας αυτής δεν
επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις μέχρι και το
τέλος του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα υπο?
βολής της περιοδικής δήλωσης.
Από τον τρίτο μήνα από τη λήξη του μήνα υποβολής της
δήλωσης επιβάλλονται όλες οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
Περιοδική δήλωση, η οποία υποβάλλεται χωρίς την
ταυτόχρονη καταβολή ποσοστού τριάντα τοις εκατό
(30%) τουλάχιστον του οφειλόμενου φόρου, θεωρείται
ως απαράδεκτη και δεν παράγει κανένα έννομο απο?
τέλεσμα.
6481
6482 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ)
2. Στους υποκείμενους στο φόρο που έχουν κάνει χρήση
της ευχέρειας που τους παρέχεται στην παράγραφο 1
και υποβάλλουν ανακριβή ή δεν υποβάλλουν περιοδική
δήλωση Φ.Π.Α. επιβάλλεται αντί πρόσθετου φόρου μόνο
πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο της διαφοράς του φόρου
που οφείλεται. Για το πρόστιμο αυτό δεν έχουν εφαρμογή
οι διατάξεις για τη διοικητική επίλυση της διαφοράς.
3. Ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. υποχρεούται να προβαί?
νει άμεσα στη βεβαίωση του φόρου που προκύπτει από
τις δηλώσεις των διατάξεων της παραγράφου 1.
4. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν για πε?
ριοδικές δηλώσεις των οποίων η προθεσμία υποβολής
λήγει από 20.10.2009 και μετά.
5. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομίας και Οικο?
νομικών ορίζονται οι διαδικασίες και κάθε λεπτομέρεια
για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.
Άρθρο 2
1. Τα ποσοστά που αναφέρονται στην περίπτωση θ’
της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κώδικα Φορο?
λογίας Εισοδήματος, που κυρώθηκε με το ν. 2238/1994
(Φ.Ε.Κ. Α151) αυξάνονται από μισό τοις εκατό (0,5%) και
ένα τοις εκατό (1%), σε ένα τοις εκατό (1%) και ένα και
μισό τοις εκατό (1,5%) αντίστοιχα.
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου έχουν
εφαρμογή για δαπάνες που πραγματοποιούνται για δι?
αχειριστικές περιόδους που αρχίζουν από την 1η Ιανου?
αρίου 2009 και μετά.
Άρθρο 3
1. Η περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 234
του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, που κυρώθηκε με
το άρθρο πρώτο του ν. 2717/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄97), αντικα?
θίσταται ως εξής:
?(β) το συνολικό ληξιπρόθεσμο χρέος προς το Δημόσιο
από κάθε αιτία, συμπεριλαμβανομένων και των κάθε
είδους τόκων και προσαυξήσεων, υπερβαίνει το ποσό
των εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ?.
2. Όσοι, κατά την έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτού
του νόμου, κρατούνται, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων
των άρθρων 231 έως και 243 του Κώδικα Διοικητικής
Δικονομίας, για ποσό μικρότερο των 150.000 ευρώ, απο?
λύονται με επιμέλεια του διευθυντή της φυλακής.
3. Αποφάσεις που διατάσσουν, κατ’ εφαρμογή των
διατάξεων των άρθρων 231 έως και 243 του Κώδικα
Διοικητικής Δικονομίας, προσωπική κράτηση για ποσό
κατώτερο αυτού της προηγουμένης παραγράφου και
δεν έχουν εκτελεστεί, δεν εκτελούνται. Εκκρεμείς αιτή?
σεις προϊσταμένων δημοσίων οικονομικών υπηρεσιών
και τελωνείων καθώς και ένδικα μέσα κατά πρωτόδικων
αποφάσεων για χρέη κατώτερα του ποσού της προη?
γουμένης παραγράφου, δεν εισάγονται για συζήτηση.
Άρθρο 4
Το άρθρο 33 του ν. 3346/2005 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 140) αντικα?
θίσταται ως εξής:
?Άρθρο 33
Για την εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του άρ?
θρου 1 του α.ν. 86/1967 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 136) απαιτείται το ποσό
των ασφαλιστικών εισφορών, που βαρύνουν τον υπό?
χρεο (εργοδοτικών) καθώς και των παρακρατουμένων
ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, να υπερβαί?
νει συνολικώς τα πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ?.
Άρθρο 5
Αναστέλλονται έως και 31.12.2009 οι πλειστηριασμοί, οι
οποίοι επισπεύδονται για την ικανοποίηση απαιτήσεων
που δεν υπερβαίνουν το ποσό των διακοσίων χιλιάδων
(200.000) ευρώ, από πιστωτικά ιδρύματα και εταιρείες
παροχής πιστώσεων, καθώς και από τους εκδοχείς των
απαιτήσεων αυτών.
Άρθρο 6
Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετι?
κά κατά το άρθρο 44 παράγραφος 1 του Συντάγματος,
αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ?ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ,
ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ ? ΠΕΤΡΑΛΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ,
ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ,
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ,
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
F
(2)
ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύ?
πανσης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 1 του Συντάγ?
ματος και
2. Το γεγονός: α) ότι υπάρχει εξαιρετικώς επείγουσα
ανάγκη να ληφθούν άμεσα τα κατάλληλα νομοθετικά μέτρα
για την αντιμετώπιση της συνεχώς αυξανόμενης ατμοσφαι?
ρικής ρύπανσης που επιδρά άμεσα στη δημόσια υγεία, β)
ότι η κυβέρνηση κατέθεσε προς ψήφιση στην Βουλή των
Ελλήνων τροπολογία με τα αναγκαία μέτρα η οποία δεν
κατέστη δυνατό να ψηφισθεί λόγω της Προκήρυξης των
Βουλευτικών εκλογών, γ) ότι όπως είναι γνωστό με την
κατάθεση της Τροπολογίας η αγορά των αυτοκινήτων
άρχισε να δραστηριοποιείται και η μη ψήφιση της Τροπο?
λογίας είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν έντονες
δυσμενείς συνέπειες στον χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων
που έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη μεταξύ εμπόρων και
καταναλωτών και δ) τα μέτρα αυτά συνδέονται αρρήκτως
με την ανάγκη της όσο το δυνατό ταχύτερης εξόδου από
την κυκλοφορία των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας και
της κυκλοφορίας υβριδικών αυτοκινήτων ή αυτοκινήτων νε?
οτέρας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εξειδικεύονται δε με
τη θέσπιση ?πράσινου? δακτυλίου και τελών κυκλοφορίας
που εισπράττονται τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο έκαστου
έτους, τα οποία ευνοούν την κυκλοφορία υβριδικών και
νεοτέρας αντιρρυπαντικής κυκλοφορίας αυτοκινήτων, με
πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 6483
Άρθρο 1
Μέτρα Αντιμετώπισης της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης
από την Οδική Κυκλοφορία
1. Προς τον σκοπό αντιμετώπισης της ατμοσφαιρι?
κής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία λαμβάνο?
νται τα περιγραφόμενα στα επόμενα άρθρα μέτρα
αναφορικά με:
— Την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας, τα
οποία καθίστανται πλέον ?περιβαλλοντικά?.
— Την απόσυρση παλαιών οχημάτων και τη συνακό?
λουθη ανανέωση του στόλου αυτών.
— Την εφαρμογή ?Πράσινου? Δακτυλίου στην Αθήνα.
2. Για την εφαρμογή των ανωτέρω μέτρων τα οχήματα
κατατάσσονται στις ακόλουθες τέσσερις κλάσεις (Α
έως Δ), με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του
κινητήρα αυτών, σύμφωνα με τον πιο κάτω Πίνακα 1.
Πίνακας 1 Κατάταξη οχημάτων σε κλάσεις βάσει πε?
ριβαλλοντικής επιβάρυνσης κινητήρα
Κλάσεις
Οχημάτων
Περιβαλλοντική επιβάρυνση κινητήρα οχημάτων
Κλάση Α Οχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές (Ευρώ 4, 5)
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2005)
Κλάση Β Οχήματα με μέτριες εκπομπές (Ευρώ 3)
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.2000)
Κλάση Γ Οχήματα με υψηλές εκπομπές (Ευρώ 2)
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας από 1.1.1996)
Κλάση Δ Οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές (Ευρώ 1,0)
(ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας πριν από συμβατικά) 31.12.1995)
Άρθρο 2
Τέλη Κυκλοφορίας
1. Τα τέλη κυκλοφορίας, που προβλέπονται από τους
ν. 2873/2000 (Φ.Ε.Κ. 285 Α΄), 2948/2001 (Φ.Ε.Κ. 242 Α΄),
3697/2008 (Φ.Ε.Κ. 194 Α΄) και την υπ’ αριθμ. 1080827/407/
Τ.&ΕΦ./22.8.2007 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας
και Οικονομικών (Φ.Ε.Κ. 1788 Β΄), αναπροσαρμόζονται και
υπολογίζονται εφεξής σε συνάρτηση αφενός του κυβι?
σμού και αφετέρου της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης
του κινητήρα των οχημάτων, σύμφωνα με τους ακόλου?
θους Πίνακες 2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα
ιδιωτικής χρήσης και 3 για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά
οχήματα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης, αντιστοίχως.
Α) Επιβατικά Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
Πίνακας 2 Διάρθρωση χρεώσεων Τελών Κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
(βάση κυβισμού και επιβάρυνσης κινητήρα)
Κυβισμός
Κλάση
<301>2357
Κλάση Α 0 28 94 184 428 562
Κλάση Β 68 96 162 252 496 630
Κλάση Γ 118 146 212 302 546 680
Κλάση Δ 168 196 262 352 596 730
Υφιστάμενα Τέλη 18 46 112 202 446 580

Για τα οχήματα της κλάσης Α κυβισμού κάτω των
1.929 κ.ε. που υπάγονται στις κατηγορίες των υβριδι?
κών, ηλεκτρικών και υδρογόνου δεν οφείλονται τέλη
κυκλοφορίας, εάν δε τα οχήματα αυτά έχουν κυβισμό
από 1.929 κ.ε. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζο?
νται στο ήμισυ των τελών κυκλοφορίας για αντίστοιχα
αυτοκίνητα κλάσης Α του ανωτέρω Πίνακα 2.
Β. Ελαφρά και Βαρέα Φορτηγά οχήματα δημόσιας ή
ιδιωτικής χρήσης
Για τα ελαφρά φορτηγά οχήματα καθαρού ωφέλιμου
φορτίου μέχρι 1,5 τόνο (pick?up, vans), καθώς και για τα
βαρέα φορτηγά οχήματα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης,
τα καταβαλλόμενα κατά την ισχύουσα νομοθεσία μέχρι
την ισχύ του παρόντος τέλη κυκλοφορίας αυξομειώνο?
νται εφεξής μετά από συνεκτίμηση και της περιβαλλο?
ντικής επιβάρυνσης από τον κινητήρα, σύμφωνα με τον
ακόλουθο Πίνακα 3.
Πίνακας 3 Ποσοστό αυξομείωσης υφιστάμενων Τελών
Κυκλοφορίας, βάση περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κι?
νητήρα Φορτηγών
Κλάσεις Οχημάτων Τέλη
Κλάση Α ? 30%
Κλάση Β +10%
Κλάση Γ +15%
Κλάση Δ +20%
6484 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ)
2. Η προμήθεια του σήματος των τελών κυκλοφορί?
ας πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των
ν. 2873/2000 (Φ.Ε.Κ. 285 Α΄), 2948/2001 (Φ.Ε.Κ. 242 Α΄),
3697/2008 (Φ.Ε.Κ. 194 Α΄) και της υπ’ αρ. 1080827/407/Τ.&ΕΦ./
22.8.2007 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας και Οι?
κονομικών (Φ.Ε.Κ. 1788 Β΄), στο τέλος κάθε ημερολογιακού
έτους, από πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (π.χ. τράπε?
ζες) και με απαραίτητη εφεξής προϋπόθεση την προσκό?
μιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
3. Ο πιο πάνω τρόπος υπολογισμού των τελών κυ?
κλοφορίας εφαρμόζεται το πρώτον για τα τέλη κυ?
κλοφορίας του έτους 2010 όσον αφορά τα επιβατικά
αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και για τα τέλη
κυκλοφορίας του έτους 2011 όσον αφορά τα φορτηγά
οχήματα, δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης.
4. Εξαιρετικά για τον υπολογισμό των τελών κυκλο?
φορίας του έτους 2010 η κατάταξη των οχημάτων στις
κλάσεις του Πίνακα 1 γίνεται με βάση το έτος πρώτης
κυκλοφορίας αυτών στην Ελλάδα.
5. Η επιπλέον διαφορά μεταξύ των τελών κυκλοφορίας που
προκύπτει από την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος
και των καταβαλλόμενων κατά την μέχρι σήμερα ισχύουσα
νομοθεσία περιέρχεται καθ’ ολοκληρίαν στο Δημόσιο.
6. Η ειδικότερη διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια
για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος καθορί?
ζονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας
και Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ.
Άρθρο 3
Απόσυρση Οχημάτων και Ανανέωση Στόλου αυτών
1. Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση
των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας,
ήτοι των οχημάτων που εμπίπτουν στις κλάσεις Β, Γ και
Δ, σύμφωνα με τους παρακάτω Πίνακες 4,5 και 6.
Πίνακας 4 Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης Ι.Χ. αυτοκινήτων
Κατηγορίες Αποσυρόμενων
Οχημάτων (κυβισμός)
Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης (€)
<900>2401 2.200
Πίνακας 5 Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης Ελαφρών Φορτηγών (μέχρι 1.5 τ.)
Κατηγορίες Αποσυρόμενων
Οχημάτων (κυβισμός)
Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης (€)
<900>2401 2.000
Πίνακας 6 Οικονομικά Κίνητρα Απόσυρσης Βαρέων Οχημάτων (Φορτηγών)
Κατηγορίες Αποσυρόμενων Οχημάτων Οικονομικό
Κίνητρο για
Απόσυρση (€)
Οικονομικό Κίνητρο για Αντικατάσταση
από αγορά οχήματος καινουργούς
η μεταχειρισμένου από 1.1.2005 (€)
<>15.001 kgr 9.000 4.000
Τα πιο πάνω κίνητρα για την αγορά νέου οχήματος παρέ?
