17 Σεπ 2009

Αν δεν το πήρατε χαμπάρι, θα πληρώσετε τα ΝΕΑ τέλη κυκλοφορίας!

Υπεγράφη χθες 16-9-2009, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που καθορίζει τα νέα τέλη κυκλοφορίας. Βεβαίως και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αναμένονται από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και ΥΠΕΧΩΔΕ οι κοινές αποφάσεις για τις λεπτομέρειες της εφαρμογής της νέας ρύθμισης. Σύμφωνα με τη ρύθμιση, οι κάτοχοι των οχημάτων, προκειμένου να λαμβάνουν το ειδικό σήμα, θα πρέπει να προσκομίζουν στις τράπεζες την κάρτα ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ) του οχήματος.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΥΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ

Μετά την υπογραφή τους από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, οι Πράξεις Νομοθετικού...

Περιεχομένου, προκειμένου να έχουν πλήρη ισχύ θα πρέπει να κυρωθούν και από τη νέα Βουλή. Η Πράξη νομοθετικού περιεχομένου εκδίδεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μόνο σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης μετά από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου. Συγκεκριμένα το Σύνταγμα, στο άρθρο 44, παράγραφος 1, προβλέπει το εξής:

"Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει Πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Οι Πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Βουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο. Αν δεν υποβληθούν στη Βουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής".



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:
Ορίζεται ότι για την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οχήματα κατατάσσονται, με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα τους και ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους, σε τέσσερις κλάσεις.
Τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται υπολογιζόμενα εφεξής με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του οχήματος ως εξής:
* Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α, τα υφιστάμενα ετήσια τέλη μειώνονται κατά 18 ευρώ, κλάσης Β, αυξάνονται κατά 50 ευρώ, κλάσης Γ, αυξάνονται κατά 100 ευρώ, κλάσης Δ, αυξάνονται κατά 150 ευρώ. Για τα υβριδικά και για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και για τα οχήματα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1928 κ.ε. που ανήκουν στην κλάση Α, δεν οφείλονται τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό, τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται στο ήμισυ των προβλεπομένων.
* Για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α τα τέλη μειώνονται κατά 30%, κλάσης Β αυξάνονται κατά 10%, κλάσης Γ αυξάνονται κατά 15%, κλάσης Δ αυξάνονται κατά 20%.
Για την προμήθεια του σήματος τελών κυκλοφορίας, από τα πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (τράπεζες κ.λ.π.) είναι απαραίτητη εφεξής η προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας εφαρμόζεται για τα τέλη του έτους 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και για τα τέλη του έτους 2011 στα φορτηγά εν γένει οχήματα.
Η επιπλέον διαφορά των τελών κυκλοφορίας που προκύπτει από την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων και των καταβαλλομένων με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, αποτελεί, στο σύνολό της, έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού. Λεπτομέρειες για την εφαρμογή των προαναφερόμενων καθορίζονται με κοινή υπουργική απόφαση.

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη