Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για ακόμα μία, αλλά τελευταία φορά, μετατρέπει την πιο σημαντική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτήν του δημόσιου απολογισμού, σε κομματική φιέστα και συνάθροιση χειροκροτητών
Χωρία καμία εισήγηση, χωρίς καμία ουσιαστική απάντηση για τα πρωτόγνωρα αυτοδιοικητικά σκάνδαλα που λαμβάνουν χώρα στο Δήμο Θεσσαλονίκης , χωρίς κανένα όραμα για την πόλη, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα μοιράσει, υποθέτουμε, για μία ακόμα φορά ένα πολυτελές λεύκωμα με τις φωτογραφίες του και θα ζητήσει να χειροκροτηθεί για το μεγάλο έργο του στην πόλη.
Σε μια εκδήλωση που θα στοιχίσει 12.500 ευρώ από τα χρήματα των Θεσσαλονικέων και στην οποία είναι σίγουρο ότι δεν θα πάρουμε και πάλι καμία απάντηση:
Για τον άγνωστο αριθμό σκανδάλων που απασχολούν τις ελεγκτικές αρχές και τη Δικαιοσύνη και αφορούν στην υπεξαίρεση ποσού μεγαλύτερου των 30 εκατομμυρίων ευρώ από τα δημοτικά ταμεία
Για την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου
Για την συνεχή επιδείνωση της οικονομίας και την προσβολή της αισθητικής της πόλης.
Θυμίζουμε ότι μόλις πριν λίγες μέρες κατά τη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος και του οικονομικού απολογισμού καταγγείλαμε:
Την απουσία μεγάλων οραματικών έργων για την πόλη 2 μόλις χρόνια από το 2012, χρονιά που από την ίδια την διοίκηση του Δήμου χαρακτηρίστηκε «έτος ιωβηλαίο»
Την αδυναμία ουσιαστικών παρεμβάσεων για το ιστορικό κέντρο της πόλης.
Την καταστρατήγηση του ίδιου του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε πριν ένα χρόνο και αναφερόταν σε:
Προώθηση υποδομών και δημιουργία πόλων μητροπολιτικής εμβέλειας
Ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς
Διασφάλιση δημοσίων χώρων υψηλής ποιότητας
Προώθηση οικιστικών αναπλάσεων και πολεοδομικών παρεμβάσεων
Αναζωογόνηση υποβαθμισμένων περιοχών
Εξασφάλιση χώρων στάθμευσης
Υποστήριξη συνδυασμένων και ήπιων μορφών μεταφοράς
Διευκόλυνση και προστασία της κίνησης των πεζών
Περιορισμό της διπλοβάρδιας στα σχολεία
Ενίσχυση των υποδομών άθλησης των πολιτών
Την παντελή απουσία έργων που θα επιλύσουν το σημαντικό πρόβλημα της διπλοβάρδιας στα σχολεία της πόλης. Πόσα σχολεία κατασκευάζονται αυτήν την στιγμή στον Δήμο Θεσσαλονίκης, πόσα οικόπεδα χάνονται καθημερινά, ποιες από τις πολυδιαφημιζόμενες Προγραμματικές Συμβάσεις που έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια ενεργοποιήθηκαν;
Την έλλειψη σχεδιασμού για την αύξηση του πρασίνου της πόλης που κατέχει μία από τις μικρότερες αναλογίες ανά κάτοικο πανευρωπαϊκά. Πόσοι ελεύθεροι χώροι χάθηκαν, και τι σχεδιασμός υπάρχει για την αξιοποίηση όσων απέμειναν;
Την αδυναμία της διοίκησης του Δήμου να αποτυπώσει δύο χρόνια μετά την αποκάλυψη των οικονομικών σκανδάλων πόσα ακριβώς χρήματα λείπουν από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης
Και σήμερα είναι σίγουρο ότι δεν θα λάβουμε καμία απάντηση για τα παραπάνω.
Η δημοτική μας παράταξη « Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια» δεν θα γίνει συμμέτοχος στον ευτελισμό της πιο σημαντικής και δημοκρατικής εκδήλωσης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο πραγματικός απολογισμός της Θεσσαλονίκης δυστυχώς αναδεικνύει ότι:
Και το 2010 θα βρει την Θεσσαλονίκη «προικισμένη» με μια σειρά τίτλους και επιδόσεις υποτιμητικές για τη σύγχρονη παρουσία της στον ανταγωνισμό των πόλεων και αναντίστοιχες της λαμπρής Ιστορίας και της παράδοσης της
Η οικονομία της πόλης μέρα με την μέρα συρρικνώνεται: σημαντικές βιομηχανίες έκλεισαν, η ανεργία αγγίζει πλέον έναν στους πέντε Θεσσαλονικείς, τα Επιμελητήρια και το Πρωτοδικείο κατέγραψαν το πρώτο οκτάμηνο του 2009 ρεκόρ διαγραφών και πτωχεύσεων επιχειρήσεων της πόλης.
Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη αντιμετωπίζοντας όχι μόνο την αδιαφορία του Δήμου αλλά και την απουσία οράματος για την ανάκαμψη του πιο σημαντικού της τμήματος , που θα έπρεπε να αποτελεί τον μαγνήτη και τον κινητήριο μοχλό για την οικονομία της Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη πού ούτως ή άλλως κατείχε την τελευταία θέση στην λίστα των τουριστικών προορισμών, παρουσίασε περαιτέρω ύφεση και σε αυτόν τον τομέα, με μείωση των αφίξεων ξένων επισκεπτών σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Και όλα αυτά όταν για πρώτη φορά φέτος στη σύγχρονη ιστορία της πόλης η ακτοπλοϊκά αποκομμένη Θεσσαλονίκη δεν είχε σύνδεση για Κυκλάδες και Κρήτη και δεν διέθετε σύνδεση με οχηματαγωγό πλοίο για τις κοντινές Σποράδες.
Η ρύπανση στην πόλη συνεχίζει να την καθιστά πρωταθλήτρια στην εκπομπή μικροσωματιδίων σε όλη την Ευρώπη .
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αυξάνονται και οδηγούν σε ασφυξία το κέντρο και τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης κατεβάζοντας τον μέσο όρο κίνησης των αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής σε ποσοστά αντίστοιχα του γρήγορου βαδίσματος.
Η ποιότητα ζωής των κατοίκων μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται σε μια πόλη στην οποία αναλογούν 2 τετραγωνικά μέτρα πράσινο ανά κάτοικο, οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι της οικοδομούνται και τα εναπομείναντα διατηρητέα της αφανίζονται εν μία νυκτί.
Η απουσία σχολικής στέγης θα οδηγήσει και πάλι 1 στους 3 μαθητές της Θεσσαλονίκης στη διπλοβάρδια.
Αυτή η εικόνα σίγουρα δεν ταιριάζει στην Θεσσαλονίκη και πρέπει να αλλάξει άμεσα.
Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από μια ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ της με ΣΧΕΔΙΟ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και μετρήσιμους Στόχους.
Έχει ανάγκη από ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Έχει ανάγκη από μια ταχεία πολεοδομική ανασυγκρότηση στο πλαίσιο ενός διεθνούς διαγωνισμού που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης
Έχει ανάγκη από άμεσες παρεμβάσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού με την κατασκευή χώρων στάθμευσης, και την ενθάρρυνση χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και εναλλακτικών τρόπων μετακινήσεων, φιλικών προς το περιβάλλον.
Έχει άμεση ανάγκη να αλλάξει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, με καταγραφή και πλήρη αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων προς όφελος των πολιτών, δημιουργία χώρων πρασίνου στο κέντρο και περιφερειακά, προώθηση της πράσινης ανάπτυξης στο σύνολο των λειτουργιών της πόλης.
Έχει ανάγκη από μία Δημοτική αρχή που θα διαχειρίζεται με διαφάνεια και απολογισμό τα χρήματα των Θεσσαλονικέων.
Κυρίως όμως έχει ανάγκη από μια ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα περισσότερο ελκυστικό και ανθρώπινο πρόσωπο.
Η διοίκηση Παπαγεωργόπουλου δεν μπορεί και δεν θέλει. Ευτυχώς για την πόλη αυτός θα είναι ο τελευταίος της απολογισμός
Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για ακόμα μία, αλλά τελευταία φορά, μετατρέπει την πιο σημαντική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτήν του δημόσιου απολογισμού, σε κομματική φιέστα και συνάθροιση χειροκροτητών
Χωρία καμία εισήγηση, χωρίς καμία ουσιαστική απάντηση για τα πρωτόγνωρα αυτοδιοικητικά σκάνδαλα που λαμβάνουν χώρα στο Δήμο Θεσσαλονίκης , χωρίς κανένα όραμα για την πόλη, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα μοιράσει, υποθέτουμε, για μία ακόμα φορά ένα πολυτελές λεύκωμα με τις φωτογραφίες του και θα ζητήσει να χειροκροτηθεί για το μεγάλο έργο του στην πόλη.
Σε μια εκδήλωση που θα στοιχίσει 12.500 ευρώ από τα χρήματα των Θεσσαλονικέων και στην οποία είναι σίγουρο ότι δεν θα πάρουμε και πάλι καμία απάντηση:
Για τον άγνωστο αριθμό σκανδάλων που απασχολούν τις ελεγκτικές αρχές και τη Δικαιοσύνη και αφορούν στην υπεξαίρεση ποσού μεγαλύτερου των 30 εκατομμυρίων ευρώ από τα δημοτικά ταμεία
Για την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου
Για την συνεχή επιδείνωση της οικονομίας και την προσβολή της αισθητικής της πόλης.
Θυμίζουμε ότι μόλις πριν λίγες μέρες κατά τη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος και του οικονομικού απολογισμού καταγγείλαμε:
Την απουσία μεγάλων οραματικών έργων για την πόλη 2 μόλις χρόνια από το 2012, χρονιά που από την ίδια την διοίκηση του Δήμου χαρακτηρίστηκε «έτος ιωβηλαίο»
Την αδυναμία ουσιαστικών παρεμβάσεων για το ιστορικό κέντρο της πόλης.
Την καταστρατήγηση του ίδιου του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε πριν ένα χρόνο και αναφερόταν σε:
Προώθηση υποδομών και δημιουργία πόλων μητροπολιτικής εμβέλειας
Ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς
Διασφάλιση δημοσίων χώρων υψηλής ποιότητας
Προώθηση οικιστικών αναπλάσεων και πολεοδομικών παρεμβάσεων
Αναζωογόνηση υποβαθμισμένων περιοχών
Εξασφάλιση χώρων στάθμευσης
Υποστήριξη συνδυασμένων και ήπιων μορφών μεταφοράς
Διευκόλυνση και προστασία της κίνησης των πεζών
Περιορισμό της διπλοβάρδιας στα σχολεία
Ενίσχυση των υποδομών άθλησης των πολιτών
Την παντελή απουσία έργων που θα επιλύσουν το σημαντικό πρόβλημα της διπλοβάρδιας στα σχολεία της πόλης. Πόσα σχολεία κατασκευάζονται αυτήν την στιγμή στον Δήμο Θεσσαλονίκης, πόσα οικόπεδα χάνονται καθημερινά, ποιες από τις πολυδιαφημιζόμενες Προγραμματικές Συμβάσεις που έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια ενεργοποιήθηκαν;
Την έλλειψη σχεδιασμού για την αύξηση του πρασίνου της πόλης που κατέχει μία από τις μικρότερες αναλογίες ανά κάτοικο πανευρωπαϊκά. Πόσοι ελεύθεροι χώροι χάθηκαν, και τι σχεδιασμός υπάρχει για την αξιοποίηση όσων απέμειναν;
Την αδυναμία της διοίκησης του Δήμου να αποτυπώσει δύο χρόνια μετά την αποκάλυψη των οικονομικών σκανδάλων πόσα ακριβώς χρήματα λείπουν από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης
Και σήμερα είναι σίγουρο ότι δεν θα λάβουμε καμία απάντηση για τα παραπάνω.
Η δημοτική μας παράταξη « Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια» δεν θα γίνει συμμέτοχος στον ευτελισμό της πιο σημαντικής και δημοκρατικής εκδήλωσης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο πραγματικός απολογισμός της Θεσσαλονίκης δυστυχώς αναδεικνύει ότι:
Και το 2010 θα βρει την Θεσσαλονίκη «προικισμένη» με μια σειρά τίτλους και επιδόσεις υποτιμητικές για τη σύγχρονη παρουσία της στον ανταγωνισμό των πόλεων και αναντίστοιχες της λαμπρής Ιστορίας και της παράδοσης της
Η οικονομία της πόλης μέρα με την μέρα συρρικνώνεται: σημαντικές βιομηχανίες έκλεισαν, η ανεργία αγγίζει πλέον έναν στους πέντε Θεσσαλονικείς, τα Επιμελητήρια και το Πρωτοδικείο κατέγραψαν το πρώτο οκτάμηνο του 2009 ρεκόρ διαγραφών και πτωχεύσεων επιχειρήσεων της πόλης.
Το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη αντιμετωπίζοντας όχι μόνο την αδιαφορία του Δήμου αλλά και την απουσία οράματος για την ανάκαμψη του πιο σημαντικού της τμήματος , που θα έπρεπε να αποτελεί τον μαγνήτη και τον κινητήριο μοχλό για την οικονομία της Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη πού ούτως ή άλλως κατείχε την τελευταία θέση στην λίστα των τουριστικών προορισμών, παρουσίασε περαιτέρω ύφεση και σε αυτόν τον τομέα, με μείωση των αφίξεων ξένων επισκεπτών σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Και όλα αυτά όταν για πρώτη φορά φέτος στη σύγχρονη ιστορία της πόλης η ακτοπλοϊκά αποκομμένη Θεσσαλονίκη δεν είχε σύνδεση για Κυκλάδες και Κρήτη και δεν διέθετε σύνδεση με οχηματαγωγό πλοίο για τις κοντινές Σποράδες.
Η ρύπανση στην πόλη συνεχίζει να την καθιστά πρωταθλήτρια στην εκπομπή μικροσωματιδίων σε όλη την Ευρώπη .
Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αυξάνονται και οδηγούν σε ασφυξία το κέντρο και τις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης κατεβάζοντας τον μέσο όρο κίνησης των αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής σε ποσοστά αντίστοιχα του γρήγορου βαδίσματος.
Η ποιότητα ζωής των κατοίκων μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται σε μια πόλη στην οποία αναλογούν 2 τετραγωνικά μέτρα πράσινο ανά κάτοικο, οι ελάχιστοι ελεύθεροι χώροι της οικοδομούνται και τα εναπομείναντα διατηρητέα της αφανίζονται εν μία νυκτί.
Η απουσία σχολικής στέγης θα οδηγήσει και πάλι 1 στους 3 μαθητές της Θεσσαλονίκης στη διπλοβάρδια.
Αυτή η εικόνα σίγουρα δεν ταιριάζει στην Θεσσαλονίκη και πρέπει να αλλάξει άμεσα.
Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από μια ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ της με ΣΧΕΔΙΟ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και μετρήσιμους Στόχους.
Έχει ανάγκη από ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Έχει ανάγκη από μια ταχεία πολεοδομική ανασυγκρότηση στο πλαίσιο ενός διεθνούς διαγωνισμού που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης
Έχει ανάγκη από άμεσες παρεμβάσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού με την κατασκευή χώρων στάθμευσης, και την ενθάρρυνση χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και εναλλακτικών τρόπων μετακινήσεων, φιλικών προς το περιβάλλον.
Έχει άμεση ανάγκη να αλλάξει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, με καταγραφή και πλήρη αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων προς όφελος των πολιτών, δημιουργία χώρων πρασίνου στο κέντρο και περιφερειακά, προώθηση της πράσινης ανάπτυξης στο σύνολο των λειτουργιών της πόλης.
Έχει ανάγκη από μία Δημοτική αρχή που θα διαχειρίζεται με διαφάνεια και απολογισμό τα χρήματα των Θεσσαλονικέων.
Κυρίως όμως έχει ανάγκη από μια ΝΕΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα περισσότερο ελκυστικό και ανθρώπινο πρόσωπο.
Η διοίκηση Παπαγεωργόπουλου δεν μπορεί και δεν θέλει. Ευτυχώς για την πόλη αυτός θα είναι ο τελευταίος της απολογισμός