χονται μόνο εφόσον αποδεικνύεται απόσυρση οχήματος.
2. Η ειδικότερη διαδικασία, οι αρμόδιες υπηρεσίες και
φορείς εν γένει, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η δι?
άρκεια ισχύος, ο τρόπος καταβολής των οικονομικών
κινήτρων για την απόσυρση και για την αγορά νέου οχή?
ματος και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του
ως άνω μέτρου της απόσυρσης καθορίζονται με κοινές
αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών,
ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Άρθρο 4
?Πράσινος? Δακτύλιος της Αθήνας
1. Εισάγεται σύστημα περιορισμού της εισόδου των
οχημάτων στον Δακτύλιο της Αθήνας, όπως αυτός
προβλέπεται στην ΔΜΕΟ/οικ./6154/στ?ζ/1800/Φ.911/2008
(Φ.Ε.Κ. 1705 Β΄) απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών,
ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών, ανάλογα
με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα αυτών
σύμφωνα με τον ακόλουθο Πίνακα 7.
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 6485
Πίνακας 7 Περιβαλλοντικοί Περιορισμοί Κυκλοφορίας Οχημάτων στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας
Κατηγορία Οχήματος Κλάση Είσοδος στον Πράσινο Δα?
κτύλιο
Χρώμα Σήματος
Ι.Χ./
Ελαφρά Φορτηγά
Κλάση Δ Μόνο εκτός ωρών λειτουρ?
γίας Δακτυλίου
Κόκκινο
Κλάσεις Β και Γ Με το σύστημα μονά?
ζυγά
Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές
CO2>140g/km)
Με το σύστημα μονά?
ζυγά
Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές
CO2?140g/km)
Ελεύθερη Λευκό
Δίκυκλα Όλα Ελεύθερη Λευκό
Βαρέα οχήματα Φορτηγά
και Λεωφορεία Ιδιωτικής
Χρήσης Άνω της 15?ετίας (Κλάση
Δ)
Μόνο εκτός ωρών λειτουρ?
γίας Δακτυλίου
Κόκκινο
Κάτω της 15?ετίας (Κλά?
σεις Β και Γ)
Ελεύθερη Λευκό
Καθαρά (Κλάση Α) Ελεύθερη Λευκό
Λεωφορεία Δημόσιας Χρή?
σης
Όλα Ελεύθερη Λευκό
2. Ο Πράσινος Δακτύλιος θα εφαρμοσθεί κατά τα
λοιπά σύμφωνα με τις προβλέψεις της υπ’ αριθμ. ΔΜΕΟ/
οικ./6154/στ?ζ/1800/Φ.911/2008 (Φ.Ε.Κ. 1705 Β΄) απόφασης
των Υπουργών Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών
και Επικοινωνιών, όσον αφορά στα όρια του Δακτυλίου,
στις ώρες λειτουργίας κλπ., από την 1η Σεπτεμβρίου
του 2011.
3. Για την πιστή τήρηση των επιβαλλόμενων περιορι?
σμών κυκλοφορίας οχημάτων στον Πράσινο Δακτύλιο
της Αθήνας εκδίδονται έγχρωμα σήματα σύμφωνα με
την τέταρτη στήλη του Πίνακα 7. Η ειδικότερη διαδικα?
σία, οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς εν γένει, τα απαι?
τούμενα δικαιολογητικά για την έκδοση και χορήγηση
των εν λόγω σημάτων και κάθε άλλη λεπτομέρεια για
την εφαρμογή του ως άνω μέτρου του Πράσινου Δακτυ?
λίου καθορίζονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών
ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ?ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ,
ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ ? ΠΕΤΡΑΛΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ,
ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ,
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ,
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ,
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
(3)
ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Συμπλήρωση, τροποποίηση διατάξεων του ν.
3717/2008 (Φ.Ε.Κ. Α 239) ?Κοινωνικές ρυθμίσεις
για τους εργαζομένους στις εταιρείες ?Ολυμπια?
κές Αερογραμμές Α.Ε.?, ?Ολυμπιακή Αεροπορία ?
Υπηρεσίες Α.Ε.? και ?Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.?
και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 1 του Συντάγ?
ματος.
2. Το γεγονός ότι συντρέχει έκτακτη περίπτωση εξαι?
ρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης να έχουν
τεθεί σε εφαρμογή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2009, οι
διατάξεις που ρυθμίζουν συγκεκριμένα ζητήματα που
σχετίζονται με τις συμβάσεις που κυρώθηκαν με το ν.
3759/2009 (Φ.Ε.Κ. Α 69) και με τις οποίες ολοκληρώ?
νεται το νομοθετικό πλαίσιο (ζητήματα ασφαλιστικά,
συνταξιοδοτικά και εργασιακά εν γένει) για την εφε?
ξής απρόσκοπτη λειτουργία του αερομεταφορέα και
δεδομένου ότι η Βουλή των Ελλήνων έχει διαλυθεί
λόγω της προκήρυξης γενικών βουλευτικών εκλογών
και επομένως δεν είναι εφικτή η ψήφιση νόμου για
την ρύθμιση των θεμάτων που ανακύπτουν, για τα
οποία όμως συντρέχει εξαιρετικώς επείγουσα ανάγκη
να ρυθμιστούν άμεσα,
με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασί?
ζουμε:
6486 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ)
Άρθρο 1
1. Στην παρ. 1 του άρθρου 1, στην παρ. 13 του άρθρου 2
και στην παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 3717/2008 (Φ.Ε.Κ. Α΄
239) προστίθεται η εταιρεία με την επωνυμία ?GALILEO
HELLAS A.E.?.
2. Στην παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3717/2008 αντικαθί?
σταται το τελευταίο εδάφιο, ως εξής:
?Στο Τακτικό Προσωπικό περιλαμβάνονται και οι κατέχο?
ντες τη βαθμίδα του δόκιμου υπαλλήλου μέχρι κατ` ανώ?
τατο όριο την 1.3.2009, όπως επίσης και το προσωπικό που
έχει προσληφθεί στο εξωτερικό με συμβάσεις εργασίας
αορίστου χρόνου από τους Σημερινούς ή τους Αρχικούς
Εργοδότες και είναι αποσπασμένο στους Σημερινούς Ερ?
γοδότες στην Ελλάδα μέχρι την Κρίσιμη Ημερομηνία,
καθώς και το προσωπικό των Σημερινών Εργοδοτών που
έχει προσληφθεί με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας
αορίστου χρόνου, στο οποίο έχει ανατεθεί αποκλειστικά
το έργο της μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων
σε ιδιώτη επενδυτή.?
3. Στην παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 3717/2008, προστί?
θεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:
?Για τους διευθυντές εξωτερικού, που ανήκουν στο
Τακτικό Προσωπικό, ως Τακτικές Μηνιαίες Αποδοχές
θεωρούνται οι αποδοχές που θα έπαιρναν στην Ελλά?
δα κατά την Κρίσιμη Ημερομηνία, όπως κατά τα λοιπά
αυτές ορίζονται στα προηγούμενα εδάφια, βάσει των
εφαρμοστέων για την περίπτωσή τους συλλογικών συμ?
βάσεων εργασίας ή διαιτητικών αποφάσεων.?
4. Η παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 3717/2008 αντικαθί?
σταται ως εξής:
?Η προβλεπόμενη από τις παραγράφους 3 και 4 προσαύ?
ξηση του χρόνου ασφάλισης συνυπολογίζεται τόσο για τη
συμπλήρωση των χρονικών προϋποθέσεων συνταξιοδότη?
σης, όσο και για τον υπολογισμό του ποσού της σύνταξης.
Οι πραγματικές ημέρες ασφάλισης στους Σημερινούς και
τους Αρχικούς Εργοδότες, πέραν των απαιτούμενων για
τη συμπλήρωση του προσαυξημένου χρόνου ασφάλισης
των 10.500 ημερών, συνυπολογίζονται χωρίς προσαύξηση
για τον καθορισμό του ποσού της σύνταξης.?
5. Μετά την παρ. 6 του άρθρου 2 του ν. 3717/2008
προστίθεται παράγραφος 6α, ως εξής:
?6α. Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου και των
άρθρων 3 και 7 του παρόντος νόμου υπάγονται και οι
υπηρετούντες την 30.4.2009 ως τακτικό προσωπικό, με
οποιαδήποτε ειδικότητα, στην εταιρία Pantheon Airways
Α.Ε., των οποίων οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας
ή έμμισθης εντολής λύθηκαν ή λύονται μέχρι 30.9.2009
καθ’ οιονδήποτε τρόπο. Σε περίπτωση που οι εργαζό?
μενοι της παραγράφου αυτής είχαν προϋπηρεσία σε
έναν από τους Σημερινούς Εργοδότες, η προϋπηρεσία
αυτή λαμβάνεται υπόψη και συνυπολογίζεται στις προ?
σαυξήσεις του χρόνου ασφάλισης.?
6. Μετά την παρ. 10 του άρθρου 2 του ν. 3717/2008
προστίθενται παράγραφοι 10α και 10β ως εξής:
?10α. Για το προσωπικό της παραγράφου 1 του πα?
ρόντος άρθρου, που έχει ασφαλιστεί σε οποιονδήποτε
φορέα κοινωνικής ασφάλισης πριν την 31.12.1992 και
δεν συμπληρώνει τις προϋποθέσεις πλήρους σύνταξης
γήρατος και αναπηρίας, συνυπολογίζεται χωρίς προ?
σαύξηση και για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων
θεμελίωσης του δικαιώματος συνταξιοδότησής του για
κύρια και επικουρική σύνταξη και ο χρόνος ασφάλισης
εκτός των Σημερινών και Αρχικών Εργοδοτών, καθώς
και ο χρόνος στρατιωτικής θητείας που αναγνωρίζεται
με τις διατάξεις του ν. 1358/1983 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 64).
10β. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρ?
μογή και για το Τακτικό Προσωπικό των Σημερινών
Εργοδοτών, που είναι αποσπασμένο σε άλλους φορείς
του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα με
υπουργικές αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν πριν την
1.3.2009 και το οποίο εξακολουθούσε σε όλο το χρονικό
διάστημα της απόσπασής του να ανήκει οργανικά στους
Σημερινούς και τους Αρχικούς Εργοδότες. Ο χρόνος αυ?
τός λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στους Σημερινούς
και τους Αρχικούς Εργοδότες.?
7. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3 του
ν. 3717/2008 αντικαθίσταται ως εξής:
?Η ειδική επιδότηση ανεργίας δεν παρέχεται ή διακό?
πτεται με τη συμπλήρωση των ισχυουσών προϋποθέσε?
ων βάσει του παρόντος για λήψη πλήρους συντάξεως
γήρατος, εκτός αν υποβληθεί αίτηση μεταφοράς τού
άρθρου 7 του παρόντος νόμου. Ειδικά για τους Ιπταμέ?
νους Χειριστές της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1
του άρθρου 6 του παρόντος νόμου, η ειδική επιδότηση
ανεργίας καταβάλλεται μέχρι την υποβολή της αίτησης
για λήψη σύνταξης γήρατος και όχι πέραν των δώδεκα
μηνών.?
8. Μετά το άρθρο 5 του ν. 3717/2008, προστίθεται νέο
άρθρο 5Α ως εξής:
?Άρθρο 5Α
Διατάξεις για την αποχώρηση εργαζομένων
της OLYMPIC CATERING Α.Ε.
1. Οι εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας
αορίστου χρόνου στην Olympic Catering A.E., οι οποίοι
υπάγονται, ως προς την συνταξιοδότησή τους, στις δι?
ατάξεις των παραγράφων 1 έως 5 του άρθρου 19 του
ν. 2703/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 72) και των οποίων οι συμβάσεις
εξαρτημένης εργασίας λύονται εντός δύο (2) μηνών από
την Κρίσιμη Ημερομηνία της εταιρείας Ολυμπιακές Αε?
ρογραμμές Α.Ε., υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου
2 του παρόντος νόμου μόνον ως προς την προσαύξηση
του χρόνου ασφάλισης, προκειμένου να θεμελιώσουν
δικαίωμα για κύρια και επικουρική σύνταξη, καθώς και
να προσαυξήσουν το ποσό της σύνταξης, σύμφωνα με
τη διάταξη του άρθρου 19 του ν. 2703/1999. Για την οι?
κονομική επιβάρυνση που προκύπτει από την εφαρμογή
της διάταξης της παρούσας παραγράφου εφαρμόζεται
η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 2 του πα?
ρόντος νόμου.
2. Στους εργαζόμενους της Olympic Catering A.E., οι
οποίοι συνταξιοδοτούνται, σύμφωνα με τη διάταξη της
παραγράφου 1, καταβάλλεται αποζημίωση ίση προς το
εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης του εδαφίου β΄ της
παραγράφου 1 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου, απο?
κλειομένης οιασδήποτε άλλης αποζημίωσης για τον ίδιο
λόγο, πέραν της αναφερομένης στην παράγραφο 4 του
παρόντος άρθρου. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης
γίνεται σύμφωνα με το εδάφιο β΄ της παραγράφου 1
του άρθρου 4 του παρόντος νόμου, χρησιμοποιουμένου
αναλογικά και του ορισμού των ?Τακτικών Μηνιαίων Απο?
δοχών? του άρθρου 1 του παρόντος νόμου. Η αποζημίωση
καταβάλλεται εντός διμήνου από την υποβολή αίτησης,
σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου
4 του παρόντος νόμου. Με την υποβολή αίτησης προς
ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ) 6487
τον ΟΑΕΔ, συνυποβάλλεται βεβαίωση του εργοδότη, αντί
της βεβαίωσης του εκκαθαριστή. Για την οικονομική επι?
βάρυνση που προκύπτει από την εφαρμογή της διάταξης
της παρούσας παραγράφου εφαρμόζεται η διάταξη της
παραγράφου 4 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου.
3. Προκειμένου να διασφαλισθεί η συμβατότητα με
το κοινοτικό δίκαιο της οικονομικής επιβάρυνσης του
Ελληνικού Δημοσίου από το παρόν άρθρο, μέρος της
δαπάνης θα αποδοθεί από την Olympic Catering στο
Ελληνικό Δημόσιο. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οι?
κονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής
Προστασίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορί?
ζεται η διαδικασία, το ποσό της δαπάνης που θα απο?
δοθεί από την Olympic Catering στο Ελληνικό Δημόσιο,
καθώς και ο τρόπος και χρόνος απόδοσής του εντός
τριετίας κατ’ ανώτατο όριο από την έκδοση της κοινής
υπουργικής απόφασης. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης
εξόφλησης από την Olympic Catering A.E. της καταβλη?
τέας δαπάνης, το ποσό αυτής θα επιβαρύνεται με τα
προβλεπόμενα για την καθυστέρηση οφειλής προς το
Ελληνικό Δημόσιο.
4. Η δαπάνη που, σύμφωνα με την διάταξη της παρα?
γράφου 3 του παρόντος άρθρου, βαρύνει την Olympic
Catering A.E. είναι επιπλέον των υποχρεώσεών της από
το με ημερομηνία 23 Ιουλίου 2009 πρακτικό συμφωνίας
της με το ?Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων Olympic Catering
A.E.?, δυνάμει του οποίου η εταιρεία θα καταβάλει στους
συνταξιοδοτούμενους, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο,
της Olympic Catering A.E. κάθε διαφορά μεταξύ της
αποζημίωσης της διάταξης της παραγράφου 2 του πα?
ρόντος άρθρου και τυχόν υψηλότερης αποζημίωσης που
θα τους αναλογούσε κατά τη συνταξιοδότησή τους, εν
απουσία των διατάξεων του παρόντος άρθρου.?
9. Η παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3717/2008 αντικαθί?
σταται ως εξής:
?3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και
Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστα?
σίας ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα που προκύπτουν
από την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων.?
10. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 3717/2008 αντικαθί?
σταται ως εξής:
?2. α. Το κατά την Κρίσιμη Ημερομηνία Τακτικό Προ?
σωπικό των Σημερινών Εργοδοτών, ανεξάρτητα εάν έχει
λυθεί ή όχι η σχέση εργασίας τους, μεταφέρεται με την
ίδια σχέση εργασίας, σε νπιδ που εποπτεύονται από το
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, δημόσιες υπηρε?
σίες, αυτοτελείς ή ανεξάρτητες αρχές, νπδδ και ΟΤΑ α΄ και
β΄ βαθμίδας, ύστερα από αίτησή του. Η μεταφορά γίνεται
σε φορέα ή υπηρεσία, αποκλειστικά σε νομό επιλογής του
υπαλλήλου, εφόσον υπάρχει κενή θέση ή ανάγκη σε φορέα
του νομού αυτού. Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου πε?
ριλαμβάνεται και το προσωπικό που έχει προσληφθεί πριν
την 1.1.2008 και εργάζεται μέχρι την Κρίσιμη Ημερομηνία
με σύμβαση αορίστου χρόνου στην Ομοσπονδία των Σω?
ματείων των Εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας
και τα Σωματεία που είναι μέλη της.
β. Οι κάτοχοι πτυχίου κατηγορίας Β1 ή Β2 ή C κατά
JAR 66 ή αδείας κατά το Μέρος 66 (EASA PART 66) του
2042/2003 ΕΚ, εφόσον υποβάλουν σχετική αίτηση και
διαθέτουν τα κατά περίπτωση απαιτούμενα πτυχία και
ειδικότητες, μεταφέρονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αε?
ροπορίας και τίθενται στη διάθεση του Διοικητή αυτής,
ο οποίος τούς αναθέτει καθήκοντα και εργασίες κατά
τις ανάγκες της Υπηρεσίας και οι οποίες προσιδιάζουν
τόσο στα επαγγελματικά, όσο και στα τυπικά και ουσι?
αστικά προσόντα των μεταφερομένων και των λοιπών
απασχολουμένων στην ΥΠΑ με την ειδικότητα αυτή.?
11. Μετά την παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 3717/2008,
όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν.
3783/2009 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 136), προστίθεται νέα παράγραφος
5α ως εξής:
?5α. Οι Ιπτάμενοι Χειριστές, οι οποίοι μεταφέρονται
στην ΥΠΑ σε προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθώς και οι κάτοχοι
πτυχίου κατηγορίας Β1 ή Β2 ή C κατά JAR 66 ή αδείας
κατά το Μέρος 66 (EASA PART 66) του 2042/2003 ΕΚ
που μεταφέρονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας,
σύμφωνα με τις παραγράφους 10α και 10β του άρθρου 7
του παρόντος νόμου, δικαιούνται, μετά από αίτησή τους,
άδειας άνευ αποδοχών, διαρκείας τουλάχιστον ενός (1)
έτους. Η άδεια αυτή χορηγείται υποχρεωτικά από το
Διοικητή της ΥΠΑ, εφ’ όσον οι μεν Ιπτάμενοι Χειριστές
πρόκειται να απασχοληθούν σε πτητικό έργο προς δι?
ατήρηση των πτητικών ικανοτήτων και απόκτηση νέων
ή προς απόκτηση περαιτέρω εμπειρίας στο χειρισμό
αεροσκαφών, οι δε κάτοχοι του ως άνω πτυχίου κατη?
γορίας Β1 ή Β2 ή C κατά JAR 66 ή αδείας κατά το Μέρος
66 (EASA PART 66) του 2042/2003 ΕΚ εφ’ όσον πρόκειται
να απασχοληθούν σε έργο μηχανικού αεροσκαφών, προς
διατήρηση των ικανοτήτων που είχαν κατά την έξοδό
τους από το Σημερινό Εργοδότη ή προς απόκτηση ανά?
λογης περαιτέρω εμπειρίας στον τομέα τους.
Η κατόπιν αδείας για την ανωτέρω αιτία απουσία των
προαναφερομένων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αερο?
πορίας, γενομένη άπαξ ή κατ’ επανάληψη, δεν συνιστά
αποχώρηση από τη θέση που κατέχουν και στην οποία
επανέρχονται μετά τη λήξη της αδείας τους.
Ο κατά τα ανωτέρω χρόνος απουσίας λαμβάνεται
υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, σύμ?
φωνα με τα οριζόμενα στην εκάστοτε ισχύουσα κοινή
υπουργική απόφαση περί καθορισμού αποδοχών της
παρούσας παραγράφου και δεν προσμετρείται για τον
υπολογισμό της αποζημιώσεως του ν. 2112/1920 (Φ.Ε.Κ.
67Α΄) σε περίπτωση λήξεως της σχέσεως εργασίας.?
12. Στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 3717/2008
προστίθεται εδάφιο, ως εξής:
? Σε περίπτωση που το μεταφερόμενο προσωπικό συ?
μπληρώνει, μέχρι τη δημοσίευση της πράξης μεταφοράς,
τις ισχύουσες βάσει του παρόντος νόμου προϋποθέσεις
για τη λήψη πλήρους συντάξεως γήρατος, οι τυχόν επί
πλέον τακτικές αποδοχές καταβάλλονται πλήρεις ως
προσωπική διαφορά, η οποία μειώνεται με τους όρους
και προϋποθέσεις του προηγουμένου εδαφίου.?
13. Στην παρ. 10 του άρθρου 7 του ν. 3717/2008 προ?
στίθεται εδάφιο ως εξής:
?Κατά τα λοιπά ισχύουν αναλόγως τα προβλεπόμενα
στο άρθρο 17 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πο?
λιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων νπδδ
(ν. 3528/2007 ? Φ.Ε.Κ. Α΄ 26).?
14. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 8 του
ν. 3717/2008 αντικαθίσταται ως εξής:
?Ένα μήνα μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος νό?
μου και μέχρι την 31.12.2014, οι προκηρύξεις για πρό?
σληψη προσωπικού, που εκδίδονται από τα νπιδ τα
οποία εποπτεύονται από το Υπουργείο Μεταφορών
και Επικοινωνιών, δημόσιες υπηρεσίες, αυτοτελείς ή
6488 ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ)
ανεξάρτητες αρχές, νπδδ και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμίδας,
θα προβλέπουν ότι ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%)
επί των προκηρυσσομένων θέσεων, θα καλύπτονται
κατ’ απόλυτη προτεραιότητα από το προσωπικό της
παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, υπό τον έλεγχο
του ΑΣΕΠ και σύμφωνα με κριτήρια που θα οριστούν
με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Με?
ταφορών και Επικοινωνιών, χωρίς να έχουν εφαρμογή
όρια ηλικίας για το προσωπικό αυτό.?
15. Η οικονομική επιβάρυνση που προκύπτει για όλους
τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης από την εφαρμογή
των ανωτέρω διατάξεων του παρόντος άρθρου καλύ?
πτεται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Άρθρο 2
Ομαδικές απολύσεις
Η παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 1387/1983 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 110),
που προστέθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 15 του ν.
2736/1999 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 172) και αντικαταστάθηκε με την
παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 2874/2000 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 286),
αντικαθίσταται ως εξής:
?5. Σε ομαδικές απολύσεις που προκαλούνται από
τη διακοπή της δραστηριότητας της επιχείρησης ή
εκμετάλλευσης, κατόπιν δικαστικής αποφάσεως, δεν
εφαρμόζονται οι παράγραφοι 1, 2, 3 και 4 του παρόντος
άρθρου.?
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ?ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ,
ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ ? ΠΕΤΡΑΛΙΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη