Οι δύσκολες εποχές που ζούμε μέσα σε ένα αρνητικό οικονομικό περιβάλλον επιτρέπουν ενέργειες και αποφάσεις οι οποίες σε άλλες εποχές θα ήταν αδιανόητες: Δύο σημαντικές οινοβιομηχανίες της χώρας μας (Τσάνταλης και ΙΝΟ) αποφάσισαν να...
προχωρήσουν σε μια εμπορική συμφωνία η οποία θα εξελίσσεται βήμα-βήμα και θα επεκτείνεται σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, πάνω στις βάσεις της ισότητας και της αμοιβαίας ωφέλειας.
Αρχή συνεργασίας, σε διαφορετικό επίπεδο, ήδη υφίσταται από τον Δεκέμβριο του 2009 όταν ιδρύθηκε η «Αχαϊκή Οινοποιία ΑΕΒΕ» από την πρώτη σε τζίρο Ελληνική οινοβιομηχανία «Ευάγγελος Τσάνταλης Α.Ε. Αμπελουργία, Οινοποιία – Αποσταγματοποιία» από κοινού με την «Ευβοϊκή Α.Ε.» η οποία, μαζί με την «ΙΝΟ Α.Ε.», αποτελούν τις δύο εταιρίες που ελέγχει ο Μανώλης Σκουλούδης (ο κύκλος εργασιών και των δύο εταιριών τις κατέτασσε τότε στην τρίτη θέση των Ελληνικών οινοποιητικών εταιριών), με στόχο την εκμετάλλευση του οινοποιείου ιδιοκτησίας της «Ευάγγελος Τσάνταλης Α.Ε.» στην Βιομηχανική περιοχή της Πάτρας. Στο σχετικό άρθρο μας με τίτλο «Αχαϊκή Οινοποιία ΑΕ: Τσάνταλης και Σκουλούδης σε μια συνεργασία με ευρύτερες προοπτικές» γράφαμε τότε τα εξής:
«Το μέλλον θα δείξει εάν η νέα εταιρία που ίδρυσαν ο Άγγελος Δημητριάδης (σαν διευθύνων σύμβουλος της «Ευάγγελος Τσάνταλης Α.Ε.») και ο Μανώλης Σκουλούδης, δεν θα περιοριστεί στους σκοπούς που φαίνονται «εκ πρώτης όψεως» στο καταστατικό της «Αχαϊκής Οινοποιίας Α.Ε.Β.Ε.», αλλά θα αποτελέσει την αφετηρία μιας νέας πορείας η οποία ίσως ακόμα και να αλλάξει το τοπίο της Ελληνικής Οινοποιίας».
Στα χρόνια που μεσολάβησαν, η σφοδρότητα της οικονομικής κρίσης δεν άφησε αλώβητο τον κλάδο της Ελληνικής οινοποιίας όπως αναλυτικά περιγράψαμε στο άρθρο μας 21ης Αυγούστου 2013 με τίτλο «Top 10: Οι μεγαλύτερες Οινοποιίες της χώρας μας το 2012 στην πιο ζημιογόνο χρήση της τελευταίας δεκαετίας και η τεράστια σημασία των εξαγωγών».
Το γεγονός αυτό συνέβαλε στο να επισπευστούν αποφάσεις που υπηρετούν κοινούς στόχους, όπως είναι η μείωση του κόστους και η αποτελεσματικότερη λειτουργία στα δίκτυα πωλήσεων και διανομής, οι οικονομίες κλίμακας, οι μαζικότερες αγορές πρώτης ύλης και υλικών συσκευασίας, η ενοποίηση εμπορικών πρακτικών, η δημιουργία κοινών προϊόντων κ.π.α.
Το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση των κοινών στόχων των εταιριών «Ευάγγελος Τσάνταλης Α.Ε.» και «ΙΝΟ Α.Ε.» υλοποιείται άμεσα με την υπογραφή εμπορικής συμφωνίας για την ενοποίηση των δικτύων πωλήσεων και διανομής στο εσωτερικό της Ελλάδος. Σε πρώτη φάση η ενοποίηση αυτή αφορά το χονδρεμπόριο που αριθμεί 7.500 ενεργούς πελάτες και την εξυπηρέτηση τους από τρείς κεντρικές αποθήκες (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θήβα). Αργότερα, όταν αρχίσουν οι ανανεώσεις των ετήσιων συμφωνιών με τις αλυσίδες λιανικής είναι πιθανό, η συμφωνία να επεκταθεί και στον μεγάλο τομέα των πωλήσεων στις αλυσίδες λιανικής της χώρας μας, ενώ σταδιακά σειρά θα παίρνουν όλοι οι επί μέρους τομείς δραστηριοτήτων των δύο εταιριών.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της συνεργασίας «Τσάνταλη» και «ΙΝΟ» είναι ότι τα προϊόντα των δύο εταιριών* αλληλοσυμπληρώνονται αφού η μεν «Ευάγγελος Τσάνταλης Α.Ε.» διαθέτει, με βάση τα 5 οινοποιεία της σε Χαλκιδική, Άγιο Όρος, Ραψάνη, Νάουσα και Μαρώνεια Θράκης, προϊόντα υψηλής ποιοτικής και τιμολογιακής αξίας (Signature wines από Άγιο Όρος, Μαρώνεια, Όλυμπο, Οίνους Βιολογικής καλλιέργειας καθώς και καθιερωμένα σήματα όπως ο Μακεδονικός ή ο Αγιορείτικος, μαζί με τα φημισμένα κρασιά της Santo – Σαντορίνης και Ελληνικά αποστάγματα όπως το Ούζο Τσάνταλη ή το Τσίπουρο Τσάνταλη), η δε «ΙΝΟ Α.Ε.» μια τεράστια ποικιλία καθημερινών κρασιών με εξαιρετική σχέση ποιότητας και προσιτής τιμής.
περισσότερα στο http://www.analyst.gr/2013/10/18/3319/