Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Αμπερντίν μέτρησαν τα επίπεδα σωματιδίων στη διάρκεια 85 διαδρομών με το αυτοκίνητο, που κράτησαν από 10 έως 60 λεπτά. Σε 49 από τις διαδρομές ο οδηγός κάπνισε από ένα έως τέσσερα τσιγάρα και διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων ήταν κατά μέσο όρο 85΅g/m3, τριπλάσια δηλαδή από τα 25΅g/m3 που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ΠΟΥ θεωρεί το ανώτατο ασφαλές επίπεδο για εσωτερικούς χώρους.
Ακόμα και στις περιπτώσεις που ο οδηγός είχε ανοιχτά τα παράθυρα, τα επίπεδα σωματιδίων ήταν υψηλότερα από το ανώτατο όριο του ΠΟΥ, σύμφωνα με την έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Tobacco Control. Αντίθετα, στα αυτοκίνητα χωρίς καπνιστές τα επίπεδα σωματιδίων ήταν κατά μέσο όρο 7.4΅g/m3.
Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις επιπτώσεις του παθητικού καπνίσματος στο αυτοκίνητο, καθώς έχουν ταχύτερο ρυθμό αναπνοής και λιγότερο ανεπτυγμένο ανοσοποιητικό σύστημα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν από άσθμα, μολύνσεις στα αυτιά, ακόμα και σύνδρομο αιφνίδιου βρεφικού θανάτου, λένε οι ίδιοι επιστήμονες.
«Η έρευνα καταδεικνύει ότι η συγκέντρωση καπνού σε αυτοκίνητα όπου κάποιος καπνίζει είναι πιθανό να βλάπτουν την υγεία κάτω από σχεδόν οποιεσδήποτε συνθήκες εξαερισμού», επισημαίνουν οι ερευνητές.
Πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων ο Καναδάς και η Κύπρος, έχουν θεσπίσει νομοθεσία για τη απαγόρευση του καπνίσματος μέσα σε αυτοκίνητα, όπου βρίσκονται παιδιά. Ανάλογη νομοθεσία είναι υπό εξέταση και στη Βρετανία.
Σύμφωνα με άλλα στοιχεία, το κάπνισμα μέσα στο αυτοκίνητο δημιουργεί στο χώρο ρύπανση που είναι 23 φορές πιο τοξική απ' ό,τι σε ένα δωμάτιο γεμάτο καπνό. Τουλάχιστον τρεις στους δέκα καπνιστές εκτιμάται ότι ανάβουν τσιγάρο μέσα στο αυτοκίνητο όταν είναι και άλλοι παρόντες.
naftemporiki.gr