Πρωτοφανής πρόκληση η ανάθεση
σε ιδιώτες της μελέτης νομοσχεδίου με αμοιβή 96.000€
Το ρόλο του ατζέντη ιδιωτικών υπηρεσιών φαίνεται ότι επιλέγει η ηγεσία του Υπ. Παιδείας.
Πρωτοφανές γεγονός για τα εκπαιδευτικά χρονικά αποτελεί η προκήρυξη διαγωνισμού...
αμειβόμενου με 96.000 Ευρώ (!!) για να σχεδιαστεί το σύστημα επιλογής – διορισμών, μεταθέσεων και γενικότερα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, από μια πενταμελή ομάδα έργου στην οποία θα κατοχυρωθεί ο διαγωνισμός!!
Συγκεκριμένα πρόχειρο διαγωνισμό κάνει το υπουργείο Παιδείας για την επιλογή αναδόχου εταιρίας, η οποία θα αναλάβει «την κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για το σύστημα επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού και των στελεχών της Εκπαίδευσης». Το σχέδιο, σύμφωνα με την προκήρυξη, θα περιλαμβάνει:
«(α) πρόταση σεναρίων για πλαίσιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της Εκπαίδευσης, βάσει κριτικής αποτίμησης της λειτουργίας του υφιστάμενου συστήματος, συγκριτικών δεδομένων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των πορισμάτων από επεξεργασία των προτάσεων που θα έχουν κατατεθεί κατά την πρώτη διαβούλευση της σχετικής αρχικής νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Παιδείας καθώς και
(β) Πρόταση για το νέο σύστημα διοικητικών διαδικασιών, υποδομών και εργαλείων για την υλοποίηση του νέου προτεινόμενου πλαισίου, με αξιοποίηση των πορισμάτων της διοικητικής επιστήμης και των νέων επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων».
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 17-12-09 και έληξε ήδη στις 4-1-10, δηλ. μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν μέσα στις σχολικές διακοπές. Προφανώς επικράτησε η λογική όσο λιγότεροι το μάθουν τόσο καλύτερα…
Είναι η πρώτη φορά που ο σχεδιασμός και η τεκμηρίωση νομοσχεδίων ανατίθεται επί πληρωμή ουσιαστικά σε ομάδες έργου, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις τους, χωρίς να αποκλείεται, αλλά μάλλον να προκρίνεται, η συμμετοχή ιδιωτών.
Και δεν μπορεί να σταθεί πολιτικά η αιτιολόγηση που δίνει στο από 28-12-09 έγγραφό της η Ειδική Γραμματέας του Υπ. Παιδείας για την απαράδεκτη αυτή απόφαση. Συγκεκριμένα η Ειδ. Γραμματέας αναφέρει πως η προκήρυξη έγινε «επειδή, αυτό αποτελεί ένα μείζον γεγονός που κρίνει και επηρεάζει τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών, αυτών που προσδοκούν να γίνουν εκπαιδευτικοί και το μέλλον της εκπαίδευσης των μαθητών, το Κράτος οφείλει να είναι όσο το δυνατόν πιο ακέραιο και τεκμηριωμένο στην τελική του πρόταση».
Λες και δεν διαθέτει δημόσιους ερευνητικούς και σχεδιαστικούς οργανισμούς (π.χ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, αρμόδια τμήματα στο ΥΠΕΠΘ κ.λπ.) και μας χρειάζεται μια ιδιωτική ομάδα έργου, τα μέλη της οποίας μάλιστα δεν είναι απαραίτητο να έχουν εκπαιδευτική εμπειρία.
Λες και δεν υπάρχουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες που έχουν αναλυτικές επεξεργασίες οι οποίες συμπυκνώνουν όλη την εμπειρία του κλάδου των εκπαιδευτικών σε αυτή τη χώρα, και τις έχουν καταθέσει εδώ και πολλά χρόνια και μάλιστα … δωρεάν.
Λες και δεν έχουμε την εμπειρία της κατασπατάλησης κονδυλίων και την παραγωγή ουσιαστικά μηδενικού έργου σε αρκετές άλλες περιπτώσεις που έγινε μια τέτοια επιλογή, δηλαδή ανάθεση μελετών για ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε ιδιωτικές ομάδες έργου π.χ. για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών από τον ΟΕΠΕΚ ή το Action Plan για την ΤΕΕ κ.λπ.
Καταγγέλλουμε αυτή την τακτική.
Ζητάμε την ανάκληση της από 17-12-09 προκήρυξης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Υπ. Παιδείας και την ακύρωση αυτού του πρόχειρου διαγωνισμού.
Καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακάμπτεται εξ αντικειμένου το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, απαιτούμε από το ΥΠΕΠΘ τη συλλογική διαπραγμάτευση με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών μέσα από την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Αυτό απαιτεί ο ουσιαστικός δημοκρατικός διάλογος, που δυστυχώς όπως φαίνεται, τον επικαλείται μόνο για λόγους επικοινωνίας η Υπουργός Παιδείας.
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ
σε ιδιώτες της μελέτης νομοσχεδίου με αμοιβή 96.000€
Το ρόλο του ατζέντη ιδιωτικών υπηρεσιών φαίνεται ότι επιλέγει η ηγεσία του Υπ. Παιδείας.
Πρωτοφανές γεγονός για τα εκπαιδευτικά χρονικά αποτελεί η προκήρυξη διαγωνισμού...
αμειβόμενου με 96.000 Ευρώ (!!) για να σχεδιαστεί το σύστημα επιλογής – διορισμών, μεταθέσεων και γενικότερα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, από μια πενταμελή ομάδα έργου στην οποία θα κατοχυρωθεί ο διαγωνισμός!!
Συγκεκριμένα πρόχειρο διαγωνισμό κάνει το υπουργείο Παιδείας για την επιλογή αναδόχου εταιρίας, η οποία θα αναλάβει «την κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για το σύστημα επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού και των στελεχών της Εκπαίδευσης». Το σχέδιο, σύμφωνα με την προκήρυξη, θα περιλαμβάνει:
«(α) πρόταση σεναρίων για πλαίσιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της Εκπαίδευσης, βάσει κριτικής αποτίμησης της λειτουργίας του υφιστάμενου συστήματος, συγκριτικών δεδομένων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των πορισμάτων από επεξεργασία των προτάσεων που θα έχουν κατατεθεί κατά την πρώτη διαβούλευση της σχετικής αρχικής νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Παιδείας καθώς και
(β) Πρόταση για το νέο σύστημα διοικητικών διαδικασιών, υποδομών και εργαλείων για την υλοποίηση του νέου προτεινόμενου πλαισίου, με αξιοποίηση των πορισμάτων της διοικητικής επιστήμης και των νέων επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων».
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 17-12-09 και έληξε ήδη στις 4-1-10, δηλ. μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν μέσα στις σχολικές διακοπές. Προφανώς επικράτησε η λογική όσο λιγότεροι το μάθουν τόσο καλύτερα…
Είναι η πρώτη φορά που ο σχεδιασμός και η τεκμηρίωση νομοσχεδίων ανατίθεται επί πληρωμή ουσιαστικά σε ομάδες έργου, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις τους, χωρίς να αποκλείεται, αλλά μάλλον να προκρίνεται, η συμμετοχή ιδιωτών.
Και δεν μπορεί να σταθεί πολιτικά η αιτιολόγηση που δίνει στο από 28-12-09 έγγραφό της η Ειδική Γραμματέας του Υπ. Παιδείας για την απαράδεκτη αυτή απόφαση. Συγκεκριμένα η Ειδ. Γραμματέας αναφέρει πως η προκήρυξη έγινε «επειδή, αυτό αποτελεί ένα μείζον γεγονός που κρίνει και επηρεάζει τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών, αυτών που προσδοκούν να γίνουν εκπαιδευτικοί και το μέλλον της εκπαίδευσης των μαθητών, το Κράτος οφείλει να είναι όσο το δυνατόν πιο ακέραιο και τεκμηριωμένο στην τελική του πρόταση».
Λες και δεν διαθέτει δημόσιους ερευνητικούς και σχεδιαστικούς οργανισμούς (π.χ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, αρμόδια τμήματα στο ΥΠΕΠΘ κ.λπ.) και μας χρειάζεται μια ιδιωτική ομάδα έργου, τα μέλη της οποίας μάλιστα δεν είναι απαραίτητο να έχουν εκπαιδευτική εμπειρία.
Λες και δεν υπάρχουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες που έχουν αναλυτικές επεξεργασίες οι οποίες συμπυκνώνουν όλη την εμπειρία του κλάδου των εκπαιδευτικών σε αυτή τη χώρα, και τις έχουν καταθέσει εδώ και πολλά χρόνια και μάλιστα … δωρεάν.
Λες και δεν έχουμε την εμπειρία της κατασπατάλησης κονδυλίων και την παραγωγή ουσιαστικά μηδενικού έργου σε αρκετές άλλες περιπτώσεις που έγινε μια τέτοια επιλογή, δηλαδή ανάθεση μελετών για ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε ιδιωτικές ομάδες έργου π.χ. για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών από τον ΟΕΠΕΚ ή το Action Plan για την ΤΕΕ κ.λπ.
Καταγγέλλουμε αυτή την τακτική.
Ζητάμε την ανάκληση της από 17-12-09 προκήρυξης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Υπ. Παιδείας και την ακύρωση αυτού του πρόχειρου διαγωνισμού.
Καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακάμπτεται εξ αντικειμένου το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, απαιτούμε από το ΥΠΕΠΘ τη συλλογική διαπραγμάτευση με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών μέσα από την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Αυτό απαιτεί ο ουσιαστικός δημοκρατικός διάλογος, που δυστυχώς όπως φαίνεται, τον επικαλείται μόνο για λόγους επικοινωνίας η Υπουργός Παιδείας.
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