28 Ιαν 2016

Κώστας Καραμανλής VS Χρήστου Σπίρτζη

Έναν περίπου χρόνο μετά την τοποθέτηση του τέως προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο

Υποδομών, οι αρχικές προσδοκίες της αγοράς ότι ο τεχνοκράτης ηλεκτρολόγος μηχανικός θα φέρει τη νέα εποχή στον τομέα των υποδομών και μεταφορών, έχουν, πια, εξαϋλωθεί. Ανυπαρξία νέων δημοπρατήσεων, αναξιοκρατικοί διορισμοί ημετέρων, η "τρύπα" 100 εκατ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες, απευθείας αναθέσεις, βροχή αποσπάσεων ή προσλήψεων διοικητικών συμβούλων.

Πρόκειται για ορισμένα από τα έργα και τις ημέρες της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ που είναι αντιστρόφως ανάλογα του ρόλου που ανέμεναν πολλοί να διαδραματίσει το κρίσιμο, κάποτε, υπουργείο για την ενίσχυση των ρυθμών ανάπτυξης και την ανασυγκρότηση της χώρας.
Στον αντίποδα, η διόρθωση των κακώς κειμένων των "προηγούμενων", η υποχρεωτική, πλην... επίπονη, συμμόρφωση με τα όσα συμφωνήθηκαν με τους δανειστές και η (μνημονιακή) επανεκκίνηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους είναι το έργο που προβάλει το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Κώστας Καραμανλής ο τρίτος
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά αναζητά αντίβαρο, με τα βλέμματα να είναι στραμμένα στο σκιώδη υπουργό Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, τον 42χρονο ανηψιό του Κωνσταντίνου Καραμανλή, Κώστα που πήρε τη σκυτάλη από τον Λευτέρη Αυγενάκη.
"Πιστεύω στην πολιτική της ειλικρίνειας και του μέτρου που δεν στοχεύει στη δημιουργία εντυπώσεων αλλά στο αποτέλεσμα, όπως μου δίδαξε ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Καραμανλής" αναφέρει στον προσωπικό ιστότοπό του ο Κ.Καραμανλής ο τρίτος. Η σύνδεσή του με τον Εθνάρχη, ο οποίος το 1952, επί κυβέρνησης Παπάγου, ως υπουργός δημοσίων έργων κατάφερε σε 6 μήνες να αποκαταστήσει το συγκοινωνιακό δίκτυο που είχε καταστραφεί από τον Πόλεμο και τον Εμφύλιο, είναι αναπόφευκτη.
Ωστόσο, για την ώρα, ο νέος τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Ν.Δ. θα κριθεί από την ανάδειξη των αστοχιών του Χρήστου Σπίρτζη και την άσκηση σκληρής κριτικής, με τους δύο άνδρες να έχουν ελάχιστα κοινά σημεία. Ο σημερινός υπουργός Υποδομών, φοιτητιόθεν, διαθέτει έντονη συνδικαλιστική δράση, έχει θητεύσει σε σχεδόν όλα τα κομματικά όργανα του ΠΑΣΟΚ, ενώ σε ηλικία  28 ετών, εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ.
Ο Κώστας Καραμανλής από το 2002 ως το 2004 εργάστηκε στην ελβετική τράπεζα επενδύσεων UBS Warburg στο Λονδίνο, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια, εργάζεται ως διευθυντικό στέλεχος στη ναυτιλιακή επιχείρηση Mantinia Shipping, με έδρα τον Πειραιά.
Ανοιχτά μέτωπα
Πολυάριθμα είναι τα ζητήματα στα οποία ο σκιώδης υπουργός Υποδομών αναμένεται να εστιάσει την προσοχή του. Ο λόγος για την επανεκκίνηση των δημοπρατήσεων μεγάλων έργων υποδομών, όπως η γραμμή του Μετρό 4 και η πλήρης απεμπλοκή του μετρό Θεσσαλονίκης, την εκτέλεση του νέου ΕΣΠΑ, τη νέα "γενιά" των έργων ΣΔΙΤ, τις αποκρατικοποιήσεις, τη ραγδαία επιδείνωση των μεγεθών στις αστικές συγκοινωνίες όπου οι ζημιές κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2015 άγγιξαν τα 100 εκατ. ευρώ, και την σχεδιαζόμενη υποβάθμιση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Την ίδια στιγμή, ζητούμενο είναι η αποπολιτικοποίηση του υπουργείου Υποδομών, με τελευταίο περιστατικό το διορισμό ως μετακλητής υπαλλήλου της εξ’αγχιστείας ξαδέλφης του Αλέξη Τσίπρα Αθανασίας Ψαρουδάκης στο γραφείο του Χρ.Σπίρτζη. Σε αυτό ο αριθμός διοικητικών υπαλλήλων και συμβούλων ξεπερνάει τους 20, τη στιγμή που η απόφαση σύστασής του υπουργικού γραφείου προβλέπει συνολικά επτά.
Η κομματικοποίηση δεν θα μπορούσε να μην επεκταθεί στις υπαγόμενες στο Υποδομών εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο όμιλος ΟΑΣΑ, οι θυγατρικές του εταιρείες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ και η Αττικό Μετρό. Στην τελευταία εταιρεία, με πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ τοποθετείται ως πρόεδρος ο Γιάννης Μυλόπουλος του οποίου τα έργα και οι ημέρες ως πρύτανη στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συνοδεύτηκαν, μεταξύ άλλων, από καταγγελίες για κατασπατάληση ακαδημαϊκών κονδυλίων.
Στο...πεδίο δράσης του σκιώδους ΥΠΟΜΕΔΙ προστίθενται αναθέσεις, με υπογραφή Σπίρτζη και χωρίς διαγωνισμό, υπηρεσιών σε ιδιώτες ή εταιρικά σχήματα που αφορούν την παρακολούθηση των υπό κατασκευή οδικών αξόνων, Ο προϋπολογισμός των αναθέσεων αυτών προσεγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ...
dimitris.delevegos@capital.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη