Η παιδοκτονία σοκάρει ακόμα και όταν η λέξη βρίσκεται εντός εισαγωγικών και αφορά τον
όχι και τόσο στοργικό κόσμο των επιχειρήσεων. Η οργή ωστόσο του «πατριάρχη» της Volkswagen Φέρντιναντ Πίεχ για τον «υιοθετημένο του γιο» Μάρτιν Βίντερκορν – έτσι τον χαρακτηρίζει η «Süddeutsche Zeitung» – ξεχειλίζει. Δεν μπορεί να διανοηθεί ο Πίεχ ότι ο δικός του άνθρωπος, ο έμπιστός του που του παρέδωσε το δαχτυλίδι της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δεν γνώριζε, όπως υποστηρίζει, τα κόλπα με τα λογισμικά που αλλοίωναν και διέστρεφαν τα τεστ καυσαερίων στα αυτοκίνητα του ομίλου.
Ηξερε και δεν μιλούσε. Δηλαδή συναινούσε ο Μάρτιν Βίντερκορν με τις παραποιήσεις των τιμών των ρύπων που εξέπεμπαν οι ντιζελοκινητήρες των Volkswagen, των Audi και των άλλων επωνυμιών του γερμανικού ομίλου. Αυτά κατέθεσε στα τέλη του 2016 ο εγγονός του ιδρυτή του ομίλου VW, Φέρντιναντ Πόρσε, στις εισαγγελικές αρχές της Γερμανίας για τον μάνατζερ που διοικούσε τότε τον όμιλο – ο Βίντερκορν παραιτήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2015, λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη του dieselgate που έχει στοιχίσει προσώρας στη Volkswagen πάνω από 25 δισ. δολάρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις, πέρα από το πλήγμα που κατάφερε στην υπόληψη της φίρμας.
Τον εξευτελισμό της επωνυμίας δεν μπόρεσε να χωνέψει ο ηλικίας 81 ετών Πίεχ και έφθασε να «καρφώνει» τον κάποτε προστατευόμενό του με τα εξής λόγια ενώπιον του εισαγγελέα: «Δεν μπορώ να φανταστώ για κάποιον που ήξερε τα πάντα για το κάθε αυτοκίνητο του ομίλου, μέχρι και το τελευταίο μπουλόνι του τροχού, ότι δεν θα προσέξει εκατομμύρια σκατά»! Τα είπε αυτά ο Πίεχ επειδή ο Βίντερκορν μοιραζόταν μαζί του το ίδιο πάθος για το αυτοκίνητο και για την τεχνολογία του.
Του το «σφύριξε» η Μοσάντ;
Ο Πίεχ είχε διηγηθεί μια «σχεδόν απίστευτη ιστορία», κατά τη «Süddeutsche Zeitung», για το πώς έμαθε από νωρίς ότι κάτι τρέχει με τις μετρήσεις των ρύπων. Είπε ότι τον Φεβρουάριο του 2015, μισό χρόνο δηλαδή προτού αποκαλυφθεί το σκάνδαλο στις ΗΠΑ, είχε συναντηθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης με έναν «πληροφοριοδότη». Ο Πίεχ δεν τον κατονόμασε, αλλά η «SZ» αναφέρει ότι αυτός ήταν ο Αβι Πρίμορ, πρώην πρεσβευτής του Ισραήλ στο Βερολίνο.
Τον Πρίμορ, ο οποίος είναι παλαιός γνώριμος του Πίεχ, συνόδευαν ειδικοί σε θέματα ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και ένας πρώην επικεφαλής των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών. «Οι Ισραηλινοί ήθελαν να κάνουν μπίζνες και συμβούλευαν τη VW να αμυνθεί απέναντι σε επιθέσεις στον κυβερνοχώρο» γράφει η γερμανική εφημερίδα. Ο Πίεχ είπε ότι ζήτησε διευκρινίσεις για όλα αυτά από τη VW αλλά «τον πέταξαν έξω»!
Η αιώνια Ελβετία
Στην αμείλικτα καταδικαστική κατάθεση του Πίεχ, στοιχεία της οποίας δόθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη δημοσιότητα, βασίστηκε εν πολλοίς η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊγκ για την έρευνα που ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα με αντικείμενο τη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων του ηλικίας 71 ετών Μάρτιν Βίντερκορν στην Ελβετία. Η Εισαγγελία εξετάζει συγκεκριμένα αν η μεταφορά 7 εκατ. ευρώ (κατά την «Bild am Sonntag») από μια τράπεζα της Νυρεμβέργης στην ελβετική Bank Vontobel συνδέεται με τις ανακρίσεις για το dieselgate, ενώ έχουν ειδοποιηθεί και οι φορολογικές αρχές.
Οπως μεταδίδει το Reuters, οι γερμανικές αρχές ζήτησαν στοιχεία για τη μεταφορά από την ελβετική τράπεζα, η οποία όμως απάντησε ότι θα ακολουθήσει τους νόμους και τις διατάξεις που διέπουν το τραπεζικό σύστημα και διαφυλάττουν το απόρρητο. «Το 2017 η Ελβετία κατάργησε το τραπεζικό απόρρητο και συμφώνησε με τη Γερμανία την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς» καταλήγει το τηλεγράφημα του βρετανικού πρακτορείου.
όχι και τόσο στοργικό κόσμο των επιχειρήσεων. Η οργή ωστόσο του «πατριάρχη» της Volkswagen Φέρντιναντ Πίεχ για τον «υιοθετημένο του γιο» Μάρτιν Βίντερκορν – έτσι τον χαρακτηρίζει η «Süddeutsche Zeitung» – ξεχειλίζει. Δεν μπορεί να διανοηθεί ο Πίεχ ότι ο δικός του άνθρωπος, ο έμπιστός του που του παρέδωσε το δαχτυλίδι της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δεν γνώριζε, όπως υποστηρίζει, τα κόλπα με τα λογισμικά που αλλοίωναν και διέστρεφαν τα τεστ καυσαερίων στα αυτοκίνητα του ομίλου.
Ηξερε και δεν μιλούσε. Δηλαδή συναινούσε ο Μάρτιν Βίντερκορν με τις παραποιήσεις των τιμών των ρύπων που εξέπεμπαν οι ντιζελοκινητήρες των Volkswagen, των Audi και των άλλων επωνυμιών του γερμανικού ομίλου. Αυτά κατέθεσε στα τέλη του 2016 ο εγγονός του ιδρυτή του ομίλου VW, Φέρντιναντ Πόρσε, στις εισαγγελικές αρχές της Γερμανίας για τον μάνατζερ που διοικούσε τότε τον όμιλο – ο Βίντερκορν παραιτήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2015, λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη του dieselgate που έχει στοιχίσει προσώρας στη Volkswagen πάνω από 25 δισ. δολάρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις, πέρα από το πλήγμα που κατάφερε στην υπόληψη της φίρμας.
Τον εξευτελισμό της επωνυμίας δεν μπόρεσε να χωνέψει ο ηλικίας 81 ετών Πίεχ και έφθασε να «καρφώνει» τον κάποτε προστατευόμενό του με τα εξής λόγια ενώπιον του εισαγγελέα: «Δεν μπορώ να φανταστώ για κάποιον που ήξερε τα πάντα για το κάθε αυτοκίνητο του ομίλου, μέχρι και το τελευταίο μπουλόνι του τροχού, ότι δεν θα προσέξει εκατομμύρια σκατά»! Τα είπε αυτά ο Πίεχ επειδή ο Βίντερκορν μοιραζόταν μαζί του το ίδιο πάθος για το αυτοκίνητο και για την τεχνολογία του.
Του το «σφύριξε» η Μοσάντ;
Ο Πίεχ είχε διηγηθεί μια «σχεδόν απίστευτη ιστορία», κατά τη «Süddeutsche Zeitung», για το πώς έμαθε από νωρίς ότι κάτι τρέχει με τις μετρήσεις των ρύπων. Είπε ότι τον Φεβρουάριο του 2015, μισό χρόνο δηλαδή προτού αποκαλυφθεί το σκάνδαλο στις ΗΠΑ, είχε συναντηθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης με έναν «πληροφοριοδότη». Ο Πίεχ δεν τον κατονόμασε, αλλά η «SZ» αναφέρει ότι αυτός ήταν ο Αβι Πρίμορ, πρώην πρεσβευτής του Ισραήλ στο Βερολίνο.
Τον Πρίμορ, ο οποίος είναι παλαιός γνώριμος του Πίεχ, συνόδευαν ειδικοί σε θέματα ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και ένας πρώην επικεφαλής των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών. «Οι Ισραηλινοί ήθελαν να κάνουν μπίζνες και συμβούλευαν τη VW να αμυνθεί απέναντι σε επιθέσεις στον κυβερνοχώρο» γράφει η γερμανική εφημερίδα. Ο Πίεχ είπε ότι ζήτησε διευκρινίσεις για όλα αυτά από τη VW αλλά «τον πέταξαν έξω»!
Η αιώνια Ελβετία
Στην αμείλικτα καταδικαστική κατάθεση του Πίεχ, στοιχεία της οποίας δόθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη δημοσιότητα, βασίστηκε εν πολλοίς η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊγκ για την έρευνα που ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα με αντικείμενο τη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων του ηλικίας 71 ετών Μάρτιν Βίντερκορν στην Ελβετία. Η Εισαγγελία εξετάζει συγκεκριμένα αν η μεταφορά 7 εκατ. ευρώ (κατά την «Bild am Sonntag») από μια τράπεζα της Νυρεμβέργης στην ελβετική Bank Vontobel συνδέεται με τις ανακρίσεις για το dieselgate, ενώ έχουν ειδοποιηθεί και οι φορολογικές αρχές.
Οπως μεταδίδει το Reuters, οι γερμανικές αρχές ζήτησαν στοιχεία για τη μεταφορά από την ελβετική τράπεζα, η οποία όμως απάντησε ότι θα ακολουθήσει τους νόμους και τις διατάξεις που διέπουν το τραπεζικό σύστημα και διαφυλάττουν το απόρρητο. «Το 2017 η Ελβετία κατάργησε το τραπεζικό απόρρητο και συμφώνησε με τη Γερμανία την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς» καταλήγει το τηλεγράφημα του βρετανικού πρακτορείου.