22 Οκτ 2025

Απευθείας σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βουκουρεστίου: Ο νέος διάδρομος μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα


Ανοίγει ένας νέος διασυνοριακος διάδρομος μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα

Τον Νοέμβριο, η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία θα υπογράψουν συμφωνία συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, η οποία θα ανοίξει έναν νέο διασυνοριακό διάδρομο μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, αναφέρει η βουλγαρική Nova.

Η πρωτοβουλία ενισχύει τη συνδεσιμότητα Βορρά-Νότου στην Ανατολική Ευρώπη και υποστηρίζει το σχέδιο της ΕΕ για την ολοκλήρωση των δικτύων εμπορίου και μεταφορών σε ολόκληρη την ήπειρο.

Η νέα διαδρομή θα συνδέει τα ελληνικά λιμάνια με την ενδοχώρα της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας και θα επεκτείνεται μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία, βελτιώνοντας την οικονομική, ενεργειακή και μεταφορική πρόσβαση σε ολόκληρη την περιοχή.
Ο Επίτροπος προτρέπει για ταχεία πρόοδο

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας, χαρακτήρισε τον διάδρομο «κορυφαία ευρωπαϊκή προτεραιότητα» και «μοντέλο διασυνοριακής συνεργασίας ». Κάλεσε και τις τρεις χώρες να επιταχύνουν την κατασκευή ώστε το έργο να υλοποιηθεί ταχύτερα.

Λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Τζιτζικώστας κάλεσε τους υπουργούς Μεταφορών της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στις Βρυξέλλες για να συντονίσουν τα επόμενα βήματα. Η επικείμενη συμφωνία καθορίζει ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης με αυστηρές προθεσμίες, διασφαλίζοντας ότι κάθε χώρα θα ολοκληρώσει το τμήμα της εγκαίρως.
Οικονομικές και γεωπολιτικές επιπτώσεις στην Ελλάδα

Ο διάδρομος θα μεταμορφώσει το εμπόριο μεταξύ Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης, προσφέροντας μια ταχύτερη και πιο αξιόπιστη εναλλακτική λύση σε σχέση με τις υπάρχουσες διαδρομές που διασχίζουν τον Βόσπορο. Επίσης, διαφοροποιεί το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ και ενισχύει την ανθεκτικότητα της ενιαίας αγοράς.

Το έργο αποτελεί μια σημαντική οικονομική ευκαιρία για την Ελλάδα. Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης θα χρησιμεύσουν ως βασικές πύλες για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Η βελτίωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων θα καταστήσει την Ελλάδα στρατηγικό κόμβο για το εμπόριο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Ενίσχυση της άμυνας και της περιφερειακής ασφάλειας

Ο Τζιτζικώστας τόνισε τον ρόλο του αμυντικού έργου. Καθώς η Ευρώπη προσαρμόζεται στις νέες προκλήσεις ασφαλείας, ο διάδρομος θα επιτρέψει σε στρατεύματα, βαρέα οχήματα και εξοπλισμό να κινούνται πέρα ​​από τα σύνορα ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

«Δεν πρόκειται απλώς για υποδομές, αλλά για στρατηγική αναγκαιότητα », είπε, τονίζοντας ότι τα σύγχρονα συστήματα μεταφορών πρέπει να εξυπηρετούν τόσο τις πολιτικές όσο και τις αμυντικές ανάγκες.
Τουρισμός και περιφερειακή ολοκλήρωση

Η απευθείας σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Βουκουρεστίου θα ενισχύσει τόσο τις εμπορευματικές μεταφορές όσο και τον τουρισμό. Οι επιβάτες θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση μεταξύ Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης και οι επιχειρήσεις θα αποκτήσουν ταχύτερες συνδέσεις με νέες αγορές.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ενωσιακούς και εθνικούς πόρους. Μόλις ολοκληρωθεί, θα αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο του βιώσιμου δικτύου μεταφορών της Ευρώπης, βελτιώνοντας το εμπόριο, τον τουρισμό και τη σταθερότητα σε ολόκληρη την ήπειρο.

Nova- Ρούμεν Λοζάνοφ



ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟEchedoros.blog
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη