Ήταν Παρασκευή 7 Απριλίου 2006 και στην Αθήνα, υπογραφόταν η σύμβαση του μετρό και η παραχώρηση της κατασκευής του στην κ/ξ των εταιρειών ΑΕΓΕΚ–IMPREGILO–ANSALDO T.S.F.–SELI–ANSALDOBREDA.
Ένα έργο που θα "δημιουργούσε 3.000 θέσεις εργασίας και θα έδινε ανάσα στην...
ανεργια της Θεσσαλονίκης" (εσείς τις είδατε;), θα τελείωνε σε 6,5 χρόνια (έχουν περάσει τα 4 και ολοκληρώθηκε το 14%, δηλαδή το 1/7 του έργου, δηλαδή για τα 7/7...;), θα προκαλούσε ελάχιστη όχληση (ρωτήστε τους καταστηματάρχες, αλλά και κάθε Θεσσαλονικιό...)
Η ανακοίνωση της εταιρείας (7/4/2006) έλεγε:
Υπογράφθηκε σήμερα η σύμβαση για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ξεκινάει η υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου.
Για αυτήν την πολύ σημαντική εξέλιξη, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η σημερινή υπογραφή της σύμβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτελεί πραγματικά ιστορική μέρα για τη συμπρωτεύουσα.
Αυτό το πολύπαθο έργο, ταλαιπώρησε με την καθυστέρηση κατασκευής του, εδώ και 15 χρόνια, τους πολίτες της συμπρωτεύουσας! 15 χρόνια, Μετρό άκουγαν, αλλά Μετρό δεν έβλεπαν… Το έργο είχε «στοιχειώσει». Σήμερα, όμως, επιτέλους ξεκινάει να κατασκευάζεται Μέσα στο Μάιο οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα δουν να ξεκινάει η δουλειά στα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ.
Είμαι πραγματικά περήφανος που επί Υπουργείας μου ξεκινά η κατασκευή του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Σε πρώτη φάση, το έργο περιλαμβάνει 9,6 χιλιόμετρα Μετρό και 13 σταθμούς. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως. Και μάλιστα, μιλάμε για ένα Μετρό που θα είναι καλύτερο ποιοτικά από αυτό της Αθήνας και ίσως το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη! Είναι ένα σπουδαίο έργο, που πραγματικά θα βελτιώσει θεαματικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της συμπρωτεύουσας. Στο σημείο αυτό θέλω να πω ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η όχληση των πολιτών από τα έργα να είναι η μικρότερη δυνατή. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό εκπονείται και ειδική μελέτη.
Ήταν μακρύς και δύσκολος ο δρόμος μέχρι να φτάσουμε ως εδώ. Σας υπενθυμίζω ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και καθυστερήσεις δεκαετιών, παραλείψεις των παλαιότερων μελετών τις οποίες αντιμετωπίσαμε μελετώντας εκ νέου το έργο, αλλά και δυσκολίες στο διαγωνισμό, αφού υποβλήθηκαν συνολικά 34 ενστάσεις, προσφυγές και καταγγελίες στην Αναθέτουσα Αρχή, τα ελληνικά δικαστήρια και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τριάντα τέσσερις! Νομίζω ότι είναι ο μεγαλύτερος αριθμός που έχει υποβληθεί ποτέ σε διαγωνισμό. Σε όλες, όμως, δικαιωθήκαμε. Όλα αυτά τα ξεπεράσαμε και επιτέλους προχωράμε στην κατασκευή του έργου.
Θα ήθελα να τονίσω ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. διεξήγαγε μέσα σε αναλογικά πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έναν αδιάβλητο διαγωνισμό, για το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην Ελλάδα σήμερα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ. Σας θυμίζω ότι έχουμε εξασφαλίσει πλήρως τη χρηματοδότησή του, από το Γ’ ΚΠΣ και από εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Και είναι πολύ σημαντικό να τονισθεί ότι για την ολοκλήρωση αυτού του τεράστιου έργου θα δημιουργηθούν 3000 θέσεις εργασίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Σας θυμίζω, τέλος, ότι μαζί με τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας ξεκινάμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη! Έργα συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα κατασκευαστούν συνολικά 26 νέοι σταθμοί και 22,5 χιλιόμετρα νέας γραμμής.
Θέλω ειλικρινά να συγχαρώ όλους όσους εργάστηκαν για να φτάσουμε ως εδώ. Είχαμε πει ότι το 2006 είναι η χρονιά που θα ξεκινήσει η υλοποίηση των μεγάλων έργων, σε όλη τη χώρα. Το είπαμε και το κάνουμε.»
Για αυτήν την πολύ σημαντική εξέλιξη, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η σημερινή υπογραφή της σύμβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αποτελεί πραγματικά ιστορική μέρα για τη συμπρωτεύουσα.
Αυτό το πολύπαθο έργο, ταλαιπώρησε με την καθυστέρηση κατασκευής του, εδώ και 15 χρόνια, τους πολίτες της συμπρωτεύουσας! 15 χρόνια, Μετρό άκουγαν, αλλά Μετρό δεν έβλεπαν… Το έργο είχε «στοιχειώσει». Σήμερα, όμως, επιτέλους ξεκινάει να κατασκευάζεται Μέσα στο Μάιο οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα δουν να ξεκινάει η δουλειά στα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ.
Είμαι πραγματικά περήφανος που επί Υπουργείας μου ξεκινά η κατασκευή του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Σε πρώτη φάση, το έργο περιλαμβάνει 9,6 χιλιόμετρα Μετρό και 13 σταθμούς. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως. Και μάλιστα, μιλάμε για ένα Μετρό που θα είναι καλύτερο ποιοτικά από αυτό της Αθήνας και ίσως το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη! Είναι ένα σπουδαίο έργο, που πραγματικά θα βελτιώσει θεαματικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της συμπρωτεύουσας. Στο σημείο αυτό θέλω να πω ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η όχληση των πολιτών από τα έργα να είναι η μικρότερη δυνατή. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό εκπονείται και ειδική μελέτη.
Ήταν μακρύς και δύσκολος ο δρόμος μέχρι να φτάσουμε ως εδώ. Σας υπενθυμίζω ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και καθυστερήσεις δεκαετιών, παραλείψεις των παλαιότερων μελετών τις οποίες αντιμετωπίσαμε μελετώντας εκ νέου το έργο, αλλά και δυσκολίες στο διαγωνισμό, αφού υποβλήθηκαν συνολικά 34 ενστάσεις, προσφυγές και καταγγελίες στην Αναθέτουσα Αρχή, τα ελληνικά δικαστήρια και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τριάντα τέσσερις! Νομίζω ότι είναι ο μεγαλύτερος αριθμός που έχει υποβληθεί ποτέ σε διαγωνισμό. Σε όλες, όμως, δικαιωθήκαμε. Όλα αυτά τα ξεπεράσαμε και επιτέλους προχωράμε στην κατασκευή του έργου.
Θα ήθελα να τονίσω ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. διεξήγαγε μέσα σε αναλογικά πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έναν αδιάβλητο διαγωνισμό, για το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην Ελλάδα σήμερα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ. Σας θυμίζω ότι έχουμε εξασφαλίσει πλήρως τη χρηματοδότησή του, από το Γ’ ΚΠΣ και από εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Και είναι πολύ σημαντικό να τονισθεί ότι για την ολοκλήρωση αυτού του τεράστιου έργου θα δημιουργηθούν 3000 θέσεις εργασίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Σας θυμίζω, τέλος, ότι μαζί με τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας ξεκινάμε το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα και που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την Ευρώπη! Έργα συνολικού ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα κατασκευαστούν συνολικά 26 νέοι σταθμοί και 22,5 χιλιόμετρα νέας γραμμής.
Θέλω ειλικρινά να συγχαρώ όλους όσους εργάστηκαν για να φτάσουμε ως εδώ. Είχαμε πει ότι το 2006 είναι η χρονιά που θα ξεκινήσει η υλοποίηση των μεγάλων έργων, σε όλη τη χώρα. Το είπαμε και το κάνουμε.»
Δέκα χρόνια πριν την υπογραφή της σύμβασης (28-2-1996), η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ έγραφε:
και
Στις 29/9/2003 η κ. Βάσω Παπανδρέου παραχώρησε συνέντευξη τύπου κατά την οποία ανακοίνωσε την ακύρωση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης από την κοινοπραξία Θεσσαλονίκη Μετρό Α.Ε. και την δημοπράτηση του έργου χρηματοδοτούμενου από τις δημόσιες επενδύσεις. Υποσχέθηκε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο για τη διεθνή έκθεση EXPO 2008 την οποία διεκδικεί η Θεσσαλονίκη.